NeEeO Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei, noen som vet om noen br engelske bøker? Da tenket jeg på spenning, underholdene og godt språk. Jeg vil helst at bøkene er lissom nye..Ikke gamle som harry potter ..hobbiten..osv. Hadde vært bra om de hadde et godt terningkast, som f.eks aviser jeg..f.eks vg..aftenposten. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Game of Thrones. Veldig godt og fargerikt språk. Veit ikkje kva "lissom nye" er, men Game of Thrones foregår i middelalderske tider. Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 A Song Of Ice And Fire serien er ganske bra, hvertfall de tre første bøkene. A Game Of Thrones, A Clash Of Kings og A Storm of Swords. Annet som jeg syntes er bra er The Left Hand Of God og The Last Four Things som er del av en tre delt serie. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Med nye mente jeg lissom at har kommet ut i de nye årene, som f.eks 2000. Trenger enkelig ikke å tenke på det, så lenge det er en god bok å lese i. Kan dere gi link med anmeldelser? Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg kan anbefale Dan Brown bøkene. De syns hvertfall jeg er spennende! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jenta som lekte med grillen Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Noen som vet om en stor anmeldelse side der man kan sjekke anmeldelser? Som f.eks film anmeldelse siden IMDB. Skal sjekke hver og en av titlene dere har nevnt, så kommer jeg med tilbake melding, senere idag eller imorra. Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Du kan bruke amazon.com/co.uk og gå på hver bok så har folk skrevet anmeldelser om de. Lenke til kommentar
Tekoppen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Terningkast og sånt er mye mindre vanlig på bøker enn andre typer media, så noe tilsvarende IMDB finner du nok ikke. Ulike tidsskrifter, aviser og nettsted lager ofte sine egne lister over årets beste bøker og lignende, men det er kanskje ikke akkurat det du er ute etter? For øvrig er da ikke Harry Potter-bøkene spesielt "gamle" i forhold til dine egne kriterier. Den første kom jo ut i 1997, og den siste i 2007. Vet ikke helt hvor gammel du er, men da jeg gikk på ungdomsskolen elsket jeg Philip Pullman sin serie His Dark Materials. Denne kom ut i perioden 1995-2000, men er knakende god. Synes ikke det er så grusomt gammelt akkurat, men det får du vel dømme selv. Eventuelt kan du sjekke ut The Hunger Games, som er en veldig ny "young adults"-serie som jeg ikke har lest selv, men som jeg har hørt veldig mye bra om. Endret 24. august 2011 av Tekoppen 1 Lenke til kommentar
cfg Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Vil anbefale noe litt "eldre" fantasy hvis det er av interesse, da språket og skrivemåten er både enkel, god og lett leselig. The Belgariad, The Malloreon, Redemption of Althalus, The Elenium og The Tamuli. Alle er skrevet av David Eddings, lett forståelig fantasy, veldig bra lesestoff! Hvis du vil ha noe litt mer 'avansert' kan du alltids gå for A Song of Ice and Fire som er nevnt tidligere her. Alle bøkene tror jeg du kan få for en billig penge fra Amazon! Kos deg! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Terningkast og sånt er mye mindre vanlig på bøker enn andre typer media, så noe tilsvarende IMDB finner du nok ikke. Ulike tidsskrifter, aviser og nettsted lager ofte sine egne lister over årets beste bøker og lignende, men det er kanskje ikke akkurat det du er ute etter? For øvrig er da ikke Harry Potter-bøkene spesielt "gamle" i forhold til dine egne kriterier. Den første kom jo ut i 1997, og den siste i 2007. Vet ikke helt hvor gammel du er, men da jeg gikk på ungdomsskolen elsket jeg Philip Pullman sin serie His Dark Materials. Denne kom ut i perioden 1995-2000, men er knakende god. Synes ikke det er så grusomt gammelt akkurat, men det får du vel dømme selv. Eventuelt kan du sjekke ut The Hunger Games, som er en veldig ny "young adults"-serie som jeg ikke har lest selv, men som jeg har hørt veldig mye bra om. vel, jeg er 14/15 år. Lenke til kommentar
Tekoppen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 The Hunger Games burde vel være midt i blinken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå