Gå til innhold

NTNU - Nanoteknologi - Opptak

AimEffect

Anbefalte innlegg

Hei, går på videregående i 2. klasse og lurer på hvor mange studiepoeng man må ha for å komme inn på NTNU sivilingeniør og nanoteknologi?

Det står:

Ordinær: 63,0

Førstegangsvitnemål: 61,9

Hvis jeg ender opp med 51,0 studiepoeng fra karakterer, 3 fra militæret, og 4 fra realfagspoeng.

PS: Er det maks 4 realfagspoeng, for jeg har 4 realfag :S

Da ender jeg opp med:

51,0

3,0

4,0

= 58,0 = kommer ikke inn

Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+56132

Sett at man for eksempel får 62,0p, og inntaket er 63,0p vil man da ikke komme inn eller er det et lite slingringsmonn som likevel gjør at du kanskje kan komme inn?

Lenke til kommentar

Poenggrensen viser den laveste poengsummen som kvalifiserte til opptak det året. Er poengsummen f.eks 62,3 vil det si at den siste søkeren som fikk plass på studiet gjennom samordna opptak hadde 62,3 poeng. Finnes verken slingringsmonn eller rom for betraktninger på disse tallene. Hadde man 0.1 poeng under poenggrensen samme år kom du ikke inn, enkelt.

Vær forberedt på å bruke noen år på å samle alderspoeng samtidig som du polerer vitnemålet ved å ta opp fag uten toppkarakter fra vgs, for å komme opp mot poenggrensen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nanoteknologi er vel en av linjene man ikke kan søke intern overgang til?

Jo, det kan man. Men det er en liten klasse, så er ikke mange som får bytte.

De med best karaktersnitt som søker overgang får bytte. Er nok ikke lavere enn ved det vanlige opptaket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Fantastisk hvordan du har vært her så lenge og enda har du ikke forstått hvordan inntak til høyere utdanning fungerer, Tricell.

Det er lov å håpe, men jeg var fullstendig klar over at det er slik som det var.

Det er jo beinhardt å nå den summen, og dersom jeg bare kunne ha fått for eksempel 62,0p så kunne jeg ha foretatt en stor endring noe som ville ha redusert innsatsen betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...