Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Valg av tre fag

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg må velge et fag blant tre fag og jeg vet ikke hvilket jeg skal ta. Jeg har ikke lyst til å ta noen av dem og er ikke interessert i noen av de fagene heller, må bare ta en av fagene for å få nok timer.

Fagene jeg har å velge mellom er "entrepenørskap", "sosiologi og sosialantropologi" og "politikk og menneskerettigheter".

Derfor lurte jeg på om dere kunne komme med noen innslag om hvilket fag jeg burde ta? Har selvfølgelig lyst til å ta det faget som krever minst arbeid/tid og hvor jeg fortsatt kan få en over middels karakter. Det gjør jeg fordi da kan jeg kan fokusere mer på fag som jeg har lyst til å legge vekt på.

Hvis dere har hatt noen av de fagene før kunne dere ha forklart hva fagene går ut på og hva dere fikk i karakter osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner en (som ikke er alt for skoleflink) som fikk femmer på privatisteksamen i sosiologi etter å bare ha lest gjennom boka en gang helga før eksamen, hvis det hjelper på valget.

Du kan også ta et annet fag som privatist om du ønsker det. Hvilke andre fag har du valgt da?

EDIT: Skirveleif

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Kan hjelpa deg med litt eliminering, TS. "Entreprønørskap" er eit fag om målet ditt er små/middels store næringslivet etter eit kort og effektivt studium. Det er typisk fag kor ein får høg eller låg karakter, og høg krev A-R-B-E-I-D! Mykje! Har du verkeleg hug for emnet er det topp. Har du ikkje, så styr langt unna. Dette er emnet for dei som ikkje er opptekne av kor mange timar dei arbeider, og mindre opptekne av karakteren dei får (utan at han er uviktig) enn av kva dei eigentleg kan LÆRA her, for eigen del.

Dei to andre er lite/ikkje interessante for folk med arbeid i små/middelstore verksemder (unnateke evt som privatpersonar), dei høver betre om du ynskjer arbeid i store verksemder eller det offentlege. Etter kva eg har skjøna er dei lette å få middels god(+) karakter i, men verkeleg GOD krev her og ganske mykje arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva med R1-matte, Fysikk 1 og Kjemi 1? Dette er gode realfag som gir tilleggspoeng og som åpner flere "dører".

Edit: se mitt neste innlegg.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva med R1-matte, Fysikk 1 og Kjemi 1? Dette er gode realfag som gir tilleggspoeng og som åpner flere "dører".

Vert dette tenleg svar på kva TS SPURTE om? ;)

Du har faen meg rett, jeg blinksett på spørsmålet her...

Omdirigering av korrespondanse. TS får velge det faget som han tror kan være interessant selv om han er ikke interessert. Ellers får TS bare velge det letteste faget. Hva med Sosiologi og sosialantropologi? Dette faget er samfunnsfag, bare med et avansert navn.

TS kan lese om følgende fag;

Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1

Sosiologi og sosialantropologi

Politikk og menneskerettigheter

Det kan også være lurt å sjekke læreboka i de enkelte fagene for å sjekke hvilket som virker lettest og mest interessant av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...