Gå til innhold

Innsjekking med backpack

Ohny

Anbefalte innlegg

Til de av dere som har sjekket inn med ryggsekk (altså sånn backpacks), er det noen ting man bær være obs på? sånn sekker blir mer utsatt for skader og slike ting, og ikke minst mindre sikkerhet. Selvfølgelig skal jeg ikke ha ting som har stor verdi i sekken når det sendes. Lurte på om det er bare å sende sjekke inn, eller om man må henvende seg et eller annet sted for å pose osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge sidan sist eg reiste på fly med ryggsekk etterkvart, men har ein ungdom i huset som nett drog ein tur slik. Gjorde ikkje anna enn å leggja han i ein ytterpose frå IKEA (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90149148) + fylla litt rundt eit par "støytplasser" med litt bobleplast/tape + surra eit par band liknande http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164719518 rundt han. Så vart han sjekka inn nett som ein annan bag.

Lenke til kommentar

har hatt rundt 100 flygninger med backpack de siste åra, og har ALDRI hatt et eneste problem (thai airlines mistet backpacken min, men de fant den 1 uke senere)

paker den ikke inn i noe spesielt bare passer på at det ikke er noen løse stropper.

bare og skjekke inn helt normalt

Lenke til kommentar

@Atlanterhavet var det jeg hadde fryktet for, skal på interrail og da ville jeg unngå å pakke inn i Ikea og bobleposer. for det vil si at jeg må drasse med meg ikea posten og boblene under hele turen, siden jeg skal ta fly hjem igjen.

@ wailer det var kjekt! så da er det bare å sjekke inn på vanlig måte da :)

Lenke til kommentar

Reiste i Tyrkia med en sekk på ryggen selv, og ingen problemer med innsjekk til Tyrkia eller tilbake (annet enn at dama i THY-skranken i Oslo ikke visste at Dalaman var en flyplass i Tyrkia og holdte på å sende sekken min til Delhi av en eller annen grunn). Kjør på!

Uff. Hehe ja man må kontrollere det der altså. :tease: Men er vel slik at ting blir lastet av om man ikke er registrert boardet. Har hatt noen slike hvor bagasje må lempes av pga no show.

Lenke til kommentar

Har sett enkelte kaster regntrekket over sekken. Jeg har aldri gjort det, men jeg knipser sammen mage- og brystremmer. Har stort sett strammet disse helt inn og knytt sammen "det overskytende" slik at det ikke kan sitte fast når sekken fraktes rundt.

Lenke til kommentar

En del flyselskaper har egne plastposer for sekker, hvis man har fryktelig mange reimer som må knytes. Ellers er mange av de nye sekkene laget med en "skjule-mekanisme" for stropper og reimer, flere har også hele trekk som man kan pakke inn sekken i.

Lenke til kommentar

En del flyselskaper har egne plastposer for sekker, hvis man har fryktelig mange reimer som må knytes. Ellers er mange av de nye sekkene laget med en "skjule-mekanisme" for stropper og reimer, flere har også hele trekk som man kan pakke inn sekken i.

Det ar ikke så dumt, trakk over regn-trekket og da ser den ganske kompakt ut. Lurte på en annen ting. Sekken min er 45L, vet dere om det er mulig å ta med den opp på flyet?

Lenke til kommentar

Lurte på en annen ting. Sekken min er 45L, vet dere om det er mulig å ta med den opp på flyet?

Måla og selskapet sine reglar avgjer. Dei "vanlege gamle" reglane var at eit stk bagasje (og då ikkje ytterjakke, handveske, pose, PC-bag eller liknande i tillegg) kan takast med så lenge måla er under 55/25/20 cm og vekta under åtte kg. Fleire selskap har i dag strengare reglar, det absolutt verste eg har sett var 30/20/20 cm og tre kg! 45/20/20 og fem kg er ikkje heilt uvanleg hjå lågprisselskap, men mest alle "gode" selskapa har framleis dei "vanlege gamle" reglane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...