TheKims Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden så jeg prøver her. Saken er den at vannet her hjemme har endel rust i seg, noe som jeg tipper ikke kan være så sunt å drikke i lengden. Lurer derfor på om det er noen plass man kan levere inn prøve av vannet for å finne ut om det er farlige mengder rust i det? Moderator er velkommen til å flytte denne tråden visst det finnes noen bedre plasser å plassere den. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Lurer derfor på om det er noen plass man kan levere inn prøve av vannet for å finne ut om det er farlige mengder rust i det? Rette adressa i fyrste omgang er næraste avdeling av mattilsynet. Dei viser vidare. Nokre stader kan dei og ta prøve sjølv. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Takker for svar. Får prøve å ta en telefon til de i morgen. Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Takker for svar. Får prøve å ta en telefon til de i morgen. Du kan også ringe til et vannbehandlingsfirma.HOH BIRGER CHRISTENSEN burde kunne hjelpe deg! Ellers er det nok ingen umiddelbar fare å drikke dette vannet.Det kan være rust,men også såkalt "humus"(organisk materiale) Beste du kan gjøre for å være sikker er uansett å ta en vannprøve.HOH sender deg antagelig flasker og slikt til dette.Prøveflaska må være steril,så colaflaske o.l er ikke anbefalt. Endret 24. august 2011 av ArkArk Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Prøv NIVA (Norsk Institutt for Vannforskning). De driver med disse tingene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå