wasco Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Morgenstemning Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Morn, jeg synes det er et flott at du har fått fram så mye detaljer i det skarpe motlyset... Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Herlig stemning og lys liker skyggene,som minner om høst Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Flott stemning og lys. Jeg synes du har klart å beholde godt med detaljer rundt om til tross for det sterke motlyset. Oppskrpingen og behandlingen har gjort treet foran skarpt, kontrastrikt og fint, men jeg er ikke spesielt komfortabel med måten den "smører ut" detaljene f.eks i skogen bak og gjør at den ser mer malt ut enn et bilde. Dette er selvsagt smak og behag, men jeg mener personlig at de delene av et bildet man vil blure ut osv bør gjøre under opptak og ikke via effekter som mer eller mindre tilfeldig lager effekter på bildet. Det er nemlig greit for meg at tærne osv bak er noe utbluret, men jeg liker kamerablur vesentlig bedre enn den effekten trærne har fått her. Komposisjonen er i grunn grei, men jeg synes kanske at den store "tomme" delen til venstre blir litt vel stor. og tilfører bildet lite. Jeg tror du hadde fått en mye strammere komposisjon, men likevel beholdt den gode stemningen ved å klippe av nesten alt tl høyre for huset... Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Nydelig bilde, herlig stemning i bildet og huset som den berømte prikken over i'en. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Liker konverteringen din til s/h. Ble veldig dynamisk og fint. Personlig har jeg aldri forstått hva topaz clean tilfører et bilde. Synes ofte det skaper uklarhet og forvrengninger. Det kan selvfølgelig skyldes at jeg ikke kan bruke den, helst det siste tenker jeg Lenke til kommentar
wasco Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Morn, jeg synes det er et flott at du har fått fram så mye detaljer i det skarpe motlyset... Takk for kommentaren For å få fram slike detaljer, må en nok bruke HDR Herlig stemning og lys liker skyggene,som minner om høst Takk for kommentaren Flott stemning og lys. Jeg synes du har klart å beholde godt med detaljer rundt om til tross for det sterke motlyset. Oppskrpingen og behandlingen har gjort treet foran skarpt, kontrastrikt og fint, men jeg er ikke spesielt komfortabel med måten den "smører ut" detaljene f.eks i skogen bak og gjør at den ser mer malt ut enn et bilde. Dette er selvsagt smak og behag, men jeg mener personlig at de delene av et bildet man vil blure ut osv bør gjøre under opptak og ikke via effekter som mer eller mindre tilfeldig lager effekter på bildet. Det er nemlig greit for meg at tærne osv bak er noe utbluret, men jeg liker kamerablur vesentlig bedre enn den effekten trærne har fått her. Komposisjonen er i grunn grei, men jeg synes kanske at den store "tomme" delen til venstre blir litt vel stor. og tilfører bildet lite. Jeg tror du hadde fått en mye strammere komposisjon, men likevel beholdt den gode stemningen ved å klippe av nesten alt tl høyre for huset... Takk for kommentarene og forslag til alternativt komp. Skal prøve det forslaget Nydelig bilde, herlig stemning i bildet og huset som den berømte prikken over i'en. Takk for kommentaren Liker konverteringen din til s/h. Ble veldig dynamisk og fint. Personlig har jeg aldri forstått hva topaz clean tilfører et bilde. Synes ofte det skaper uklarhet og forvrengninger. Det kan selvfølgelig skyldes at jeg ikke kan bruke den, helst det siste tenker jeg Smaken er vel ulik. Jeg liker veldig godt den effekten Topaz Clean skaper i bildet Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Massevis av flott lys som skaper flotte skygger og gir en fin dybdefølelse. Kunne godt tenkt meg dette også ifarger Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Syntes dette ble flott . Lenke til kommentar
wasco Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Massevis av flott lys som skaper flotte skygger og gir en fin dybdefølelse. Kunne godt tenkt meg dette også ifarger Takk for kommentaren Jo da, det er flott i farger også, men jeg er inne i en S/H periode for tiden Syntes dette ble flott . Takk for kommentaren Lenke til kommentar
Karel Krizak Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Dette ble flott - føler at det er fin "spenst" i bildet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg