Piloten Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg kjører en WD 40 GB 7200 på et Epox 8KHA+ med en 1700 xp og Win. xp Home. Til min forbauselse ser jeg at lampen på HD blinker ca. 1 gang pr. sekund selv om det ikke er noen aktivitet. Jeg har deaktivert alle tjenester som indexsering, automatisk oppdatering osv. Jeg har også stoppet antivirusprogram. Når jeg ser på systemres.kan jeg ikke finne noen aktivitet som belaster systemet. Er dette en Win. xp greie? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Dette tar jo ikke noe ytelse, så hva er problemet?? Dessuten er det ikke engang sikkert at det er HD aktivitet. Det kan jo være CD-ROM og. Lampen viser jo bare aktivitet på IDE kotrolleren... Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Har ikke prøvd XP ennå, så dette er et skudd i det blå. Har du "indexing service" kjørende? Den kan ta en del systemressurser i enkelte tilfeller. Har du Office inne? Da bør du se i "oppstart" - mappa på startmenyen og slette det som står der relatert til office. Ellers kjører du ctrl+alt+del og ser hvilke prosesser som tar mest minne og / eller CPU. Prøv å avslutte en og en til lampa tar en kaffepause. Da vet du hva det er. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: Prøv å avslutte en og en til lampa tar en kaffepause Jeg ville nå helst prøve å unngå å få kaffe på PC-en da :wink: Skulle defragge en Compa-ku en gang, da måtte jeg control-alt-delete sikkert ti progs før den slutta å avbryte seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå