Gå til innhold

Hvor mange druknet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, pussig nok, så jeg denne opplysningen akkurat nå.

Det er åpenbart en opplysning som først ble presentert i dag.

Det har tatt veldig lang tid før vesentlig informasjon har blitt offentliggjort, syns jeg. Det hadde vært naturlig at disse opplysningene hadde fremkommet bare dager etter hendelsene. Hvorfor er det slik sendrektighet på så mange områder?

Og de to som døde på fastlandsiden, hadde de blitt transportert over eller blitt funnet i vannet? Var det noen som døde av fallskader?

Lenke til kommentar

...Det har tatt veldig lang tid før vesentlig informasjon har blitt offentliggjort, syns jeg. Det hadde vært naturlig at disse opplysningene hadde fremkommet bare dager etter hendelsene. Hvorfor er det slik sendrektighet på så mange områder? ...

Et par dager etter hendelsen var fortsatt ikke alle ofre bragt i land. Det tok også tid å bringe ofrene til sykehus for identifisering (1. pri) og senere obduksjon for å avklare dødsårsak. Dødsårsak i slike tilfeller blir aldri tatt på basis av ytre synlige skader - men på grunnlag av obduksjon. Med 69 ofre fra Utøya må det nødvendigvis ta tid.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det står på VGnett at én person druknet, men ikke om denne personen hadde skuddskader.

Jeg leste en artikkel fra vedkommendes begravelse at presten uttalte: "Men han slapp å bli siktet og skutt på". Har ikke lyst til å legge ut noen link her av respekt for de pårørende, men dette er jo fra en offentlig artikkel, så de som vil google har jo selvfølgelig muligheten til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...