nebrewfoz Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Eh, vel, nå har det seg slik at det er INNTJENING som definerer et produkt, ikke hvor mange gratisversjoner de klarer gi bort. Det er nettopp det A₱₱£€ har skjønt ... Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Man kan ikke sammenligne iOS med andre pga betydelig forskjell i antall terminaler som blir brukt. Punktum. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Man kan vist og sammenligne ios med anre. Ios er en pakke man får når man kjøper et i produkt. Vil man ikke ha et slikt produkt, velger man noe annet. Og akkurat nå er det langt flere som ønsker seg et android produkt, enn det er av de som ønsker seg et iprodukt. Og det skjønner jeg svært godt. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Man kan ikke sammenligne iOS med andre pga betydelig forskjell i antall terminaler som blir brukt. Punktum. Selvfølgelig kan man det. "Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med android, siden Android har 2,5 ganger så stor utbredelse i målgruppen vår." (mennesker som bruker kollektivtraikk minst en gang i uken, f.eks.) "Så lager vi en mobiltilpasset nettside som andre kan bruke, eller kommer med versjoner til WIndowsPhone7, iOS, MeeGo og Symbian senere." Lenke til kommentar
begood Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 og nå har Google kjøpt Samsung, så Android kommer bare til å bli enda større Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 og nå har Google kjøpt Samsung, så Android kommer bare til å bli enda større Motorola Mobility, ja, men Samsung? Den var ny for meg. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 NgZ, det er generelt sett vanskeligere å utvikle Android-applikasjoner enn iOS og WP7. Når man utvikler apps til Android må man også ta en annen faktor med i utregningene - alle de ulike modellene. - Først må oppløsningen tilpasses: 960x540, 800x480 og 480x320 - Ulike CPU arkitekturer må også beregnes Samsung Galaxy S2 produseres f,eks med to ulike prosessorer. Noen produseres med Samsungs egen dualcore, mens noen andre har Tegra 2. Dette skaper selvfølgelig problemer for brukeren - og utviklerne. - Og selvfølgelig følger utviklerne pengene. Det er ingen hemmelighet at det ligger mer penger i App Store. "Out of 72,000 paid apps in Google's Android Market, only two have sold more than 500,000 copies" (kilde: CNN Money) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Man kan ikke sammenligne iOS med andre pga betydelig forskjell i antall terminaler som blir brukt. Punktum. Selvfølgelig kan man det. "Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med android, siden Android har 2,5 ganger så stor utbredelse i målgruppen vår." (mennesker som bruker kollektivtraikk minst en gang i uken, f.eks.) "Så lager vi en mobiltilpasset nettside som andre kan bruke, eller kommer med versjoner til WIndowsPhone7, iOS, MeeGo og Symbian senere." Problemet er at det er ikke slik man tenker... Jeg kjenner flere som jobber i industrien, og jobber selv innenfor FoU, der tenker man slik: "Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med iOS, siden det er der pengene ligger. Veldig mange Android-brukere vet ikke at de har en Android en gang, og har aldri brukt Market eller en annen App-butikk." 3 Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 det er litt feil og kalle alle android telefoner for smart telefoner. når de har veldig liten skjerm, ram og prossesor Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det er fortsatt smart, i så måte at den kan gjøre alle funksjoner som definerer den som smart. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 jeg mener en smarttelefon skal klare og vise vg.no utenom store hakk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 det er litt feil og kalle alle android telefoner for smart telefoner. når de har veldig liten skjerm, ram og prossesor De fleste er raskere og bedre enn iPhone 4, hvis det er det du tenkte på. Og smarttelefon = en telefon som kan kjøre apps. Har ikke noe med specs å gjøre Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 ta og tenke litt på hva du ville kalt en smartphone Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 ta og tenke littpå definisjonen av en smartphone ikke dine preferanser. 3 Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 jeg vet definisjonen, det gjør alle. men og tenke seg at google er størst fordi de selger telefoner i en annen prisklasse er ikke helt rett Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Så prisen må være det samme som iphone for at du skal være fornøyd? Android er ett smarttelefon plattform med alt det det innebærer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 ta og tenke litt på hva du ville kalt en smartphone Var det jeg akkurat gjorde. Lenke til kommentar
superclementz Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Apple mister en stor del av markedet da de rett og slett ikke tilbyr noe produkt i det lavere prissegmentet. Har ikke satt meg inn i om Microsoft tilbyr telefoner med Windows 7 også på rimelige håndsett. Her vinner Android som OS frem da du får Android i de fleste prisklassene. Jeg tror Android vil gjøre det veldig bra på nettbrett i fremtiden når over halvparten av markedet allerede er kjent med Android på telefonene sine. Hvorfor skal kundene velge en annen plattform på nettbrettet når de er så fornøyd med Android? 1 Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 fanboys forstor meg ikke, jeg liker android best. selv om mesteparten av de telefonene som kommer med android er dritt. no ofence. nå gidder jeg ikke mere fanboyer, hade 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Raptor' timestamp='1314111666' post='18210310']"Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med iOS, siden det er der pengene ligger. Veldig mange Android-brukere vet ikke at de har en Android en gang, og har aldri brukt Market eller en annen App-butikk." Nå tenkte jeg først og fremst på gartisapplikasjoner - dvs. banker, aviser, ruteopplysninger etc. De har jo enten en interesse av (eller i fall offentlig foretak, en plikt) til å velge den platformen der de kan nå flest. Klart, så langt er det veldig mange iPhone eiere som er en gjeng masete skrikerunger som maser livet av kundeservicemedarbeidere fordi det ikke finnes en app - Safari kan man tydeligvis ikke bruke. Men nå har jammen meg en gjeng Android-eiere begynt å mase, og du skulle bare hørt hvordan de skriker dersom en iPhone-app kommer først, så jeg vil ikke bli overrasket om det endrer seg snart. Applikasjoner som er laget for å selge seg selv (spill og andre separate nyttteapps) har det nok bedre på AppStore, ja, Mange liker å mumle om att iPhone-brukere de facto ikke er redd for å bruke mer penger enn nødvendig i den sammenhengen. Men jeg tror dette også endrer seg på sikt. Flere high-end telefoner me Android ha oppnådd gode salgstall. @Steffen Moss: Du trenger ikke bru deg om hundre forskjellige oppløsninger. I hovedsak trenger man å bry seg om tabletstørrelse og mobilstørrelse - alle grafikkfiler i Android apps kan/skal lages slik at de tilpasser seg oppløsningen. Så med knapper o.l. i brukergrensesnittet er det relativt lite jobb med. Klart, spill kan ønske å ha ulike oppløsninger på innhold for å se best mulig ut på alle skjermer, men flere løser det allerede i dag ved at du laster ned datailene etter at du har kjøpt dem på Market, tilpasset telefonen det er installert på. Men det trenger ikke "vanlige" appsutviklere å bry seg om. Det eneste de trenger å bry seg om er det med knøttliten oppløsning - men man kan bare elge å ikke støtte dem. Flere gjør det med Xperia mini. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg