Gå til innhold

Tilkoplingspunkt via strømnett?

Anbefalte innlegg

Jeg mangler tilkoblingspunkt på hjemmekontoret, og vil helst unngå å strekke kabel fra hjemmesentralen (Lyse). Ble anbefalt dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579527 (altså kontaktpunkt via strømnettet).

Spørsmålet mitt er: Jeg har fiber fra Lyse, 25mbit/25mbit. Hvor stor hastighet vil kunne formidles gjennom strømnettet på denne måten? Vil jeg kunne få 25mbit fra et slikt kontaktpunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, slik skjønte jeg det også, men jeg skulle likt å vite helt sikkert. Har jo sett det samme på trådløse rutere, at de har dataoverføringshastighet på x antall mbps, men har liksom opplevd at mye av hastigheten jeg egentlig betaler for, strupes da.

Lenke til kommentar

Først og fremst bør du sørge for å undersøke om begge rommene er på samme strømnett, ellers kan du få problemer. ;)

Har brukt både mini-utgaven du linker til og den normale. Mine erfaringer er at disse enhetene fungerer veldig greit hvis du bare har et par av de, med en gang du kommer opp i en fem enheter, slår på kryptering og får alt for stor distanse (flere etasjer) mellom uttakene blir det mye trøbbel.

25mbsp er ikke all verdens, så det vil jeg tro går fint hvis du bare skal ha to uttak.

Lenke til kommentar

Mener selvfølgelig kurs, ja. Hastigheten på slike nettverk blir redusert en del hvis uttakene ikke er på samme strømkurs.

Hvis 25mbsp er godt nok for deg er det ikke noen krise, vil tro at du i hvertfall får 30-40mbsp selv med noe ugunstige forhold. Det freser ikke unna akkurat, men det er stort sett bedre enn trådløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...