Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Si opp tidsbestemt leieavtale?

Fersken_91

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite dilemma kan man si.

Skrev under på en kontrakt (der jeg i senere tid ser at det står; "kan kun sies opp i april måned").

Det utleier sa når vi gikk igjennom kontrakten var at om jeg skulle si opp leieavtalen så burde jeg gjøre det i april pga. 3 mnd oppsigelse. IKKE at jeg KUN kunne gjøre dette i april (men det som står er vel det som gjelder her :( )

Men har også funnet en del shabby ting med hybelen, og når min far ble med meg opp for å få opp alle tingene mine ble han oppriktig forbanna over standarden og prisen jeg betaler for dette.

Hybelen er mini (mellom 5-6 kvm) - og jeg betaler 4000,- + strøm. Har i senere tid funnet ut en rekke feil bl.a. hull i baderomsgulvet, mulig fuktskade under kjøleskapet etc. I tillegg er det ekstremt dårlig luft der.

Det jeg lurer på, er det noen som helst måte og komme seg ut av denne avtalen?

Er kjipt og måtte grue seg til å reise hjem til hybelen etter forelesninger...

Beklager hvis dette ble veldig rotete skrevet, men håper noen har noen tips til meg ;)

Føler meg ganske hjelpeløs her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du sett hybelen på forhånd?

Samsvarer den evt med hva du ble forespeilet (har du en annonse eller lignende å vise til)?

EDIT:Er avtalen tidsbestemt eller tidsubestemt?

Har utleier brukt en standardkontrakt, eller er det noe han har skrevet selv?

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Akk, vonleg har dette lært deg å LESA ei avtale før du skriv under på hanne.

I utgangspunktet er denne avtalen bindande. Sidan det er du sjølv som har skrive under han, går eg ut frå du er over 18 år. Du har du fridom til å avgjera - OG åbyrgd for avgjerdene du tek. (Er du derimot under 18 og har signert utan noko fullmakt frå foreldra (skriftleg eller i nærvære av vitne), kan foreldra dine heva utan vidare ved ei skriftleg erklæring, så lenge du ikkje tener nok til denne hybelen ved eiga inntekt, og utleigar var/måtte vera klar over det.)

Er du over 18 kan du nytta to vinklar for å koma fri: Det eine er å argumentera for at avtalen er urimeleg og difor brot på avtalelova §36 å gjera henne gjeldande: Her står: "En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende. Det samme gjelder ensidig bindende disposisjoner." Her kan du ha noko å vinna kva gjeld prisen, om standard/pris ikkje heng saman samanlikna med DET VERSTE du eller finn på staden og som vil halda etter lova, men å få avtalen sett HEILT til side grunna det reknar eg som særs lite truleg. Likeeins har du her eit (tungt) argument om hybelen rett og slett er helsefarleg, og då er det etter måten lett å vinna fram frå denne vinkelen. Andre argument vinn du knapt fram med. Dessutan er det DU som må reisa - og vinna - ei rettsak her for å koma fri. Det kostar litt. Kostnad du normalt får attende 99 % (om ikkje advokaten du nyttar ikkje søv i timen når han førebur saka) om du vinn, men vert det berre delvis medhald kan du sjå langt etter dei pengane. Taper du må du ut med utleigar sine kostnader rundt rettssaka og.

Hi vinklinga er kor vidt denne bustaden lid av ein vesentleg og (på kort sikt) uoppretteleg. Mangel har han etter lova om han har feil som gjer han ulovleg å bu i, eller om han har feil som korkje er nemnt i kontraka eller som du kunne sjå då du såg på hybelen. Altså hjelper korkje hol i dekket på badegolvet eller fuktskade under kjøleskapet her kva gjeld heving. (Derimot bør du absolutt syta for å få mangelen påpeikt - skriftleg - snarast råd, og gjerne ta eit bilete og tre og leggja ved, ellers kan utleigar krevja deg for denne reparasjonen ved utflytting om saka ikkje står i kontrakten.) Altså vanskeleg å vinna fram med mangel som gjev rom for heving og. Det som derimot kan hjelpa er å få teknisk etat/helsetilsynet i kommunen til å vurdera saka. Held denne hybelen ikkje lovsette krav til rom folk kan bu i (her kjem inn mykje, frå takhøgd til areale av vindauge til...) kan kommunen ileggja utleigeforbod. Om det er rett kva du seier, at hybelen er 4-5 kvm, er han ulovleg om huset er bygd (eller vesentleg ombygd kva gjeld rominndeling) etter kring 1950. Utgangspunktet her er at takhøgda skal vera minst to meter og rommet minst seks kvm (det kan vera mindre i kvm om kubikkinnhaldet av rommet er minst 15 kbm, så då må takhøgda vera over 2,50 m, og det gjeld litt andre reglar for golvflate/takhøgd om rommet har skråtak). Rommet skal og ha eit vindauge som kan opnast på minst 80 cm lengd og 50 cm høgd (altså slik at "luftholet" vert det om du opnar) og dette skal ikkje vera plassert høgare på veggen enn halvannan meter frå golvet. Han skal og ha ein OK ventilasjon.

Held ikkje hybelen desse krava, kan teknisk etat gje utleigeforbod om du varslar dei. Då bør du taka bilete, laga målsett skisse og skriva ei klage til teknisk etat. Ei klage du bør levera personleg (for at skal hamna hjå rette personen no og ikkje i februar!) og mot kvittering for mottak. Denne klaga MÅ kommunen handsama og svara deg på. Vert utleigeforbod resultatet er det UTLEIGAR som har eit problem, ikkje du, av di utleigar ikkje kan levera deg kva kontrakten seier - ett stk hybel. Altså må då anten utleigar visa til deg annan hybel i nærleiken (og er han dyrare er det utleigar sitt problem, ikkje ditt, for då er det utleigar som må gjera ny avtale, du har den gamle, fullt lovlege!) eller godta at avtala vert heva. I slikt tilfelle er det og utleigar si skuld at avtalen vert heva og difor utleigar si sak å dekkja slike ting som varebilen du leiger for flytting, med mindre hybelen var så fullt møblert at du kunne koma med "lommebok og tannbørste" (då må altså både dynetrekk, handkle, kjøkkenklutar osb vera plassert av utleigar) og høveleg pris til deg for arbeidet ved evt utvask.

Men altså: Kan det ikkje ileggjast utleigeforbod for husværet frå kommunen, er eg redd for du har tapt sak her.

Lenke til kommentar

Om du finner mangler ved boligen bør du uansett gi beskjed til huseier snarest mulig. Skader (da særlig fukt og mugg) vil som oftest bare eskalere, og du kan vel strengt tatt bli erstatningspliktig om du unnlater å informere huseier om dette. Huseier er vel på sin side pliktig å utbedre denne type skader.

Du må også passe på å lufte skikkelig ut, dette hindrer evt. utbredelse av muggsopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...