ZeRKoX Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Kan hende jeg regner feil her, men vis dere har 200 Gbits som er 200 000 Mbits (?) delt på 6000 personer så er det 33 Mbits til hver? Eller er jeg helt på jordet? Riktig utregning, men fordelingen av kapasitet fungerer ikke slik i praksis. Et hvilket som helst punkt i skipet har ikke full tilgang på 200Gbit ut, fordi tech begrenser dette til de ulike områdene, slik at ingen skal få strupet sin tilgang som følge av at andre bruker enormt. Dessuten bruker ikke alle like mye kapasitet til en hver tid, så du kan ha tilgang på både mer og mindre enn 33 Mbit. Dette medføerer ikke riktighet. Vi i tech struper ingenting i nettet, og vi blokkerer stort sett ingenting. Grunnen til at du ikke kan bruke 200gig fullt ut med din pc, er bl.annet at det ikke er så stor kapasitet inn i pc-en din eller i svitsjen på bordene. Men den gigabiten du får inn i pc-en din, den kan du bruke fullt ut. Om pc-en din er rask nok. Kan hende jeg regner feil her, men vis dere har 200 Gbits som er 200 000 Mbits (?) delt på 6000 personer så er det 33 Mbits til hver? Eller er jeg helt på jordet? Det stemmer det. Regner med at det som stemmer er at han er på jordet? All den tid linker ikke går fullt, har hver enkelt deltager mulighet til å fylle hele gigabiten de får inn i pc-en sin. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Dette medføerer ikke riktighet. Vi i tech struper ingenting i nettet, og vi blokkerer stort sett ingenting. Ikke struping, men har sett på tech-planene at det på de ulike kablene gjennom skipet er påtegnet ulik kapasitet? Kan hende jeg har misforstått. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Regner med at det som stemmer er at han er på jordet? All den tid linker ikke går fullt, har hver enkelt deltager mulighet til å fylle hele gigabiten de får inn i pc-en sin. Ja, det er jo forklart tidligere. Folk kan ha opp til 1 Gbits ja, men jeg vis alle skulle få hver sin del hadde det blitt 33.3 Mbits hver. Endret 5. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Egentlig kan vi ikke få 33.3 Mbits vær engang, da bord-switchene kun har 2 Gbit uplinks, og det er 30-og-no kobla på de. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hadde flaks i den konkuransen i komplett standen nå. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Noen som vet hva de demoene de viste på scena i natt het? Det var noen fra TG i fjort men de andre, hva het de? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Egentlig kan vi ikke få 33.3 Mbits vær engang, da bord-switchene kun har 2 Gbit uplinks, og det er 30-og-no kobla på de. 2000 mbit/s delt på 32 personer er 62,5mbit/s. Og hadde bordet deres faktisk hatt et slikt forbruk at det ligger oppmot 2gbit, så skal du ikke se bort fra at uplinken hadde blitt oppgradert til 3-4 gbit... Men per nå er det kun tre bord som ligger over en gigabit i forbruk... Dette medføerer ikke riktighet. Vi i tech struper ingenting i nettet, og vi blokkerer stort sett ingenting. Ikke struping, men har sett på tech-planene at det på de ulike kablene gjennom skipet er påtegnet ulik kapasitet? Kan hende jeg har misforstått. Ulik kapasitet siden det ikke er poeng med 200gbit-linker overalt. Hver core har 80gbit direkte til altibox. Er ikke dette nok, kan det gå en del trafikk via noc, som har 40gbit til altibox. Alle disse 200 gbit-a kan brukes til det fulle, dersom det er ønskelig. Ting virker ikke slik at det skal kunne gå 200gbit fra a til b. 200 gbit er kapasiteten ut av skipet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Egentlig kan vi ikke få 33.3 Mbits vær engang, da bord-switchene kun har 2 Gbit uplinks, og det er 30-og-no kobla på de. 2000 mbit/s delt på 32 personer er 62,5mbit/s. Og hadde bordet deres faktisk hatt et slikt forbruk at det ligger oppmot 2gbit, så skal du ikke se bort fra at uplinken hadde blitt oppgradert til 3-4 gbit... Men per nå er det kun tre bord som ligger over en gigabit i forbruk... Dette medføerer ikke riktighet. Vi i tech struper ingenting i nettet, og vi blokkerer stort sett ingenting. Ikke struping, men har sett på tech-planene at det på de ulike kablene gjennom skipet er påtegnet ulik kapasitet? Kan hende jeg har misforstått. Ulik kapasitet siden det ikke er poeng med 200gbit-linker overalt. Hver core har 80gbit direkte til altibox. Er ikke dette nok, kan det gå en del trafikk via noc, som har 40gbit til altibox. Alle disse 200 gbit-a kan brukes til det fulle, dersom det er ønskelig. Ting virker ikke slik at det skal kunne gå 200gbit fra a til b. 200 gbit er kapasiteten ut av skipet. Egentlig kan vi ikke få 33.3 Mbits vær engang, da bord-switchene kun har 2 Gbit uplinks, og det er 30-og-no kobla på de. 2000 mbit/s delt på 32 personer er 62,5mbit/s. Og hadde bordet deres faktisk hatt et slikt forbruk at det ligger oppmot 2gbit, så skal du ikke se bort fra at uplinken hadde blitt oppgradert til 3-4 gbit... Men per nå er det kun tre bord som ligger over en gigabit i forbruk... ja det er sant.. Tenkte på at alle skulle utnytte gigabit jeg Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 ja det er sant.. Tenkte på at alle skulle utnytte gigabit jeg Alle kan ikke bruke en gigabit samtidig nei, men i praksis har du en full gigabit tilgjengelig til enhver tid, siden de aller fleste bordene har mer enn en gigabit ledig på uplinkene. Så det er ingen unnskyldninger for å ikke dele ut Familiebilder og linuxdistroer i stor hastighet! