Kjetil Øyen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Leaving New York Bildet er fjernet. Beskrivelse: bildet er tatt fra flyet rett før vi letter. Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Fint lys og komp, men ganske uskarpt ? Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Hender ikke altfor ofte at man gir positiv kritikk på bilder som mangler: 1. Skarphet i fokusområdet (flygetårnet blir for meg det naturlige å feste øynene på...) 2. Markeringer og kontraster... Men i denne situasjonen er nok dette teknisk sett umulig også, og bildet ville ikke vært det samme om dette hadde vært på plass. Ser at alle innstillinger er foretatt manuelt i kameraet, og regner med de fleste valg under tagning og etterbehandling er gjort bevisst. Og severdig og annerledes ble det. Innslaget av vingen, samt flyet i bakgrunnen tilfører positivt. Men ville dempet gulstikket noe for en mer naturlig belysning. På min skjerm aner jeg noen store ovale markeringer på himmel, mulig fargestøy grunnet kraftig pådrag med saturation. "Fartsstripene" i høyre og venstre billedkant er jeg noe usikker på, men de har jo også sin virkning... Endret 23. august 2011 av Bent Kristensen Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Tøft bilde, synes jeg kjenner trøkket fra akselerasjonen... Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Fint lys og komp, men ganske uskarpt ? Takk for kommentaren. Og javisst er det uskarpt. Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Hender ikke altfor ofte at man gir positiv kritikk på bilder som mangler: 1. Skarphet i fokusområdet (flygetårnet blir for meg det naturlige å feste øynene på...) 2. Markeringer og kontraster... Men i denne situasjonen er nok dette teknisk sett umulig også, og bildet ville ikke vært det samme om dette hadde vært på plass. Ser at alle innstillinger er foretatt manuelt i kameraet, og regner med de fleste valg under tagning og etterbehandling er gjort bevisst. Og severdig og annerledes ble det. Innslaget av vingen, samt flyet i bakgrunnen tilfører positivt. Men ville dempet gulstikket noe for en mer naturlig belysning. På min skjerm aner jeg noen store ovale markeringer på himmel, mulig fargestøy grunnet kraftig pådrag med saturation. "Fartsstripene" i høyre og venstre billedkant er jeg noe usikker på, men de har jo også sin virkning... Takk for en fin tilbakemelding Bent. Jeg synes sjøl at dette ble litt artig, selv om det ikke er skarpt.Bilder som dette, trenger ikke være det, etter min mening.. Du har nok rett ang. støy pga. pådrag av sat. Tøft bilde, synes jeg kjenner trøkket fra akselerasjonen... Takk Trond... Ja her går det unna, vi skal jo opp Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Ble ett bra bilde dette Kjetil.Klart det tekniske ikke stemmer her, det er jo det som er med på å gjøre det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg