Grankongen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Noen som kan slenge ut oppdatert seatmap? Har ikke tilgang på geekevents- Selv om jeg er seatet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hadde vist blinkset på ferja til Sverige, så det ble en natt i Oslo Nå må datoen snart komme ! Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Noen som kan slenge ut oppdatert seatmap? Har ikke tilgang på geekevents- Selv om jeg er seatet noe slikt? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvor lenge skal Geekevents' nettsider være nede? Noen som har hørt noe? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Noen som kan slenge ut oppdatert seatmap? Har ikke tilgang på geekevents- Selv om jeg er seatet https://statisk.geekevents.org/upload/events/25/static_seatmap.html Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Korleis er det med internetten i år? Leste at fjordåret hadde rundt 12 800 mb/s (12.8 GB/s). Viss det er per PC såå... kan man laste ned en serie på 1 sek? Det høres for sykt ut. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Innhastigheten i år er 200Gbit/s Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 7Teoretisk hastighet i fjor lokalt vr 12.8GB/s. Dette kan du ikke utnytte da det raskeste lagringsmedie i dag som kan brukes av dødelige er 600+MB/s. Når det kommer til hastigheten ut på verdensveven var den 120Gbit/s i fjor og den er 200Gbit/s i år. Vanligvis vil ikke maskinen din ta nytte av mer enn 400-1000Mbit/s. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 7Teoretisk hastighet i fjor lokalt vr 12.8GB/s. Dette kan du ikke utnytte da det raskeste lagringsmedie i dag som kan brukes av dødelige er 600+MB/s. Når det kommer til hastigheten ut på verdensveven var den 120Gbit/s i fjor og den er 200Gbit/s i år. Vanligvis vil ikke maskinen din ta nytte av mer enn 400-1000Mbit/s. Masse eg må lære ser eg. Så, ca, kor mange GB/s vil det vere på The Gathering i år og kor masse av det vil en ordinær PC kunne utnytte? 400-1000Mbit/s sier meg lite Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Korleis er det med internetten i år? Leste at fjordåret hadde rundt 12 800 mb/s (12.8 GB/s). Viss det er per PC såå... kan man laste ned en serie på 1 sek? Det høres for sykt ut. Noen som kan hjelpe meg her? NB! Jeg skal nå ikke gi deg informasjon som ikke står på nettsiden til TG. Årets linje er 200gbit/s, dette tilsvarer ca. 5000 .mp3 sanger i sekundet. Linjen er jo selvfølgelig fordelt ut på alle som er der, 200gbit/s / 5500 = 37mbit/s, som igjen tilsvarer ca. effektivt 4MB/s (det samme som jeg har hjemme). Dette forutsetter jo selvfølgelig at alle laster ned på likt, så er sikkert fullt mulig å nå en del høyere, men en serie på 1 sekund skal du se langt etter :-) Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Korleis er det med internetten i år? Leste at fjordåret hadde rundt 12 800 mb/s (12.8 GB/s). Viss det er per PC såå... kan man laste ned en serie på 1 sek? Det høres for sykt ut. Noen som kan hjelpe meg her? På TG11 var det 100 Gb/s inn til skipet, som teoretisk er 12,5 GB/s. Det er likevel bare 1 Gb/s til kvar enkelt deltakar. Uansett om du hadde heile 100 Gb-linja rett til din PC kunne du ikkje lasta ned i 12,5 GB/s, fordi det ikkje finst noko kommersielt tilgjengeleg lagringsmedium som kan skrive i den hastigheten. I år er linja som nevnt på 200 Gb/s, men det er framleis bare 1 Gb/s til kvar enkelt deltakar. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Ser dårlig ut i år altså, enda ikke funnet noen som selger billett Dere får.. kose dere. Y U no haz billett? 3 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Skjer med at de droppa tema sanger da? Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Korleis er det med internetten i år? Leste at fjordåret hadde rundt 12 800 mb/s (12.8 GB/s). Viss det er per PC såå... kan man laste ned en serie på 1 sek? Det høres for sykt ut. Noen som kan hjelpe meg her? NB! Jeg skal nå ikke gi deg informasjon som ikke står på nettsiden til TG. Årets linje er 200gbit/s, dette tilsvarer ca. 5000 .mp3 sanger i sekundet. Linjen er jo selvfølgelig fordelt ut på alle som er der, 200gbit/s / 5500 = 37mbit/s, som igjen tilsvarer ca. effektivt 4MB/s (det samme som jeg har hjemme). Takker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 7Teoretisk hastighet i fjor lokalt vr 12.8GB/s. Dette kan du ikke utnytte da det raskeste lagringsmedie i dag som kan brukes av dødelige er 600+MB/s. Når det kommer til hastigheten ut på verdensveven var den 120Gbit/s i fjor og den er 200Gbit/s i år. Vanligvis vil ikke maskinen din ta nytte av mer enn 400-1000Mbit/s. Masse eg må lære ser eg. Så, ca, kor mange GB/s vil det vere på The Gathering i år og kor masse av det vil en ordinær PC kunne utnytte? 400-1000Mbit/s sier meg lite Du kan begynne med å lære deg forskjellen på GB/s (MB/s) og Gbit/s (Mbit/s). GB=Gigabyte Gbit=Gigabit 8bit er en Byte. Linjeleverandøren oppgir som regel i bit, så du deler derfor på 8 for å finne den teoretiske nedlastningshastigheten som de fleste nedlastninger blir målt etter. Vist du vil se litt mer, så er dette et fint verktøy: http://www.translatorscafe.com/cafe/units-converter/data-storage/calculator/gigabit-to-gigabyte/ Skjer med at de droppa tema sanger da? Like greit, er vel nok av andre ting som blir spilt om og om igjen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Ser dårlig ut i år altså, enda ikke funnet noen som selger billett Dere får.. kose dere. Y U no haz billett? Han skaffer billett Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Korleis er det med internetten i år? Leste at fjordåret hadde rundt 12 800 mb/s (12.8 GB/s). Viss det er per PC såå... kan man laste ned en serie på 1 sek? Det høres for sykt ut. Noen som kan hjelpe meg her? NB! Jeg skal nå ikke gi deg informasjon som ikke står på nettsiden til TG. Årets linje er 200gbit/s, dette tilsvarer ca. 5000 .mp3 sanger i sekundet. Linjen er jo selvfølgelig fordelt ut på alle som er der, 200gbit/s / 5500 = 37mbit/s, som igjen tilsvarer ca. effektivt 4MB/s (det samme som jeg har hjemme). Dette forutsetter jo selvfølgelig at alle laster ned på likt, så er sikkert fullt mulig å nå en del høyere, men en serie på 1 sekund skal du se langt etter :-) Slik regning er _veldig_ meningsløs. Linja blir ikke fullt utnyttet, og det kommer derfor ikke til å være noen flaskehalser på TG. Du vil til enhver tid ha 1gbit tilgjengelig så lenge du klarer å utnytte de hastighetene. Det er ikke vits å begynne å tenke på deling av kapasitet før linkene går fulle.... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) oppe nå. Kommer fortsatt ikke inn jeg. Endret 13. mars 2012 av MartinF Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Han skaffer billett Håper jo det, da, men det skal ha skjedd noe forferdelig dramatisk for at Wheelman skulle glemme billettsalget, tenker jeg. Grunnen til at jeg lurer er at jeg fikk en telefon fra GE her om dagen, siden jeg hadde klaget på at jeg ikke hadde fått varsel fra dem da jeg kunne kjøpe billett. Da tilbød de meg å handle nå, men jeg har jo allerede billetter, så jeg takket nei. Men når jeg ser hvor mange som ikke har fått tak i burde jeg jo kjøpt det jeg kunne. Poenget er at om han ikke har fått kjøpt på grunn av GE-kødd, kan det lønne seg å klage til GE. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå