elaxsj Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei! Skal sette PC-en på loftet rett ovenfor kontoret, og trekke skjerm- og USB-kabel ned gjennom taket. Slik at jeg slipper støy. Men vil gjerne ha muligheten til å skru PC-en helt av og på, samt enkelt se om den står på eller ikke. Noen som vet om jeg kan få tak i et "eksternt" panel med power-knapp og power-LED og minst 5m kabel (evt skjøtemuligheter)? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 En mulighet om du har en laptop eller annen pc stående er wake on lan der du faktisk kan skru på pc'en via en annan pc. Alt som trengs er at begge pc'ene er på samme nettverk og at begge pc'ene støtter dette. Lenke til kommentar
elaxsj Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Bruker allerede Wake on Lan i ny og ne for å vekke maskinen når jeg er bortreist og trenger tilgang. Men men synes det blir i overkant upraktisk å måtte ha en annen PC tilgjengelig og påskrudd hver gang jeg skal skru på PCen. Denne så fin ut, men vet ikke om jeg kan få tak i den: http://vr-zone.com/articles/Sharkoon_Desktop_PC_Jump_Start_Button/5609.html Alternativet er vel en litt hjemmesnekret løsning. Kan jo bare kjøpe noe noen sukkerbiter og litt kabel for å forlenge inn til kabinettet. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Noe sånt som dette du tenkte på? Endret 24. august 2011 av sharpspear Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Denne kabelen Har du et gammelt kabinett, så kan du ta ut denne kabelene skjøyte den å montere en knapp som skrur på maskinen Lenke til kommentar
techs Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Bruk wake on lan fra telefonen! Da slipper du kabler og mye styr. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Bruk wake on lan fra telefonen! Da slipper du kabler og mye styr. forklar litt nermere hvordan dette fungerer? Har ikke fått det til. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Kan tenke meg det bare funker for Iphone og Android telefoner. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg har en android mobil, men har ikke fått det til og funke. Men wakeonlan fra mobil krever vel egentlig bare wifi? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Ja tror det. Du trenger vel egentlig bare å koble deg til samme nett som pc'en står på, har iverfall ikke fått wake on lan til å fungere utenfor et nettverk. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Wakeonlan fungerer ikke uten for samme nettverk nei. Må være i samme subnet også, men trenger vel noe software, eller er det så lett som og bare sette opp statisk ip på maskinen og gå til den interne ip'en i nettleseren på en anen enhet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Du trenger en programvare på maskinen som skal vekke, og du tregner mac adsessen på maskinen som skal vekkes. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 I BIOS til mange hovedkort har du strømstyringsfunksjoner for akkurat dette. Sjekk om du finner noe sånn som APM configuration, sjekk manualen for ditt hovedkort. Da kan du vekke maskinen ved å trykke en tast på tastaturet. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Joda, man kan starte maskinen med space knappen, men ikke med usb tastatur, det fungerer bare med ps/2. Har aldri fungert med usb hos meg. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Ja, glemte det. Du må faktisk aktivere Wake on lan i bios, og det er ikke alle hovedkort som støtter det. Endret 27. august 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Joda, man kan starte maskinen med space knappen, men ikke med usb tastatur, det fungerer bare med ps/2. Har aldri fungert med usb hos meg. Merkelig. Jeg har et gammelt logitech mx3100 USB mus/tastatur. Har også et splitter nytt Asus M4A89GTD Pro. Har satt "sove" knappen på tastaturet til å sende maskinen i dvale i stedet for å sove. Ingen problem å slå på maskinen med museknapp eller tastatur. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Er merkelig ja. Enda jeg har nesten samme hk som deg, bare TD istedet for GTD. men skal teste mere med nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Aha! Jeg tror trikset ligger i "hibernate" og "shut down" Velger jeg shut down så fungerer det ikke å vekke maskinen igjen. ...men jeg bruker alltid dvale. Reboot er noe som kun skjer når jeg er nødt Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Har deaktivert hibermate jeg så. Bruker bare shutdown, og reset ved problemer. Lenke til kommentar
elaxsj Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Wake on Lan fra iPhonen var et genialt forslag! Går for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå