Toalettet Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei. Hvis jeg stryker på teoriprøven på lett-mc, hva vil skje og hvor lenge må jeg vente osv? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 To uker tror jeg det er. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Du vil måtte vente i to uker til neste gang, men dagens teoriprøve er bare fjas. Ikke noe å skjelve i buksene etter. Ikke dermed sagt at du ikke trenger å lese. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Å? Jeg har hørt at den er sykt vanskelig. Leser i ATL's Veien til førerkortet MOTORSYKKEL. lærebok. Er det noen som har erfaring med den? takk for svar Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Tok førerkort klasse A nå nettopp. Gruet meg i flere uker for den teoriprøven, og tok meg en tur ut bare for å se hvordan det var. Regnet med å stryke, men brukte 11 av 90 tilmålte minutter og sto med glans. Hvis du har en viss trafikkforståelse i tillegg til det MC-spesifikke er det null problem. Hvis du ikke har noe særlig trafikkerfaring fra før holder det nok ikke med bare den MC-boka, det er mye den ikke dekker. Du bør ha bilboka også. Endret 23. august 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Prøve.no (Prove.no) hjalp meg stort når jeg skulle ta lappen på moped. Koster 30 kroner for 24 timer, da du kan ta en rekke tester, som er relativt like spørsmålene du får på teoriprøven. 1 Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Ok. Men når jeg har tatt trafikalt grunnkurs. hva er det neste jeg nå må gjøre? har bursdag 6 mars, og vil prøve å få tatt lappen tidligst mulig. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Etter grunnkurset må du nå begynne med kjøring. Dere starter med diverse "kurs", før dere så drar i kjøregård. Deretter langtur. Så er det vel en liten "oppkjøring", der du og en lærer tar dere en langtur til. Består du, får du ta teoriprøven. Nå har jeg tatt lappen på moped, noe som er mye lettere. Men tror det er slik det foregår på lett. Endret 23. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg brukte teorieprøve.no eller noe, samme some prøve.no Men jeg syns prøvene var veldig teite, etter 2 gjennomganger(hvor jeg hadde dobblet så mange feil som var lovlig, begynnte de samme spørsmålene å komme tilbake, så etter 4 ganger sto jeg, med 6 feil, og etter 6 ganger var 80% av spørsmålene gjengangere, med bare 20% nye spørsmål, det gjorte at jeg bare brukte 6 minutter på prøva, da jeg kunne alle dem som hadde vært tidligere i hode. og fikk 2 feil bare. Så er spørsmålet hvor mange av disse spørsmålene vil jeg få på den ekte prøva, enten ord rett eller veldig like med bare noen anderledes ord. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Men jeg lurer også selv på om det er slik på prøven som på nettet av du får om ting som ikke står i boken? Kan man få skilt f.eks? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Skilt står da i boka. Ellers kan det jo hende du får spørsmål om situasjoner som ikke er eksplisitt dekket i boka, men det er jo da du skal kunne tenke deg frem til svaret. EDIT: Hvis det bare er snakk om MC-boka, så ja, du vil absolutt kunne få spørsmål om ting som ikke står der. Endret 23. august 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå