Gå til innhold

Linux Mint 11 eller Zorin OS 5?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger et raskt OS som jeg ikke kommer til å installere så mye på slik som på W7. Mest til enkle oppgaver, skriving, nyheter etc.

Så hvilken av disse burdejeg bruke i tillegg til W7 (Altså på samme pc): Mint 11 eller Zorin OS 5, evt. Zorin OS 5 Ultimate? Eller noen andre OS-er som er anbefalt (Gratis eller billig slik som Zorin OS 5 Ultimate)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Trenger et raskt OS som jeg ikke kommer til å installere så mye på slik som på W7. Mest til enkle oppgaver, skriving, nyheter etc.

Så hvilken av disse burdejeg bruke i tillegg til W7 (Altså på samme pc): Mint 11 eller Zorin OS 5, evt. Zorin OS 5 Ultimate? Eller noen andre OS-er som er anbefalt (Gratis eller billig slik som Zorin OS 5 Ultimate)

Takk

aner ikke kanskje linux :rofl::p:ph34r:

Lenke til kommentar

Begge er linux ;) Zorin OS er mer for de som er vant til Windows, men jeg meners sånn funksjonsmessig hvilken er anbefalt? Trenger til skolearbeid slik at pcen ikke er treg eller når jeg starter opp for å gjøre skolearbeid så tar det liksom ikke 10 min før alle prosessorene er klare (Har installert mye på W7 skjønner du ;) )

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Om du skal dual-boote, og bruker win7 til vanlig, kan du da ikke bare legge inn en win7 dualboot også ?

evt bruke hibernate eller sleep mode om det tar for lang tid med normal boot av win7. Jeg bruker en hp mini med atom cpu når jeg er på farten, og den er ikke spesielt rask for å si det slik. Men sålenge jeg bruker hibernate, går det helt greit. Må vente mye lenger på 3g modem initializing greia til hp, enn jeg må på selve "boot" og login.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Zorin, men Mint 11. Det kjører i alle fall meget kjapt og bra. Like bra som Win 7 vil jg mene.

Ellers så kan man jo installere virual box på Windows 7 oo teste ut så mange Linxer man måtte ønske.

Når man kjører i "fullscreen mode" så merker man lite til at win 7 er der i bakgrunnen.

Edit:

Laster ned Zorin nå for uttesting. Tror nok jeg ville gått for Mint som det sikre alternativ. Den fungerer meget godt. Har inntrykk av at Zorin mer er en nykommer, som ikke er like gjennomarbeidet som Mint. (Men jeg har ennå ikke testet.)

Endret av arne22
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...