heggheim1 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hallo! Har en vectra 2.0i 92 mod med automat kasse som fusker litt til tider, eller dvs den fuska en stund men nå er den helt bra igjen. Men vurderer og få skiftet olje på kassen siden dette mest sannsynlig ikke har vært gjort på en god stund. Bilen har rullet 200k. Det jeg lurer på, er det avtappnings plugg på girkassen? Eller er jeg nødt ned med bunnpanne? er litt sånn haste prosjekt for og få bytta en del av oljen, jeg vet at viss jeg må ned med bunnpanne, bør jeg skifte filter/sil, pakning etc. Men er mest interresert om det er avtappnings plugg, eller om jeg er nødt ned med bunnpannen? Da verkstede jeg snakket med tydeligvis ikke visste om det var eller ei. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) http://www.haynes.co.uk/Press/HaynesJackets/RGBhr_SV3264.jpg Berre slik HEILT generelt når ein skrur på bil . Edit: Linkfeil. Endret 23. august 2011 av Atlanterhavet Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) vet ikke helt men tror ikke det er noen biler som har avtapping på bunnpanna på girkassen. er det ikke på suburban min. måtte ned med bunnpanna og det er et jævla gris hviss man ikke har løftebukk og oljepanne for at olja skal renne i når man tar ned bunnpanna. er noe gris men det går fint. gjorde det på suburban min men da måtte jeg ned med traversen. vet ikke hvordan det er på en gammel vectra. men når du først bytter olje, så bytte filter og pakkning på bunnpanna. det har du igjenn for senere kjøp filter pakkning er ikke dyrt. tviler det går så mye som 4 liter så holder om du kjøper 4 liter. bruk dextron 3 olje. den er rød Endret 23. august 2011 av 1915 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 vet ikke helt men tror ikke det er noen biler som har avtapping på bunnpanna på girkassen. Jaudå Saab 900 har det. 9-3 vil eg og tru, det var då same motoren som vart nytta vidare ? Tviler på om dei bilane er åleine. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 som sagt. ikke mange har det da men 10 ganger bedre med avtapping enn alt det griset Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Ja jeg vet ikke helt selv, får ikke bilen opp på noe løftebukk med det første heller, så vanskelig for og komme under og se pr dags dato. verkstede var noe i tvil på det dem også, kanskje jeg bare får dra innom opel og høre med dem? men ja, vet det er en stor fordel og bytte både pakning og filter, men verkstede fant tak i noe kit for bytting av olje, og det kostet 2.300 så det er jo sure penger viss det er noe som er billigere og minst like bra. får gjøre noe mer research tror jeg. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Kit? hva pokker? spørs jo om det er noe travers som er iveien. kjøp filter og pakning og olje. sett den på verksted. de bruker ikke mere enn 1.5-2 timer. 2000 kr blir det da for jobben. var innom et verksted og spurte hva de skulle ha for jobben med olje. filter og pakning hadde jeg kjøpt selv. de skulle ha 3500 for jobben med olje. nå går det sånn 6 liter olje på kassen på min bil da. men endte med at jeg fikke komme inn på verkstedet og gjøre jobben selv. så da ble det totalt 650 kr. olje,filter og pakning. så da sparte jeg litt penger. er veldig lett å bytte. men om du må betale en 2-3000 kr for bytte på et verksted så er ikke det dyrt. men stikk innom opel. de vet garantert hva som må til. Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Ja blir nok en tur innom opel og få høre, dem burde jo vite hva girkasse etc som sitter der og hva som skal til for og bytte olje takker for svar:) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 eneste de trenger å vite er regnr og så spørr du pris på bytte av olje på girkasse med filter og bunnpannepakning så har du alt i boks. kan si at 3000 kr er ikke dyrt får å slippe å bli skitten på fingrene. hehe Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 hehe, nei 3k er ikke gale, men er sure penger når en kan gjøre det selv men uansett så var det den "kit-pakka" som dem folka snakka om som kosta 2.3 da, og ikke selve jobben:P hehe. Blir nok til at jeg får tak i delene, så bytter det selv når jeg får bilen opp på bukk, gjør ikke noe om det tar noen timer heller Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ja jeg vet ikke helt selv, får ikke bilen opp på noe løftebukk med det første heller, så vanskelig for og komme under og se pr dags dato. verkstede var noe i tvil på det dem også, kanskje jeg bare får dra innom opel og høre med dem? men ja, vet det er en stor fordel og bytte både pakning og filter, men verkstede fant tak i noe kit for bytting av olje, og det kostet 2.300 så det er jo sure penger viss det er noe som er billigere og minst like bra. får gjøre noe mer research tror jeg. De delene koster garantert ikke mer enn noen hundrelapper fra Tyskland. Det jeg ville gjort om bilen din har peilepinne er å få tappet det av den veien. (ikke bruk den svarte, elektriske pumpa de selger på biltema), men noe bedre som opererer fra samme prinsipp. Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 De har en på biltema som ligner denne, men den har for tykk slange for å bruke på bil. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Seachoice-19181-Oil-Change-Pump-/320711498384?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4aabe51a90 , men den virker, om slangen hadde vært tynnere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå