Gå til innhold

D-Link DIR-655 som Access Point

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å sette opp min D-Link DIR-655 som et AP, slik at den forsterker routermodemets' (Zyxel P2602HWT) signaler. Jeg har prøvd å følge denne guiden.

Har også satt DHCP til "static", skrudd av UPnP og firewall i DIR-655.

Det jeg ikke skjønner er hvilke adresser som skal inn hvor fra Zyxel inn i D-Link .

Dette er det som står i routermodemet.

zyxelp2602hwt.th.jpg

Adressene fra D-Link skal fylles inn i disse feltene.

71060902.th.jpg

32392052.th.jpg

Hvis jeg har forstått det riktig, så skal man bare plotte inn adressene fra Zyxel inn i D-Link og deretter koble en nettverkskabel mellom LAN-portene i D-Link og Zyxel, og så skal den være "parret".

Kan noen hjelpe meg? Er ikke så flink med nettverk, så vær så snill og ikke kom med nettverks-sjargong :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger egentlig ikke å skrive inn noe i disse feltene da du ikke skal bruke WAN porten på D-link boksen i det hele tatt.

Det som er viktig at du gjør er:

1. Slå av DHCP i D-Linken. På den måten er det Zyxel routeren som deler ut IP adresser.

2. Gi D-linken samme SSID, samme trådløse krypteringmetode og samme krypteringsnøkkel som Zyxelrouteren, MEN en annen trådløskanal et stykke unna den som Zyxel routeren benytter.

3. Nettverkskabel fra en av LAN port til LAN port som du er inne på.

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Har prøvd å sette den opp nå, med samme SSID, krypteringsnøkkel, samme type kryptering (WPA) og satt D-Link med en annen kanal (kanal 6) enn Zyxels (kanal 11) uten hell.

Da jeg skulle velge "static" i DHCP-valget, måtte jeg skrive noe i feltene under.

Her er det som står om WAN i Zyxel (hvis det skulle hjelpe).

utennavnl.th.jpg

Koblet D-Link med Zyxel i LAN-portene og tok den ut etter noen sekunder. Da jeg slo på D-Linken etterpå og koblet til, stod den bare med sterkere signal, men uten Internett-tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...