emwa Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 jeg har kommet inn på en kristen skole. her skriver man tentamen i fag som for eks norsk på ark. dette bekymrer meg litt, da norsk er mitt beste fag. det at en ikke har tilgang på rettskrivingskontroll osv, kan trekke ting betydelig ned... på skolen er det utrolig hyggelige folk. jeg har aldri opplevd et så godt miljø før... virkelig. jeg har også kommet inn på en annen skole. her gikk jeg i fjord, og jeg fikk ganske gode resultater ved denne skolen. på denne skolen er det mange som ikke bryr seg så mye om skole, en del utlendinger og jeg trivdes ikke noe bra på denne skolen, selv om jeg fikk venner. noe jeg tenker mye på er at om jeg går på denne skolen, vil jeg kanksje komme inn på studiet jeg vil//det vil bli lettere for meg. men jeg vil ikke få noen ekte venner, eller være i et godt miljø. så hva er viktigst folkens? gode karakterer i et dårlig miljø, eller eventuelt dårligere karakterer i et godt miljø hvor jeg kan trives? sliter veldig med å bestemme meg her!! Lenke til kommentar
JoakimVonInternett Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Synes du skal gå for det gode miljøet. De vennene man får via skolen er ofte gode venner livet ut. Dessuten så skaper godt mijø gode resultater, selvfølgelig tatt lærelysten i betraktning. Veit lite om kristne skoler, men kan ikke forestille meg at er masse pøbler der. Jeg ville heller øvd på rettskriving, hvis det er dette som er din største "frykt". Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Er det her snakk om videregåande skule? Trur du kanskje overvurderer kor mykje dårligare karakter du får ved å skrive for hånd i staden for å skrive på PC. Normalt sett så skal karaktersettinga ta hensyn til kva hjelpemiddler som du har tilgjengelig. Så når du skriver på PC så vil dei fleste være strengare på skrivefeil en dersom du skriver alt for hånd. Husk også at eit godt studiemiljø vil påvirke karakterane dine i positiv rettning. Det du kanskje bør tenke litt på er kva utdanning du vil prøve deg på etterpå. Dersom du vil ta ei utdanning der det er eit stor fokus på eit høgt snitt så kan det være aktuellt å velge ein dårlig skule for å få så høgt snitt som mulig, men eg tviler på at skulevalget vil ha så mykje å seie at det er verdt det. Dersom du vil ta vidare utdanning på ein skule der det er lett å komme inn så treng du nesten berre ståkarakter i alle fag, så då kan du likegodt velge den skulen der du vil trivast best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå