zeat Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 hei. for noen dager sidenså dreiv jeg og kikket litt på livestream og spilte League of legends (http://euw.leagueoflegends.com/) med noen venner, vi pratet på skype. jeg skulle ta screenshot av noen scores på spillet, og når jeg åpnet opp paint og limte inn bildet så begynte hele paint å ikke svare, etter en stund så kommer det i gang igjen og når jeg da prøver å lagre så kommer det noe error som jeg ikke husker nå, etter noen forsøk så fikk jeg det til, men da begynte windows explorer og mange andre pprogrammer å krasje. så etter fem minutter eller noe så virket alt som det var normalt igjen og jeg fortsatte å spille. dagen etter da jeg skulle starte pcen, så brukte den sjukt lang tid på welcome skjermen etter å ha skrivd inn passordet og etter det kom det svart skjerm, så når jeg da tar ctrl+alt+delete og logg ut (oppgavebehandling funket ikke) så ble det sånn force shutdown eller cancel der det sto at start up hindrer meg i å logge av, og hvis jeg da tar cancel så starter den, det funket bra det i to dager inntil idag, idag så funket ikke skype i det hele tatt og krasjet når man prøvde å starte det, oppgavebehandling kan man ikke se noe alt er borte og fanene i toppen er helt små (poster bilde) samme når jeg tar å installerer f.eks skype. så tenkte jeg å prøve å ta recovery så jeg slapp å miste alt jeg har, men da ble det akkuratt samme som på installasjon og oppgavebehandling... så nå lurer jeg på om det finnes noen måte å få fikset dette på, jeg har egentlig ikke noe anelse hva det kan være så jeg vet ikke hvor man skal starte å feilsøke. har egentlig ikke lyst til å reinstallere windows hvis dette kanskje ikke er feilen. jeg har da windows ultimate 64 bit. takker på forhånd for svar legger ved 2 bilder, det ene av system recovery, og det andre av oppgavebehandling. Lenke til kommentar
glenmb94 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Vel, som jeg ser det, er det en varsel trekant nede på skrivebordet ditt. Dette gjetter jeg på er fordi du ikke har antivirus. Jeg hadde også det problemet. det jeg gjorde var å flytte over Explorer.exe fra en datamaskin med samme operativsystem (Windows 7 64-bit) Det funket for meg. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 takker for svar jeg har da både avg antivirus og mbam (malwarebytesantimalware), jeg prøvde å bytte ut explorern, men jeg får ikke tillatelse til å gjøre det, og ikke ser det ut som jeg får edret på det heller, hvordan fikk du det til? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg er ikke så god på Windows, men jeg tipper du må avslutte Explorer i Oppgavebehandling under "Prosesser". Det dumme da er vel at da må ting du skal flytte etc gjøres fra kommandolinjen, da du ikke har noe brukergrensesnitt lenger når Explorer.exe er avsluttet. Evt. må du gjøre det mens Windows ikke er lastet inn, dog vet jeg ikke hvordan man gjør det. Få deg Mac Lenke til kommentar
zeat Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 hmm, ja jeg får ta og teste litt rundt ^^ Lenke til kommentar
glenmb94 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 takker for svar jeg har da både avg antivirus og mbam (malwarebytesantimalware), jeg prøvde å bytte ut explorern, men jeg får ikke tillatelse til å gjøre det, og ikke ser det ut som jeg får edret på det heller, hvordan fikk du det til? Du må bytte på tillatelsene, dette er ganske hard hvis du ikke har gjort det før. Søk litt på youtube, er et par gode tuts der Lenke til kommentar
zeat Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 ok, fordi jeg har nå prøvd med explorer av, og kopiert via cmd, men fortsatt ikke tillatt. får sjekke litt på youtube, og takker "spritty" Lenke til kommentar
zeat Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 okei, har nå fått byttet explorer.exe, og ikke noe forskjell. men i morges (føre jeg byttet ut explorer.exe) så merket jeg at oppgavebehandling funket som vanlig igjen. men fortsatt problem med starting og sånt. og etter at jeg startet pcen på nytt igjen for å teste så ble pcen UTROLIG treg, jeg prøvde å skrive en post her på diskusjon, men når jeg skrev så kom det jeg skrev 5-15 minutter senere, og til slutt kom ingenting. så jeg startet opp pcen i safe mode og da var det INGEN probelemer, alt funket som vanlig igjen. så det ser ut til at det kanskje blir reinstallering av windows her snart :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå