Geir Kristiansen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Fraflyttet. Bildet er fjernet. Beskrivelse: Ønsker kritikk i forhold til komposisjon, forslag til forbedret utsnitt. Synest farvene i inngangspartiet var verdig ett bilde :)Hdr etterbehandling. 1 exp. Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
karoald Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kjempefint likte farger og strukturen og eit litt annaledes bilde en det vanlege. Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Har også sansen for gamle og "slitne" ytterdører, og de er som oftest fotogene. Og det gjelder i høyeste grad her. Trives med de falmede fargene, og miljøet rundt selve døra fenger. Kledelig etterbehandlet. Skarpheten er gjennomgående manglende, men i dette miljøet underbygger det bare det forfalne uttrykket. Ang. komp./utsnitt finner jeg ikke stort å utsette, men dersom du hadde hatt med enda mer forgrunn ville dybdevirkningen blitt ytterligere forsterket. Eneste jeg selv ville foretatt er en retting av perspektivet, slik at det lille som fremkommer av stolpene i høyre og venstre billedkant uteblir. Synes ikke disse tilfører ikke noe av betydning. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Det er merkelig etterbehandling på bildet om man tar en nærmerere, detaljer og skarphet ser ut til å mangle. Mulig hard støyfjerning? - eller oppskarping, støyfjerning og deretter ny oppskarping -noe rart er det i hvert fall. Det kan uansett se ut til å mangle litt på fokus/skarphet fra begynnelsen av. Her ville jeg prøvd å få skarphet på alt i bildet fra bunn til topp. Det skal gå fint med brennvidden du bruker her. Prøv deg frem f. eks. med utgangspunkt i f.16 og plasser fokus omtrent ved øverste trappetrinn - om skarpheten da ikke sitter i bunn av bildet trekker du bare fokus litt nærmere. Det du gjør da er å bruke hyperfokal avstand - du utnytter skarphetsområdene foran og bak et bestemt punkt som du fokuserer på. Jo større brennvidde og mindre blender, desto mer rom har du å gå på - kan anbefale deg å sette deg inn bruken av dette fordi det er en veldig nyttig kunnskap å ha. Utsnitt og komp fungerer godt slik det er, og det er fine fargekombinasjoner i motivet. Om du har muligheten ville jeg oppsøkt dette motivet til forskjellige tider på døgnet og i forskjellige værtyper - når lyset skifter karakter vil også motivet gjøre det samme, det kan bli spennende med inngangspartiet du har her. Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Takk for nyttig og tankevekkende evaluering Tilt-shift hadde kanskje gjort susen,... Originalbildet er i fokus men jeg etterbehandlet bildet da jeg synest det passet med ett "diffust" preg på ett gammelmodig motiv. Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 synes det var et tøft bilde det skilte seg ut og trakk mine øyne hit..og liker behandlingen du har gjort oxo.. så mere av dette ja.. smil,ha en fin dag Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Tusen takk Ser jo at bildet har endel svakheter men det er jo det som gjør at man har noe å strekke seg fremover etter. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg