Hawkeye83 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg jobber nå med å hente ut data fra noe harddisker som jeg tok ut fra laptoper. En av harddiskene går det ikke an å få opp i "Min datamaskin". Jeg gikk inn på Behandle og fikk opp beskjed om at disken må initialiseres. Greit nok, men nå ble jeg litt usikker. Det er data på disken som jeg må hente ut fra denne harddisken, og hvis jeg initialiserer den (MBR), vil innholdet forsvinne /eller være utilgjengelig? Eller er innholdet fortsatt tilgjengelig etter initialiseringen som om ingenting har skjedd? Akkurat det der ble jeg litt usikker på, har ikke lyst til å ta sjansen uten å være sikker. Har prøvd å google litt, men svarene jeg fant er mest rettet mot nye og tomme harddisker. Ikke en eksisterende harddisk som har innhold i seg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Nei, dataene blir ikke berørt. Men partisjonstabellen vil forsvinne, og dermed "innholdsfortegnelsen" på filsystemet. Disken kan ikke leses på vanlig måte. Men når du får en sånn melding så er det fordi du allerede har et problem. Enten er MBR slettet, eller så er den ikke lesbar. I såfall kan den antagelig ikke skrives heller. Hvis disken lar seg initialisere så må du bruke recoveryprogram, de scanner disken uten å bry seg om filsystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå