_Lothar_ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Hei. Jeg vurderer å bygge meg en budsjett gamer PC når Diablo 3 kommer ut. Jeg er egentlig en konsollgamer, men vil gjerne spille Diablo 3 på PC. Jeg har liggende en Intel Core2Duo E8400 3,2Ghz prosessor, og tenkte at jeg kunne bygge noe rundt denne. Jeg tenker at det er enten eller. Enten bruker jeg noe av det jeg har fra før, og lager en billig PC. Eller så er det all-in med en i7 prosessor og alt nytt. Jeg har googlet litt, og ser at systemkravene til Diablo 3 ikke er offentliggjort, men jeg vil tro det skal kunne gå fint med E8400 prosessoren. Ser også ut som at Battlefield 3 vil kunne gå med denne prosessoren om jeg kjøper et kraftig skjermkort. Vil gjerne ha noe input på om dette er noe vits? Tenkte å kjøpe følgende: Billig m-ATX hovedkort ca 350 kr 8GB DDR3 RAM ca 400 kr SSD disk ca 1000 kr DVD-spillere/brennere og kabinett har jeg liggende nok av, så det kjøper jeg ikke inn. Trenger ikke noe mer enn en liten SSD-disk. Kommer nok ikke til å ha noen ekstra harddisk i den, da jeg har nok av lagringsplass til media på annen PC. Det jeg trenger tips til er skjemkort og PSU. Hvor mye må jeg legge i skjemkortet for å greit kunne kjøre f.eks Diablo 3 og BF3 + andre av dagens spill? Hvor kraftig PSU må jeg ha? Er det nødvendig med mer enn 500w siden jeg ikke skal ha noe annet enn en SSD? Endret 23. august 2011 av _Lothar_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Til skjermkort vil anbefale AMD HD6870, det koster ca. 1300,- . Billig og god strømforsyning, Corsair CX500 . Den har mer enn nok power. Edit: Ikke glem å kjøpe LGA775 hovedkort og DDr2 minne, ikke DDr3. Endret 23. august 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
_Lothar_ Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Takk for kjapt svar. Ok, så det holder med et så billig skjermkort. Ikke værst. Jeg søkte på prisguiden til hw.no og fant dette: Asus P5G41T-M LX Det bruker DDR-3 minne, og har støtte for min CPU. Var derfor jeg skreiv DDR3. Det er jo et bedre minne, så jeg bør vel heller kjøpe et HK som støtter DDR3? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Åja, var ikke klar over det. DDr3 er bedre og billigere. Hovedkortet har jo relativt begrenset med muligheter, men som plug and play fungerer det fint :-) Lenke til kommentar
_Lothar_ Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Trenger bare plug & play. Var en del år siden jeg drev på med overklokking og tweaking. Husker jeg overklokket AMD Duron prosessorer med blyant (for å låse opp multiplieren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå