NevroMance Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei. Har nettopp kjøpt en Samsung UE46C6005 LED tv, som har en scart inngang som vist på bildet i denne linken: Scart adapter Det jeg trenger er en lengere kabel, og jeg lurte på om det fantes en lengere slik adapter, helst rundt 3 meter lang, eller om jeg må kjøpe en lang scart kabel, eventuelt gå over til RCA kabel? Grunnen til at jeg heller vil ha lang adapter enn scart kabel er fordi den henger på veggen, og det er vanskelig å legge adapteren slik at den ikke buler ut. En RCA kabel vil jo fikse dette problemet, men da jeg har 0 peiling på kabler trenger jeg også anbefallinger. Kabelen det gjelder skal gå fra tv'en til digitaldekoderen, som er ca. 3 meter unna. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 kjøp deg en HDMI kabel, så får du mye bedre bilde og slipper i tillegg å bruke egen lydkabel. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Scart er en gammel og utdatert form for å overføre bilde, og din Led tv vil ikke vise pent bilde når den får inn ett stygt bilde.. Annbefaler deg og å gå for HDMI kabel, såfremst du har utak for det på dekoderen (men de har vel de fleste dekodere i dag?) Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 En HDMI kabel hadde selvsagt løst problemet, men foreløpig har jeg ingen dekoder med HDMI utgang. Kun HD PVR boksen til get som har det. Kommer til å vurdere å gå opp til denne boksen etterhvert, men foreløpig hadde det vært fint med en lengere scart overgang hvis det finnes? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Du bør antagelig gå for en lang SCART kabel. En RCA kabel bør du i hvertfall ikke bruke. Kompositt gir vesentlig dårligere bilde enn RGB. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Har funnet ut at jeg stikker innom get og bytter til en hd pvr dekoder og bruker en hdmi kabel. Får jeg også ett par kule features på boksen min. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå