bindak Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei! Jeg er i en liten knipe nå. Skal til å kjøpe meg en ny gaming laptop, men klarer ikke å bestemme meg helt. Jeg har sjekket mye rundt på nettet og kom frem til disse tre: ASUS G74SX: http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-20-8gb-1000-gtx560m-173-w7hp/product/5010601025 MSI GT780R: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-17-tom/msi-gt780r-082ne/158040.3004/ TOSHIBA QOSMIO X770: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-17-tom/toshiba-qosmiox770-11n/157593.3004/ Har også sjekket på www.notebookcheck.com på hvilken pc som har fått best rating. Toshiba'en fikk hele 90%, Asus'en 80%, og MSI'en 84% Må personlig si at jeg har en liten pekefinger på Toshibaen, siden jeg (faktisk) liker utseendet og pga best rating. Jeg er heller ikke så forferdelig nøye med kjøling siden jeg kun spiller en times tid av gangen. Jeg spiller aldri i flere timer i strekk. Men har dere godtfolk her inne noen formeninger montro? Takker tidlig for alle mulige svar som er fornuftige! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Liker også designet på toshibaen mye bedre enn de andre. Eneste negative er at toshibaen ikke har fullhd skjerm, noe de andre to har. Ellers stiller de ganske likt på ytelse osv, asusen er ut fra det jeg har lest rundt på nettet den som har dårligst høyttalere - selv om de ikke er dårlige. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Jeg har akuratt helt 100% prikk lik identisk Asus, og må si meg ekstremt fornøyd med den. Kan lett kjøre Crysis 2 på Advanced(Medium) i 1920x1080, og på Hardcore(Ultra) i 1366x768. GTA 4 går på max i 1920x1080, Just Cause 2, Portal 2, The Witcher 2, Bulletstorm... You name it! Utseendet er meget stealth-like så du får ikke mye blinkende lys o.l. Eneste lyset som ikke er hvitt er batterilampen, ("lett" grønn ved lading og "lett" oransje ved lavt batteri). Eneste jeg irriterer meg over er at jeg må kjøpe 3d briller separat.. (den har nvidia 3d vision). EDIT: Asus har 2x så mye vram (GDDR5) Endret 23. august 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
bindak Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Jeg har også lest at Asus'en har dårlige høyttalere sammenlignet med de to andre maskinene. Jeg sjekka litt rundt på youtube for å se om jeg fant noen gameplay/benchmark videoer av Toshiba'en, men har ikke funnet noen frem til nå. Det finnes ellers drøssevis av videoer fra de andre maskinenes ytelse i spill. Men jeg synes Asus'en har et litt kjedelig utseende, ikke at det har alt og si, men alle kan jo innrømme at det er litt småviktig :-) Tror jeg drøyer kjøpet til jeg får se noen gameplay videoer av Toshiba'en, for den ser jo helt sinnsyk ut, og har Harman/Kardon høyttalere. Takker mange ganger for svar! Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Jeg bruker alltid headset, så jeg kan desverre ikke si noe på lydkvaliteten. Den har heller ikke Subwoofer, noe Toshiba Asus har. Hugser å ha sett på en sammenlignings video, der det viste seg at rundt 25% på Toshiba Asus var nok til og overdøve Asus på 100%. Men som sagt er ikke lyd noe viktig for meg EDIT: Hva er det jeg snakker om? Msi, ikke Toshiba Endret 23. august 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Asus og Toshiba er værtfall de 2 merkene som har minst feil, Asus kom på første og Toshiba på andre. Lenke til kommentar
bindak Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Ja jeg har tidligere sett den shootout videoen, de scorer nokså likt :-) Men siden det ikke er 1920 x 1080 på Toshiba'en, har det veldig mye å si på spill? Og er det noen nevneverdig forskjell på 1920 x 1080 og 1600 x 900 egentlig? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ja jeg har tidligere sett den shootout videoen, de scorer nokså likt :-) Men siden det ikke er 1920 x 1080 på Toshiba'en, har det veldig mye å si på spill? Og er det noen nevneverdig forskjell på 1920 x 1080 og 1600 x 900 egentlig? Lite å si i spill, men på en 17" skjerm syns jeg fullHD er fint til generelt bruk, nettsurfing med flere faner opp, flere programmer åpne osv. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) EDIT: Asus har 2x så mye vram (GDDR5) Som er helt bortkastet siden det aldri vil bli utnyttet. Skal man ha behov for så mye minne må man kjøre flereskjermsoppsett eller sykt høye oppløsninger - dvs høyere enn det som finnes på de beste 30" eksterne PC monitorene. Billig markedsføringstriks, minne er for tiden nesten "gratis" (ref: http://www.hardware.no/artikler/minneprodusentene_sliter/101221) og noen produsenter prøver derfor å "lure" folk til å tro at dobbelt så mye = dobbelt så bra. Endret 23. august 2011 av OC-Freak Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Jeg har akuratt helt 100% prikk lik identisk Asus, og må si meg ekstremt fornøyd med den. Har bestilt denne maskinen selv. Leste meg til at den har et 8-cells batteri, men batteritiden er ikke oppgitt. Har du noen erfaring med denne? Mitt valg sto mellom denne og SAMSUNG RF712 CI7 http://www.dustinhom...duct/5010589673 Jeg valgte Asus på grunn av bedre skjermkort og mer minne, samt at Asus etter sigende har bedre byggekvalitet. Endret 23. august 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Som er helt bortkastet siden det aldri vil bli utnyttet. Skal man ha behov for så mye minne må man kjøre flereskjermsoppsett eller sykt høye oppløsninger - dvs høyere enn det som finnes på de beste 30" eksterne PC monitorene. Billig markedsføringstriks, minne er for tiden nesten "gratis" (ref: http://www.hardware.no/artikler/minneprodusentene_sliter/101221) og noen produsenter prøver derfor å "lure" folk til å tro at dobbelt så mye = dobbelt så bra. Hmm, ble nok litt lurt der ja. Men jeg er fornøyd likevel, har i allefall noe å gå på. Pleier å koble pcen til flatskjermen en gang i blant da. Har bestilt denne maskinen selv. Leste meg til at den har et 8-cells batteri, men batteritiden er ikke oppgitt. Har du noen erfaring med denne? Har alltid lader tilkoblet, så kan ikke si noe på det desverre, men jeg har lest at det skal være rundt 2timer. Det jeg kan si er at den har utrolig kort ledning. Har forferdelig øyemål, men vil gjette mellom en 2-3 meter(dersom det er kort... ?). Du kan skru på power saving modus som bytter til basic theme, gjemmer oppgavelinjen, bytter bakgrunn, demper lysstyrke å slår av tastaturbelysning. Endret 23. august 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå