Gå til innhold

Android dominerer markedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan vist og sammenligne ios med anre. Ios er en pakke man får når man kjøper et i produkt. Vil man ikke ha et slikt produkt, velger man noe annet. Og akkurat nå er det langt flere som ønsker seg et android produkt, enn det er av de som ønsker seg et iprodukt. Og det skjønner jeg svært godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne iOS med andre pga betydelig forskjell i antall terminaler som blir brukt. Punktum.

Selvfølgelig kan man det. "Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med android, siden Android har 2,5 ganger så stor utbredelse i målgruppen vår." (mennesker som bruker kollektivtraikk minst en gang i uken, f.eks.) "Så lager vi en mobiltilpasset nettside som andre kan bruke, eller kommer med versjoner til WIndowsPhone7, iOS, MeeGo og Symbian senere."
Lenke til kommentar

NgZ, det er generelt sett vanskeligere å utvikle Android-applikasjoner enn iOS og WP7. Når man utvikler apps til Android må man også ta en annen faktor med i utregningene - alle de ulike modellene.

- Først må oppløsningen tilpasses: 960x540, 800x480 og 480x320

- Ulike CPU arkitekturer må også beregnes

Samsung Galaxy S2 produseres f,eks med to ulike prosessorer. Noen produseres med Samsungs egen dualcore, mens noen andre har Tegra 2. Dette skaper selvfølgelig problemer for brukeren - og utviklerne.

- Og selvfølgelig følger utviklerne pengene. Det er ingen hemmelighet at det ligger mer penger i App Store.

"Out of 72,000 paid apps in Google's Android Market, only two have sold more than 500,000 copies"

(kilde: CNN Money)

Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne iOS med andre pga betydelig forskjell i antall terminaler som blir brukt. Punktum.

Selvfølgelig kan man det. "Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med android, siden Android har 2,5 ganger så stor utbredelse i målgruppen vår." (mennesker som bruker kollektivtraikk minst en gang i uken, f.eks.) "Så lager vi en mobiltilpasset nettside som andre kan bruke, eller kommer med versjoner til WIndowsPhone7, iOS, MeeGo og Symbian senere."

Problemet er at det er ikke slik man tenker...

Jeg kjenner flere som jobber i industrien, og jobber selv innenfor FoU, der tenker man slik:

"Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med iOS, siden det er der pengene ligger. Veldig mange Android-brukere vet ikke at de har en Android en gang, og har aldri brukt Market eller en annen App-butikk."

• Liker 3
Lenke til kommentar

det er litt feil og kalle alle android telefoner for smart telefoner. når de har veldig liten skjerm, ram og prossesor

De fleste er raskere og bedre enn iPhone 4, hvis det er det du tenkte på.

Og smarttelefon = en telefon som kan kjøre apps. Har ikke noe med specs å gjøre

Lenke til kommentar

Apple mister en stor del av markedet da de rett og slett ikke tilbyr noe produkt i det lavere prissegmentet. Har ikke satt meg inn i om Microsoft tilbyr telefoner med Windows 7 også på rimelige håndsett. Her vinner Android som OS frem da du får Android i de fleste prisklassene. Jeg tror Android vil gjøre det veldig bra på nettbrett i fremtiden når over halvparten av markedet allerede er kjent med Android på telefonene sine. Hvorfor skal kundene velge en annen plattform på nettbrettet når de er så fornøyd med Android?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314111666' post='18210310']

"Vi skal lage en mobilapplikasjon nå. vi starter med iOS, siden det er der pengene ligger. Veldig mange Android-brukere vet ikke at de har en Android en gang, og har aldri brukt Market eller en annen App-butikk."

Nå tenkte jeg først og fremst på gartisapplikasjoner - dvs. banker, aviser, ruteopplysninger etc. De har jo enten en interesse av (eller i fall offentlig foretak, en plikt) til å velge den platformen der de kan nå flest.

Klart, så langt er det veldig mange iPhone eiere som er en gjeng masete skrikerunger som maser livet av kundeservicemedarbeidere fordi det ikke finnes en app - Safari kan man tydeligvis ikke bruke. Men nå har jammen meg en gjeng Android-eiere begynt å mase, og du skulle bare hørt hvordan de skriker dersom en iPhone-app kommer først, så jeg vil ikke bli overrasket om det endrer seg snart.

Applikasjoner som er laget for å selge seg selv (spill og andre separate nyttteapps) har det nok bedre på AppStore, ja, Mange liker å mumle om att iPhone-brukere de facto ikke er redd for å bruke mer penger enn nødvendig i den sammenhengen. :p Men jeg tror dette også endrer seg på sikt. Flere high-end telefoner me Android ha oppnådd gode salgstall.

@Steffen Moss: Du trenger ikke bru deg om hundre forskjellige oppløsninger. I hovedsak trenger man å bry seg om tabletstørrelse og mobilstørrelse - alle grafikkfiler i Android apps kan/skal lages slik at de tilpasser seg oppløsningen. Så med knapper o.l. i brukergrensesnittet er det relativt lite jobb med. Klart, spill kan ønske å ha ulike oppløsninger på innhold for å se best mulig ut på alle skjermer, men flere løser det allerede i dag ved at du laster ned datailene etter at du har kjøpt dem på Market, tilpasset telefonen det er installert på. Men det trenger ikke "vanlige" appsutviklere å bry seg om. Det eneste de trenger å bry seg om er det med knøttliten oppløsning - men man kan bare elge å ikke støtte dem. Flere gjør det med Xperia mini.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...