Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Konsekvensen av å stryke på teoriprøve lett-mc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok førerkort klasse A nå nettopp. Gruet meg i flere uker for den teoriprøven, og tok meg en tur ut bare for å se hvordan det var. Regnet med å stryke, men brukte 11 av 90 tilmålte minutter og sto med glans. Hvis du har en viss trafikkforståelse i tillegg til det MC-spesifikke er det null problem.

Hvis du ikke har noe særlig trafikkerfaring fra før holder det nok ikke med bare den MC-boka, det er mye den ikke dekker. Du bør ha bilboka også.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Etter grunnkurset må du nå begynne med kjøring. Dere starter med diverse "kurs", før dere så drar i kjøregård. Deretter langtur.

Så er det vel en liten "oppkjøring", der du og en lærer tar dere en langtur til.

Består du, får du ta teoriprøven.

Nå har jeg tatt lappen på moped, noe som er mye lettere. Men tror det er slik det foregår på lett.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg brukte teorieprøve.no eller noe, samme some prøve.no

Men jeg syns prøvene var veldig teite, etter 2 gjennomganger(hvor jeg hadde dobblet så mange feil som var lovlig, begynnte de samme spørsmålene å komme tilbake, så etter 4 ganger sto jeg, med 6 feil, og etter 6 ganger var 80% av spørsmålene gjengangere, med bare 20% nye spørsmål, det gjorte at jeg bare brukte 6 minutter på prøva, da jeg kunne alle dem som hadde vært tidligere i hode. og fikk 2 feil bare.

Så er spørsmålet hvor mange av disse spørsmålene vil jeg få på den ekte prøva, enten ord rett eller veldig like med bare noen anderledes ord.

Lenke til kommentar

Skilt står da i boka. Ellers kan det jo hende du får spørsmål om situasjoner som ikke er eksplisitt dekket i boka, men det er jo da du skal kunne tenke deg frem til svaret.

EDIT: Hvis det bare er snakk om MC-boka, så ja, du vil absolutt kunne få spørsmål om ting som ikke står der.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...