Well Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Av alle som døde på Utøya, er det noen gang blitt opplyst hvor mange som druknet (uten å bli skutt)? Så vidt jeg har sett, har denne opplysningen ikke kommet frem, noe jeg finner litt merkelig ... Lenke til kommentar
hightow Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det står på VGnett at én person druknet, men ikke om denne personen hadde skuddskader. Lenke til kommentar
Well Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Ja, pussig nok, så jeg denne opplysningen akkurat nå. Det er åpenbart en opplysning som først ble presentert i dag. Det har tatt veldig lang tid før vesentlig informasjon har blitt offentliggjort, syns jeg. Det hadde vært naturlig at disse opplysningene hadde fremkommet bare dager etter hendelsene. Hvorfor er det slik sendrektighet på så mange områder? Og de to som døde på fastlandsiden, hadde de blitt transportert over eller blitt funnet i vannet? Var det noen som døde av fallskader? Lenke til kommentar
hightow Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Flere årsaker til at det tar tid: - Fokus - Hensyn til pårørende - Hensyn til etterforskningen - Hindre spekulasjoner 2 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 ...Det har tatt veldig lang tid før vesentlig informasjon har blitt offentliggjort, syns jeg. Det hadde vært naturlig at disse opplysningene hadde fremkommet bare dager etter hendelsene. Hvorfor er det slik sendrektighet på så mange områder? ... Et par dager etter hendelsen var fortsatt ikke alle ofre bragt i land. Det tok også tid å bringe ofrene til sykehus for identifisering (1. pri) og senere obduksjon for å avklare dødsårsak. Dødsårsak i slike tilfeller blir aldri tatt på basis av ytre synlige skader - men på grunnlag av obduksjon. Med 69 ofre fra Utøya må det nødvendigvis ta tid. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Interessant at det har vært så stor fokus på dette når så få drunket. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Det står på VGnett at én person druknet, men ikke om denne personen hadde skuddskader. Jeg leste en artikkel fra vedkommendes begravelse at presten uttalte: "Men han slapp å bli siktet og skutt på". Har ikke lyst til å legge ut noen link her av respekt for de pårørende, men dette er jo fra en offentlig artikkel, så de som vil google har jo selvfølgelig muligheten til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå