Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke opp. Går bare i evig loop under oppstart.

Anbefalte innlegg

her om dagen (kanskje noen uker sia) så slo pcen min seg av, og den ville ikke på. Eller.. Det har alltid vært siden at den var ny at når jeg skrur på pcen så går grafikkort og prossesor vifte på fult og så går den ned til normal ytelse og så kommer det no pipelyder og så skrur den seg på. Det skjer akkuratt det samme nå bare om og om og om og om igjen! den kommer seg aldri på.

ganske frustrerende egentlig, men skal bestille no greier nå for jeg har ikke deler til å sjekke hva som er ødelagt.

Men skal nå bestille ny Crosshair formula V (fx990) , NZXT Phantom Kabinett og 8 Gb 1600Mhz minne.

Jeg har håpet på at hovedkortet har ryket, siden pcen skulle vell skrudd seg på uansett om f.eks. skjermkortet hadde ryket? hadde bare ikke kommet no bilde på skjermen?...

Jeg er ikke sååå flink med pc, men jeg fortstår det meste av det dere sier når dere sier det!

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt kabinettet ditt som er ødelagt her!

er du morsom?

Jeg skal bestille kabinett siden jeg allerede skal bestille ting i samme slengen. Og tenkte å si det så dere kan si om det er ett bra valg eller ikke.

Beklager for at jeg ikke var så punktlig.

Lenke til kommentar

Om han er morsom? Eh, ja det vil jeg si.

Men det han prøver å si med dette korte og presise innlegget er at du heller bør ta datamaskinen med til et godkjent dataverksted.

Bruk av begrep som "no greier" sier med at du ikke bør satse på å rote med maskinen på egen hånd.

Du vil mest sannsynligvis vinne alt på å la et autorisert verksted ta seg av maskinen.

Lenke til kommentar

jeg har bygd den selv, jeg vet ossen man bygger. Jeg orker bare ikke å forklare alt så veldig spesifikert. Jeg aner ikke hva de pipelydene betyr, men har vell noe med hovedkortet og boot-up.

Pcen ble først bygd for 2-3 år sia. Og jeg har byttet ut prossesor, harddisk og lagt til mer ram fra den tia.

Jeg orker ikke å sende inn på no verksted å betale 400 kr porto + 500 kr servicesjekk. da bruker jeg heller de 900 kr på nye deler. + at de blir jo mer for å faktisk FIKSE pcen. Og har Hovedkortet , Skjermkortet eller ett aller annet røket så må jeg kjøpe nytt UANSETT, de spanderer ikke nytt på meg.

Men tenkte at kanskje noen har hatt en lignende feil, eller rett og slett vet hva det går ut på. Den vil rett og slett ikke starte helt opp.

Lenke til kommentar

jeg har bygd den selv, jeg vet ossen man bygger. Jeg orker bare ikke å forklare alt så veldig spesifikert. Jeg aner ikke hva de pipelydene betyr, men har vell noe med hovedkortet og boot-up.

Da ville jeg ha startet med å finne ut hva de pipelydene betyr.

Support-sider eller support-forum hos produsenten av hovedkortet kan være til hjelp her.

En PC som ikke starter, eller som kræsjer og restarter i det uendelige, kan skyldes så mange ting. Hvis pipelydene er en kode som indikerer en feil, så vil det være dumt å ikke ta hensyn til dette.

Lenke til kommentar

Pipelydene er svært viktige. De kommer fra POST (Power On Self Test) og sier deg hva som er feil. Søk på "post error codes" og les hva dine pip betyr (NB! kan variere mellom forskjellige produsenter).

Det er også viktig at legger ut all nødvendig informasjon. Uttalelser som "orker bare ikke å forklare alt så veldig spesifikert" er innbyr ikke akkurat til at andre skal orke å svare deg.

Du bør absolutt lese denne annonseringen (i toppen av forumet): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Da ville jeg ha startet med å finne ut hva de pipelydene betyr.

Support-sider eller support-forum hos produsenten av hovedkortet kan være til hjelp her.

En PC som ikke starter, eller som kræsjer og restarter i det uendelige, kan skyldes så mange ting. Hvis pipelydene er en kode som indikerer en feil, så vil det være dumt å ikke ta hensyn til dette.

pipelydene har allllltid vært der, det er en del av boot-up mekanismen! Men er sånn at det som alltid har vært før den starter opp "alle vifter går til fult og så ned til stabilt, og så kommer pipelyder så slår pcen seg på" , men nå går viftene på fult > ned til stabilt > det piper > og så går viftene på fult > stabilt > piping > om og om igjen ...

men får vell bare bytte deler til det funker fett, må skifte chipset uansett! :p har am3 nå , skal ha am3+ til Bulldozer serien.

Men får se hva som skjer, tenkte kanskje det var noe som noen hadde svar på, men burde vell egentlig skjønt at det kan være uendelig med greier som kan forårsake det at pcen ikke starter opp :p

men takk allikevell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...