Gå til innhold

BK: Høstlibelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ofte erfart at på bilder av småkryp og andre flygende skapningere så stemmer sjelden komposisjonen når man endelig får dem på skuddhold og har mulighet for å få trykket av ett skudd eller to mens de er skarpe. Derfor "kasserer" jeg mye innsektsbilder, men har erfart at ofte kan de reddes til en ryddgiere komposisjon ved å rotere bildet en smule for å skape kurant plassering og kanskje også interessante linjer. Alternativt kan de også reddes ved å "flippe bildet" horisontalt eller vertikalt eller rett og slett speilvende bildet. Mulighetene er en del og har reddet mer enn et bilde for meg

Her har du en fin og dus naturbakgrunn, men kanskje ikke noen ideell komposisjon, men sånn er det altså ofte med denne typen bilder. Øving og gjentagelse skal til slik at det, som hos deg, meste av teknikk sitter slik at man kan dette til fingerspissene den dagen motivet og komposisjonen plutselig klaffer.

Lenke til kommentar

Hvis du skal svare hver enkelt så klikker du på "Kommenter i forumet". Da får du en Svar-knapp under hvert innlegg som siterer og lar deg svare hver enkelt. Jeg synes en bedre måte er å klikke knappen ved siden av, Multisitat-knappen, for alle innleggene du vil svare og så trykker Svar-knappen nederst (mørkeblå). Da får du opp et innlegg med sitat innkoblet for alle de innelggene du har klikket Multisitat på og jeg pleier å skrive et svar til hver enkelt mellom hvert sitat. Da blir det seende ut omtrent slik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1366241&view=findpost&p=18164634

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...