eLang Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Lurte virkelig hvor jeg skulle poste denne, men prøver meg her Altså, hvordan legge inn logoer og tegn i en QR kode. Som her f.eks Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Det er bare å genere en vanlig QR kode for så å legge en logo oppå bildet i Gimp, Paint, PS eller hva du nå bruker. QR koder har innebygget redundans i seg, slik at selv om noe blir dekket til/revet av, så fungerer det fremdeles å scanne koden. Det du kan gjøre er å generere en QR-kode med 30% redundans (som er det meste jeg har sett på diverse generatorer osv) for så å plassere en logo over. Har selv gjort dette for å lage et lite visittkort for å ha på jobben (limte inn logoen til firmaet på QR-koden) og det fungerer ypperlig. Det som også er greit er at QR-koder scannes i sort/hvitt, så de trenger ikke nødvendigvis å være svarte. Jeg brukte f.eks. oransjefargen i firmalogoen i stedet for svart. Håper det hjelper edit: Her er forøvrig den generatoren jeg brukte: http://www.mobilefish.com/services/qrcode/qrcode.php Bare husk å sett ECC level til H (30%). Endret 23. august 2011 av SBS Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Les wikipedia-artikkelen og bit deg merke i feilkorringeringsavsnittet. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Tusen takk SBS og BlueAngle :) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Tenkte jeg kunne legge til et eksempel på hvordan det kan gjøres. Det viktigste er å prøve seg frem og sjekke at QR-koden enkelt kan scannes. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Den til amobil der funka fint i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå