Gå til innhold

Nrk beklager innslag om Frp/Høyreekstreme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FrP sin innvandringspolitkk ødlegger faktisk for hele partiet, er for mange ABB'er i partiet.

Skamme deg for å komme med et slikt utsagn. Det er forhåpentligvis ingen andre mennesker i dette landet som er syke nok til å ta livet av 70 mennesker for en politisk ideologi.

Æsj, jeg blir uvel.

Men å forslå tvungen psykiatrisk behandling på 200 000 mennesker er bare en bagatell?

Kristin Halvorsens tall går på at det kun er 90 000 muslimer i Norge.

Alle uttalelser blir bagateller i forhold til faktiske terrorhandlinger. Må inrømme det.

Lenke til kommentar

I mine øyner er faktisk venstreekstreme nesten værre en Høyreekstremister.

Hvorfor?

Du veit.. venstresiden ønsker jo å fjerne makteliten og at det nye stortinget skal være på blitzhuset.

Venstreekstremer skaper en fiksjonert verden som faktisk er langt langt langt mer forskrudd en det høyreekstreme.

Høyreekstreme kan til tider ha poeng i det du sier når det kommer til maxisme og mulitikulturell kræsj, men vil utheve at det er i en mye mindre skala en det mange legger det fram som.

Venstreekstreme er et underliggande problem som vi faktisk undervurderer veldig.

Njaa.. Vil ikke si meg helt enig. Jeg er vel ikke en venstreekstremist, men jeg er langt ute på venstresia. Det jeg mener er at vi trenger ikke en sentral makt. Jeg støtter heller grasrotdemokratier i kommuner/fylker.

Multikulturell kræsj? Har vi et helt på trynet multikulturelt sammfun i norge i dag? Vi har jo ingen problemer, og det kommer det nok ikke til å bli. Det blir nok mer problemer om vi stenger alle utlendinger ute av norge.

Lenke til kommentar

I mine øyner er faktisk venstreekstreme nesten værre en Høyreekstremister.

Hvorfor?

Du veit.. venstresiden ønsker jo å fjerne makteliten og at det nye stortinget skal være på blitzhuset.

Venstreekstremer skaper en fiksjonert verden som faktisk er langt langt langt mer forskrudd en det høyreekstreme.

Høyreekstreme kan til tider ha poeng i det du sier når det kommer til maxisme og mulitikulturell kræsj, men vil utheve at det er i en mye mindre skala en det mange legger det fram som.

Venstreekstreme er et underliggande problem som vi faktisk undervurderer veldig.

Njaa.. Vil ikke si meg helt enig. Jeg er vel ikke en venstreekstremist, men jeg er langt ute på venstresia. Det jeg mener er at vi trenger ikke en sentral makt. Jeg støtter heller grasrotdemokratier i kommuner/fylker.

Multikulturell kræsj? Har vi et helt på trynet multikulturelt sammfun i norge i dag? Vi har jo ingen problemer, og det kommer det nok ikke til å bli. Det blir nok mer problemer om vi stenger alle utlendinger ute av norge.

Det du sier om økonomiskstyring er fantasier.

Sjå på Oslo.

Lenke til kommentar

Pussig nok er dette det samme som de som er langt ute på høyresida argumenterer for.

Mye mindre sentralmakt og mer direktedemokrati.

Lenke til kommentar

Pussig nok er dette det samme som de som er langt ute på høyresida argumenterer for.

Det er vel kanskje ikke der venstre og høyre orientert tankegang skiller seg mest. Tror man finner eksempler på begge sider hvor sentralstyre har vært ønsket.

Det er vel mer det at vensrtesiden representerer ett klasseløst samfunn hvor det offentlige skal tilby alle velferdsgoder, mens høyresiden tenker at enkeltmennesket skal ha full råderett over sine verdier og inntekter og statssystemet skal bare være til for å sette ett rammeverk.

Er jo ikke slik at man blir innvandringsfiendtlig av å tippe i retning av høyresiden heller. Det er vel heller den brune siden av fargeskalaen.

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje ikke der venstre og høyre orientert tankegang skiller seg mest. Tror man finner eksempler på begge sider hvor sentralstyre har vært ønsket.

Venstreekstremisme og høyreekstremisme har flere likhetstrekk enn forskjeller.

Og jo lenger ut på ytterkantene de er, jo flere likhetstrekk får man. Se på Stalin-sovjet og Hitler-Tyskland.

Lenke til kommentar

Joa, men nå er vel høyreekstremister litt mer autoritetfolk. +at de vil ha mer nasjonalmakt.

Lenke til kommentar

Joa, men nå er vel høyreekstremister litt mer autoritetfolk. +at de vil ha mer nasjonalmakt.

Hm? Venstreekstreme vil jo gjerne at staten skal styre ALT. Så der snakker vi virkelig om autoritetsfolk og nasjonalmakt.

Lenke til kommentar

Hm? Venstreekstreme vil jo gjerne at staten skal styre ALT. Så der snakker vi virkelig om autoritetsfolk og nasjonalmakt.

Joa.. Kommer jo an på "hva slags" venstreperson du er. Marxismen sier nei til sterk stat(stat i det hele tatt).

Lenke til kommentar

Og jo lenger ut på ytterkantene de er, jo flere likhetstrekk får man. Se på Stalin-sovjet og Hitler-Tyskland.

Nå er jo ikke hitler-Tyskland høyreekstremt heller da... De var vel nærmere sentrum politisk.

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke hitler-Tyskland høyreekstremt heller da... De var vel nærmere sentrum politisk.

Hehe... Hitler er selve symbolet på høyreekstremisme.

Lenke til kommentar

Nå syns jeg du var morsom :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...