Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vet ikke hva jeg skal gjøre med pågående kompis..

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg velger og poste som anonym, siden flere jeg kjenner har bruker her inne.

Jeg har en helt fantastisk kjæreste, som jeg har vært sammen med i litt over 1 år. Kompisen hans har lenge vist store tegn til at han har vært intressert i meg, og har sagt flere ganger at han skulle ønske jeg ville gjøre det slutt med kjæresten og heller gi han en sjanse. Jeg har det helt strålende sammen med gutten min, og jeg har absolutt ingenting og klage på i forholdet vårt. Dette har jeg også prøvd og fortelle " Lars " flere ganger, uten at han viser noe forståelse for at jeg synes det er vanskelig og tungt og få veldig lange nattameldinger der han sier hvor mye jeg betyr for han, at han elsker meg og savner meg.

Vi er gode venner, og jeg er selvfølgelig glad for at jeg har han, men når hans oppfatning av meg er at jeg ikke tørr og gjøre det slutt med kjæresten, men at jeg egentlig har lyst (dette stemmer altså ikke) gjør både meg og kjæresten trist. Jeg skjuler ingenting for kjæresten, og han vet om disse meldingene.

For noen uker siden var vi på fest, der også " Lars " var tilstede. Kjæresten min er veldig opptatt av og passe på meg når vi er ute, men når han måtte ta en telefon ble jeg en stund alene. Jeg drakk ganske mye den kvelden, og var litt vekke, og mens kjæresten var vekke kom kompisen min og ba meg bli med og se på noe. Dum som jeg var, ble jeg med inn på et rom, der han låste døren og dyttet meg ned i sengen. Han begynte og kle av meg, og fingre meg mens jeg gjorde så stor motstand som jeg greide. Jeg hørte nå at noen prøvde og lirke opp låsen utenfra og jeg prøvde og rope og reise meg opp, men han bare dyttet meg ned i sengen igjen.

Han har sagt unnskyld for denne hendelsen senere, og unnskyldte med og ha fått for mye alkohol. Jeg føler meg skikkelig dårlig, og føler jeg har gjort noe jeg ikke burde gjort, og legger skylden på meg selv. Kjæresten er utrolig lei seg for hva som skjedde, og ville snakke med " Lars ", men jeg ba han la være.

Unnskyld for lang tråd, men jeg ville bare høre om noen hadde noen råd om hva jeg kan gjøre for å få " Lars " litt på avstand (vil ikke miste han som venn heller, for han er egentlig en veldig grei fyr) tanker og meninger.

Jeg er forresten 17 år og jente.

Postet av anonym: ddbb1482ac0a3373a8313643a127b6c4

Postet av anonym: 7969dfe6c8d48bf672d889944486dd2e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dog én ting å si: En dag kan denne 17-åringen (jeg antar dere er jevngamle) få tilbud om en stilling som har autoritet og krever tillit. Det kan være som lærer på en videregående skole, som fengselsbetjent, politimann. Rullebladet hans er rent, og han får denne stillingen. Deretter gjør han dette igjen, men denne gangen mot noen som ikke tør si nei. Vil du utsette samfunnet for den faren, særlig med tanke på det jeg skrev ovenfor i første avsnitt?

Vet du hva, det der har jeg aldri tenkt på! Men helt ening, at om noen har begått\forsøk voldtekt bør de aldri få tilgang til et slikt yrke.

Og trådstarter, om du anmelder han ikke se på det som at du ødelegger for han, for dette har han skyld i selv!

Lenke til kommentar

Du bør uansett anmelde, men uten bevis og når det er gått litt tid er det større sjanse for at saken blir henlagt.

Om du har meldinger fra fyren der han innrømmer å ha gjort noe galt må du iallefall anmelde!

Støtter meg til alle andre som sier dette ikke er en venn, og enda mindre en du skal omgåes med. Hva mer hadde han gjort om han ikke ble stoppet?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg ville uten tvil anmeldt ham for forholdet. Dette er oppførsel som ikke skal tolereres.

Problemet i en slik anmeldelse er bevisene som foreligger. Jeg regner med at du har vasket deg etter denne hendelsen. Det beste etter slike hendelser er å ta kontakt med politiet med en gang. Du vil da bli tatt med til voldtektsmottaket som finnes på de fleste sykehus.

På et voldtektsmottak vil man ta prøver med "q-tips" for å lete etter epitelceller i dette tilfellet.

Har du vitner? Hvem forsøkte å komme seg inn på rommet etc? Dette er ting du bør tenke gjennom før du anmelder dette.

Har han skrevet mail/tekstmeldinger om hendelsen i etterkant? I såfall må disse ikke slettes.

Hadde jeg vært jente og opplevd dette, hadde jeg kuttet kontakten raskt.

Hold deg til kjæresten du har, han kameraten høres ikke ut som noe godt materiale.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes mange her er veldig raske til å trekke konklusjoner! Ingen andre enn TS var der da det skjedde, og en dom (forsåvidt også kun anmeldelse) kan ødelegge livet til personen.

Akkurat hva som skjedde den kvelden er det som avgjør om forholdet skal anmeldes, og ingen av de som svarer i tråden her har nok grunnlag til å være så bastante.

Til TS: Du kjenner personen, og du er den som må avgjøre om du tror han er farlig for andre mennesker. Hvem vet... kanskje du flørtet litt med han. Kanskje det ikke var helt uprovosert.. Du behøver ikke å svare på dette, jeg vil bare at du skal tenke deg grundig om før du vurderer noe som å anmelde. Husk at livet hans kan ødelegges.

Lenke til kommentar

Til TS: Du kjenner personen, og du er den som må avgjøre om du tror han er farlig for andre mennesker. Hvem vet... kanskje du flørtet litt med han. Kanskje det ikke var helt uprovosert.. Du behøver ikke å svare på dette, jeg vil bare at du skal tenke deg grundig om før du vurderer noe som å anmelde. Husk at livet hans kan ødelegges.

Ingen av forholdene du har nevnt rettferdiggjør voldtekt eller forsøk på sådan. Spørsmålene du stiller er ikke relevante for en vurdering av om dette forholdet bør anmeldes eller om det er straffbart.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg uttrykte meg kanskje litt diffust.. Poenget mitt er at det er alltid to sider av samme sak, og basert på ett innlegg av den éne parten, kan vi ikke trekke konklusjoner.

Jeg sier heller ikke at hun ikke skal anmelde, jeg syntes bare det var i overkant overveldende fokus på å felle fyren. For alt vi vet var hun med på det, og har pyntet litt på historien for å redde fjes.

Ikke ta dette feil TS, jeg sier ikke at ljuger.

Jeg synes hun må vurdere om han er farlig, ikke en gjeng svette nerder som har blitt engasjert av en rørende historie. Hun behøver ikke å rettferdiggjøre svaret sitt eller å fortelle oss hva det er, men hun burde i det minste være sikker på at han fortjener det eller at samfunnet må beskyttes fra han, før hun gjør noe alvorlig.

Og hun burde bruke seg selv og venner som kjenner vedkommende til å vurdere, ikke tilfeldige folk på et forum.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...