Gå til innhold

Paypal og småinvistering på nett?

gpjens

Anbefalte innlegg

Jeg var med på et slags kjedespill på nett for noen år tilbake. Det fungerte som et aksjemarked, hvor verdi av aksjer hele tiden gikk opp så lenge nye brukere kom til (nye brukere måtte kjøpe et visst antall fiktive aksjer med en gang).

Når en kjøpte disse fantasi-aksjene, kunne en velge hva en ville selge for, og nye brukere kunne kjøpe av deg, og vips så var kjede-effekten i gang. En kunne også kjøpe flere nye aksjer når en ville, ettersom at de steig pga nye medlemmer og litt att og fram blandt eksiterende medlemmer, og enkelte brukere solgte extra billig når de ikke ville være med lengre eller fikk kalle føtter.

Spørsmålet mitt er om det finnes noe slikt nettsted i dag? Hadde vært artig å kunne småleke seg slik med paypal og kjøp/salg av fiktive aksjer! Savner det, men siten jeg var med på tidligere blei lagt ned pga av et pyramidespill de kjørte ved siden av "aksjene" som kostet noen 1000 pr bruker, desverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paypal kan du glemme, de tillater ikke sånt. Bitcoin derimot, der kan det nok hende du finner noe lignende, eller kanskje en investering i bitcoin i seg selv kunne vært nok? Det fungerer også slik at prisen stiger når nye folk kommer og kjøper seg inn. Anbefales på det sterkeste, og ikke er det pyramidespill heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...