Balrog11 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 når jeg plugger hodetelefonene i pcen så syns jeg lyden ikke blir høy nok, selv om jeg stiller det jeg kjenner til av volum ( volumkontroll på taskbar, og i spill/film etc.) på maks. Men om jeg plugger hodetelefonene inn i høyttallerne mine så får jeg mye høyere lyd i hodetelefonene. Så det tyder jo på at hodetelefonene mine greier mye høyere lyd.. hvordan kan jeg få like god lyd på hodetelefonene uten å måtte plugge de inn i høyttallerne? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Outputen på PCen din takler tydeligvis ikke like høy impedanse som høytalerkontrollen din. Du kommer nok ikke til å få forandret dette på noen måte. Lenke til kommentar
JoakimVonInternett Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tror at lyd via høytalere genererer mer styrke og bedre kvalitet, selv om man bruker øreklokker, såfremt de er av noenlunde kvalitet. Du har sannsynigvis ikke et lydkort i pcen din? Da vil lyden bli lavere og dårligere i og med at du kun bruker et standard lydkort som er innebygget i hovedkortet ditt, i motsetning til å få et tredje ledd i form av høytalerne. Igjen, dette er hva jeg tror. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Lyden skal i teorien ikke bli dårligere kvalitetsmessig om man kobler til høytaler eller PC, da høytaleren er koblet til det samme lydkortet som man bruker internt i PCen. Men, igjen som jeg sa, det er antageligvis støtte for høyere i impedanse i høytalerkontrollen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå