superreven Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Ja, dette blir min første SSD så planlegger å gjøre installasjonen og videre bruk mest mulig safe. Hva vil dere anbefale å gjøre med den før, evt. etter jeg har plassert den i mitt nybygg? Det være seg firmware, andre intel-updates, bios innstillinger og generelt hvilken rekkefølge jeg bør gjøre dette i. Bør jeg f.eks. koble den til mitt gamle system først og kjøre updates før jeg installer OS på den? Hovedkortet i mitt nybygg blir et Asus P8Z68-V PRO og OS er W7 om det har noe betydning. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 +1. Jeg skulle også gjerne sett dette besvart! Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dette gjorde jeg (men jeg er ingen ekspert ) : 1) Koble SSDen til din nye maskin 2) Oppdatere til siste firmware versjon (fra bootable CD). Du laster ned .ISO fra Intel her 3) Sette AHCI/raidmode i bios 4) Installere Windows (lurt å koble fra andre disker/SSDer når du gjør dette) 5) Legge inn Intel Rapid Storage programvare (strengt tatt ikke nødvending) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå