Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vet ikke hva jeg skal gjøre med pågående kompis..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem vet... kanskje du flørtet litt med han. Kanskje det ikke var helt uprovosert..

Det har da ingenting med saken å gjøre! Selv om hun skulle ha flørtet litt med han hadde han ingen rett til å sperre henne inn på et rom, dytte henne ned på sengen og begynne å fingre henne. Trådstarter skriver klart at hun gjorde motstand og alt han gjorde fra den motstand begynte vil jeg definere som et overgrep.

Og selv om det er store muligheter for at en sak skal bli henlagt, om trådstarter mener dette er et overgrep så bør saken anmeldes for statistikkens skyld. Tenk på de store mørketallene som finnes når det kommer til overgrep, fordi folks holdninger for det meste baserer seg på at om jenta flørtet så er det hennes feil. Om disse jentene hadde sluppet å få slengt sånne holdninger etter seg så er jeg sikker på at flere hadde turt å anmelde.

Lenke til kommentar

Du missforstår fullstendig det jeg prøver å si. Selvfølgelig skal sexualforbrytere anmeldes (og dømmes). Det jeg reagerer på er hvordan samtlige her inne er veldig raske til å spille bøddel.

Kommentarene burde holdt linja: "Hvis du føler at han er en fare for samfunnet eller deg selv, burde du anmelde han", ikke "ANMELD HAN!!!1"

Jeg synes ikke det kommer klart nok frem av førsteinnlegg. Spesielt finner jeg det litt merkelig at hun bruker så mye av innlegget på å fortelle om ting som ikke er relatert til selve hendelsen. Det er ikke anmeldelse som er TS sitt fokus i det hele tatt, så kanskje det er noen aspekter ved historien som vi ikke vet. Da er det viktig at ikke vi overtaler TS til å gjøre noe hun ikke burde (dersom det er tilfellet).

Når det er sagt: Hvis TS føler seg krenket og/eller tror at han kan finne på noe lignende igjen, burde han anmeldes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Unnskyld for lang tråd, men jeg ville bare høre om noen hadde noen råd om hva jeg kan gjøre for å få " Lars " litt på avstand (vil ikke miste han som venn heller, for han er egentlig en veldig grei fyr) tanker og meninger.

Han er en stor idiot hvis det stemmer det du skriver. Du får bare holde på, for hvis du ikke skjønner dette, så fortjener du ikke annet - blir forbannet på dine vegne jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg drakk ganske mye den kvelden, og var litt vekke, og mens kjæresten var vekke kom kompisen min og ba meg bli med og se på noe. Dum som jeg var, ble jeg med inn på et rom, der han låste døren og dyttet meg ned i sengen. Han begynte og kle av meg, og fingre meg mens jeg gjorde så stor motstand som jeg greide. Jeg hørte nå at noen prøvde og lirke opp låsen utenfra og jeg prøvde og rope og reise meg opp, men han bare dyttet meg ned i sengen igjen.

Uthevet hvor det går frem at TS sannsynligvis føler seg krenket.

Om det er fare for gjentakelse er ikke noe et offer skal tenke så mye på - det er noe rettsvesenet tar opp.

Det er lett å være bøddel når man får belyst ting fra en side. TS spør ikke om hun skal anmelde, men hva hun skal gjøre med pågående "venn".

Lenke til kommentar

TS spør ikke om hun skal anmelde, men hva hun skal gjøre med pågående "venn".

Anmelde han og la Politiet avgjøre skyldsspørsmålet(Dvs du får nok "henlagt pga bevisets stilling" selvom de såvidt har sett på papirene), men som krikkert sier vil det bli stående og hvis han da senere søker jobb hvor slikt undersøkes vil han nok få noen ubehagelige spørsmål. Forhåpentligvis tar han hintet etter dette, ellers ville jeg virkelig vurdert å gi slipp på båndet til pittbullen din og la han ta en "prat".

Lenke til kommentar

Det er noe galt med alle tre.

- Du burde sagt det rett ifra til kjæresten din, anmeldt Lars, og kuttet han ut som venn for alltid.

- Kjæresten din, burde banket han fra det sekundet han startet å sende ekle meldinger til deg.

- Lars burde slutte å drikke, og vite at handlingene han har gjort ikke kan unnskyldes med at han var full.

Dæven, blir fort provosert over slike ting. Du burde og anmelde han. Slike handlinger kan ikke gå utforstraffet. Som du forteller han ser det ut som han kun lærer via smerte.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...