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 ja det er sant.. Tenkte på at alle skulle utnytte gigabit jeg Alle kan ikke bruke en gigabit samtidig nei, men i praksis har du en full gigabit tilgjengelig til enhver tid, siden de aller fleste bordene har mer enn en gigabit ledig på uplinkene. Så det er ingen unnskyldninger for å ikke dele ut Familiebilder og linuxdistroer i stor hastighet! ja det er sant.. Tenkte på at alle skulle utnytte gigabit jeg Alle kan ikke bruke en gigabit samtidig nei, men i praksis har du en full gigabit tilgjengelig til enhver tid, siden de aller fleste bordene har mer enn en gigabit ledig på uplinkene. Så det er ingen unnskyldninger for å ikke dele ut Familiebilder og linuxdistroer i stor hastighet! Tok ikke med meg servern på TG i år gett. da hadde jeg vel hatt omkring 15 TB med familieshit å dele samt linux distoroer Hatt hatt 15 TB med filer, men sånn serr jeg har faktisk omkring 600 GB med familiebilder og 200 GB med linux distroer, yay (Y) Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Spørr igjen: Noen som vet hvorfor jeg bare får lastet opp 10Mib/s? Blir ikke så kjapt når det er 5 personer som er kobla til samtidig... Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Spørr igjen: Noen som vet hvorfor jeg bare får lastet opp 10Mib/s? Blir ikke så kjapt når det er 5 personer som er kobla til samtidig... Det er ikke sikkert at begrensingen ligger hos deg. Mulig at han som laster ned av ulike grunner ikke klarer å ta i mot fortere? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Ulik kapasitet siden det ikke er poeng med 200gbit-linker overalt. Hver core har 80gbit direkte til altibox. Er ikke dette nok, kan det gå en del trafikk via noc, som har 40gbit til altibox. Alle disse 200 gbit-a kan brukes til det fulle, dersom det er ønskelig. Ting virker ikke slik at det skal kunne gå 200gbit fra a til b. 200 gbit er kapasiteten ut av skipet. Ja, det var det jeg mente. Endret 5. april 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Der^^ Nå fikk vi endelig to paller til å støtte bordplata som hylla står på. Merker at det er stor forskjell på hvor velvillige de forskjellige folkene er, i går fikk vi beskjed om å tømme hylla; "pga at tverrbjelken i hylla hadde seget litt". (Jeg kan stå inne for at den tåler 80 kg og det var maks 45kg på den)- samtidig som at problemet med svak bordplate ble oversett. I tillegg kom aldri "konstruksjonsansvarlig" som vi fikk beskjed om. I dag var det full forståelse for problemet hos info-desken og pallene var på plass når vi kom tilbake til plassen Endret 5. april 2012 av grankongen Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Der^^ Nå fikk vi endelig to paller til å støtte bordplata som hylla står på. merker at det er stor forskjell på hvor velvillige de forskjellige folkene er, i går fikk vi beskjed om å tømme hylla- mens problemet med svak bordplate ble oversett. I tillegg kom aldri "konstruksjonsansvarlig" som vi fikk beskjed om. I dag var det full forståelse for problemet hos info-desken og pallene var på plass når vi kom tilbake til plassen ikke du som har stilaset på rad 10? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Spørr igjen: Noen som vet hvorfor jeg bare får lastet opp 10Mib/s? Blir ikke så kjapt når det er 5 personer som er kobla til samtidig... Det er ikke sikkert at begrensingen ligger hos deg. Mulig at han som laster ned av ulike grunner ikke klarer å ta i mot fortere? Tviler, sidemannen min laster ned kjapt fra andre, men fra meg fikk han ca. 2Mib/s. Virker som om upload er begrenset på 10Mib/s mtp. at jeg ligger mellom 11 og 8 hele tiden. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Noen som har en 2-way sli bro de kunne gitt bort? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Skulle ha kaffe, men nå skulle kafeteriaen stenge for vasking. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 ikke du som har stilaset på rad 10? Nei Er på rad 60 Hylla er bare 125 høy Mange smilyer i en post Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 litt artig helt i enden på rad 10, bygget over hele bordet med eget soverom, rimelig praktisk spør du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå