Gå til innhold

problem med tegn på tastatur

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg sliter med å skrive ¨¨o nei, jeg prøvde å skrive en O med prikker over.. når jeg trykker ¨ og ^ kommer det to om gangen, og det er umulig å få til en svensk ø..

I dos prompt blir det riktig, men ikke ellers i windows (98)..

på forhånd takk for hjelpen..

-Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh.. sorry, litt dårlig forklart..

Jeg vet hvor knappen er, men problemet er at den blir dobbel. når jeg trykker en gang blir det slik¨¨, og slik ^^ med shift. vanlig er jo at det ikke kommer tegn i det hele tatt, før man skriver en ny bokstav, eller samme knappen en gang til. da blir det dobbelt.

litt artig at 3 personer svarte som om jeg ikke viste hvor knappen var, når jeg faktisk brukte tegnet i det første inlegget :-)

Lenke til kommentar

Hvis problemet finnes i alle programmer, høres det nesten ut som et defekt tastatur. Men siden det fungerer i DOS-prompt, så er dette mindre sannsynlig. Har du prøvd et annet tastatur? Hva slags tastatur har du? Du kjører heller ikke noe program som remapper tastaturet?

Til nød kan du holde nede Alt og taste 0246 på det numeriske tastaturet (til høyre) for å få ö, og Alt + 0214 for Ö.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvis problemet finnes i alle programmer, høres det nesten ut som et defekt tastatur.  Men siden det fungerer i DOS-prompt, så er dette mindre sannsynlig.  Har du prøvd et annet tastatur?  Hva slags tastatur har du?  Du kjører heller ikke noe program som remapper tastaturet?

Til nød kan du holde nede Alt og taste 0246 på det numeriske tastaturet (til høyre) for å få ö, og Alt + 0214 for Ö.

heisann! jeg har testet et annet tastatur, og det ble samme greia. Har en slik "i-tuch" program, men har prøvd uten det også. det er et logitech internet tastatur.

Om ingen har noe supertips blir det vell en reintstallasjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...