Tove Iren Torland Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Høstlibelle Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Du er heldig Tove som får den flotte libella på brikka, hos meg er de sort sett i lufta når jeg ser dem. Et godt og skarpt foto, som vanlig fra deg. Tror jeg ville kuttet ganske mye på v.side her? Ikke alltid lett som du selv sier ang. riktig komp på disse.... Morten. Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg er enig med Morten Ellingsen i at en beskjæring til venstre har noe for seg for å gjøre dette neda sterkere visuelt. Men ikke for mye beskjæring. Dette er et flott bilde, perfekt lys, farger og eksponering. Jens Hammersgård Lenke til kommentar
wasco Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Dette ble rett og slett bra Et lite kutt i venstre kan kunne kanskje gjort seg ...men... Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Skarp og flott!! Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg har ofte erfart at på bilder av småkryp og andre flygende skapningere så stemmer sjelden komposisjonen når man endelig får dem på skuddhold og har mulighet for å få trykket av ett skudd eller to mens de er skarpe. Derfor "kasserer" jeg mye innsektsbilder, men har erfart at ofte kan de reddes til en ryddgiere komposisjon ved å rotere bildet en smule for å skape kurant plassering og kanskje også interessante linjer. Alternativt kan de også reddes ved å "flippe bildet" horisontalt eller vertikalt eller rett og slett speilvende bildet. Mulighetene er en del og har reddet mer enn et bilde for meg Her har du en fin og dus naturbakgrunn, men kanskje ikke noen ideell komposisjon, men sånn er det altså ofte med denne typen bilder. Øving og gjentagelse skal til slik at det, som hos deg, meste av teknikk sitter slik at man kan dette til fingerspissene den dagen motivet og komposisjonen plutselig klaffer. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kjempefint . Slett ikke lett å komme tett innpå de her. Kunne tenkt meg ett tettere og mer komprimert utsnitt, men det er bare pirk. Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Tusen takk alle sammen , finner ikke ut hvordan eg skal svare kver enkel Til Espen : Takk for god kommentar , bruker og avogtil og rotere og flippe, men disse libeller er litt avlaget i fasong synes eg , jobber med et nytt og legger ut Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hvis du skal svare hver enkelt så klikker du på "Kommenter i forumet". Da får du en Svar-knapp under hvert innlegg som siterer og lar deg svare hver enkelt. Jeg synes en bedre måte er å klikke knappen ved siden av, Multisitat-knappen, for alle innleggene du vil svare og så trykker Svar-knappen nederst (mørkeblå). Da får du opp et innlegg med sitat innkoblet for alle de innelggene du har klikket Multisitat på og jeg pleier å skrive et svar til hver enkelt mellom hvert sitat. Da blir det seende ut omtrent slik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1366241&view=findpost&p=18164634 Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Nei nå har eg prøvd og svare , trykker på svar knappen, men det kjem ikke opp noe svar..rute eg kan skrive i , er kansje noe gale for det kjem opp laster og så skjer det ingenting Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Kan være at du har en "utdatert" nettleser. På maskinen på jobben hvor jeg ikke har oppdatert til ny nettleser på en stund har jeg problemer med å svare. På maskinen hjemme med nye nettlesere er det ikke noe problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg