Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Q: ADSL Leverandør?


Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe ADSL. Siden Telenor har satt kvote på bruk av linja deres er de uaktuelle. Har sett litt rundt på hva som kan brukes og har funnet Tele2 sitt tilbud som det mest aktuelle. Noen som har erfaringer med disse? Leveringstid, oppetid, utstyr osv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet frem til dette

 

1. Telenor ADSL

- Hastighet : 704/128

- Begrensninger : ja, 1GB pr. mnd.

- ADSL modem følger med : nei, ekstra kost - 490.-

- Etablering : 790.-

- Pris pr. mnd. : 349.-

 

2. Tiscali ADSL

- Hastighet : 704/128

- Begrensninger : nei

- ADSL modem følger med : ja

- Etablering : 995.-

- Pris pr. mnd. : 419.-

 

3. Nextgentel ADSL

- Hastighet : 704/384

- Begrensninger : nei, men 1 års binding

- ADSL modem følger med : ja

- Etablering : 698.-

- Pris pr. mnd. : 448.-

 

4. Bluecom ADSL

- Hastighet : 720/128

- Begrensninger : nei

- ADSL modem følger med : ja

- Etablering : 1295.-

- Pris pr. mnd. : 395.-

 

5. Tele2 ADSL

- Hastighet : 704/128

- Begrensninger : nei

- ADSL modem følger med : ja

- Etablering : 995.-

- Pris pr. mnd. : 339.-

 

Av dette heller jeg nok mot Tele2. Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaringer med dem? Noen som har noe å si om mitt valg, vil jeg gjærne høre om det.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg jobber for internet support for Tele2, men ikke ADSL, bare modem og ISDN. Vi har dog support for ADSL, 1 time om morgenen og 1 time om kvelden. Har veldig lite klager på vår ADSL, hvertfall de timene jeg har support på det.

 

Dessuten er det billigere enn de fleste andre, og tilnærmet samme hastighet.

 

Har selv Telenor (med bindingstid), og er IKKE fornøyd. Dyrt, og liker ikke begrensning... Måtte gå over til 30GB i måneden, som koster 549,- I tillegg var internett nede når jeg oppgraderte abonnementet. Var bare nede i 12 timer, men fortsatt kjedelig. Måtte dessuten ringe for å få internett til å virke igjen...

Lenke til kommentar

Jeg ville heller ha betalt noen kroner ekstra pr mnd for å

unngå TELE2.

 

ÅRSAK:

TELE2 har en altfor dårlig kundebehandling av sine kunder.

Har hatt mobil, internett og telefoni via TELE2 og det var alltid problemer med regninger og support.

 

Viss du kan, styr unna TELE2!!!

 

 

 

Tisc 8)

Lenke til kommentar

Skal ha ADSL leverandør bytte nå pga flytting, sparker Bluecom og skal prøve Kvalito IT 1024/256...Jeg har god tro på at de funker, meget bra kundeservice 24/7 der i motsetning til Bluecom, og de har meget bra drift logg om noe skal skje De har også fått veldig bra score på ITavisens test :)

Lenke til kommentar

Takk for mange svar...

 

Tror mange velger skikkelig av hjerte her etter hva de har selv :)

Skal gi Tele2 sjansen, og det er jo et pluss at jeg ikke binder meg i noen kontrakt.

 

Nytt spørsmål:

Da huset jeg bor i er rimelig stort, og med ca. 8 telefonuttak -med et skjult nett i veggen -er det vanskelig å vite hva som er første kontakt inn i huset. Vil det fungere å kople ADSL på et annet uttak i huset enn nr 1? Det vil være praktisk mye enkler om dette hadde vært mulig....

...Sikkert noen som vet dette her på hw.no :)

Lenke til kommentar

ADSL linjen er jeg ganske sikker på at den blir hentet ut av hovedkontakten, ihvertfal ble det gjort sånn hos gamlingene og der jeg bodde før av tele montør. Har med filtrering av signal å gjøre, mulig du kan klikke inn filteret hvor som helst nå, men det står nok i manual til modem. Du kan jo legge 100 meter TP kabel fra modem til PC så du får nok linja fram :)

Lenke til kommentar

Har Tele2 (førstevalget var NGT, men de bare utsatte i over et år :( ), og det eneste negative jeg har å si er den dårlig ut-hastigheten. Nå har jeg riktignok ikke prøvd å kontakte support, det har jeg ikke hatt behov for.

 

PS: Det er noen mere ukjente leverandører du kan sjekke ut, se www.telepriser.no

Lenke til kommentar
Da huset jeg bor i er rimelig stort, og med ca. 8 telefonuttak -med et skjult nett i veggen -er det vanskelig å vite hva som er første kontakt inn i huset. Vil det fungere å kople ADSL på et annet uttak i huset enn nr 1? Det vil være praktisk mye enkler om dette hadde vært mulig....

...Sikkert noen som vet dette her på hw.no :)

 

Prøv denne:

www.fundingsrud.net/artikler/adsloppkobling.html

Send meg en mail eller pm hvis det skulle være noe som er uklart :)

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål:

Da huset jeg bor i er rimelig stort, og med ca. 8 telefonuttak -med et skjult nett i veggen -er det vanskelig å vite hva som er første kontakt inn i huset. Vil det fungere å kople ADSL på et annet uttak i huset enn nr 1? Det vil være praktisk mye enkler om dette hadde vært mulig....

...Sikkert noen som vet dette her på hw.no :)

 

Bur i eit hus med 9 (!) telefonkontakter. Hadde akuratt samme dilemma som deg. Valde å bestille med montør, men det angra eg skikkeleg på. Når montøren kom så sa han at det kom til å bli så dyrt om han skulle nøste opp 1. uttak at han anbefalte meg heller å kjøpe ein trådlaus. (Dette fordi han som har budd i huset før meg har lagt inn alle desse kontaktane sjølv og ikkje gjort det etter samme regler som Bravida (dobble sett) )

 

Uansett konklusjonen blei at eg kunne sette Filteret (og ADSL-boksen) på kva tlf. uttak eg ville, men når eg gjorde det så kunne eg IKKJE bruke nokon av dei andre tlf. uttaka til telefon. Må berre bruke telefon ETTER filter. (litt klønete forklart)

 

-Green-

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så gale. Det er jo bare til å ta splitteren (filteret) akkurat der telefonlinjen kommer inn til huset.

 

Altså; Du kapper linjen som kommer inn, hiver på en splitter, tar ut analog linje videre til de andre kontaktene og sitter igjen med en ADSL/ISDN eller hva du nå skull ha ut ellers av splitteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...