Gå til innhold

Prosjekt: We are the world (Diskusjon 2011 for veldedighet)


Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer virkelig ikke å synge i forskjellige toner. :p Er det ok om jeg sender en av refrenget?

 

 

Egentlig ikke. Isåfall er det bedre at du synger tonedøvt! :wee:

 

Ok, skal prøve så godt jeg kan! :p

 

Btw, når er fristen på dette? Har litt å gjøre før helgen, så er det ok om det komemr i helgen?

Lenke til kommentar

Jeg klarer virkelig ikke å synge i forskjellige toner. :p Er det ok om jeg sender en av refrenget?

 

 

Egentlig ikke. Isåfall er det bedre at du synger tonedøvt! :wee:

 

Ok, skal prøve så godt jeg kan! :p

 

Btw, når er fristen på dette? Har litt å gjøre før helgen, så er det ok om det komemr i helgen?

 

Er ingen frist, men begynner å erstatte folk om jeg ikke ser resultater over lengre tid. Prosjektet bør være ferdig før slutten av September.

Lenke til kommentar

Skal ta det i morra... Men faen, den oktav opp delen kommer til å bli helt jævlig. Eneste måten jeg er i næreheten (Og da er jeg generøs) er om jeg halveis tøyser til stemmen...

 

oh lord.

 

 

 

Jeg ligger heller ikke i behagelig toneleie, derfor gikk jeg heller en hel oktav ned og tok det lavt.

Lenke til kommentar

Huff, sikker på at vi ikke bør putte en advarsel når videoen der vi synger kommer ? "Ikke for de med dårlig hørsel" elns :p

 

Heller "Ikke for de meg god hørsel".

 

EDIT: Melder meg som reserve, btw (med mulighet for å trekke meg om jeg kommer på bedre tanker).

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Huff, sikker på at vi ikke bør putte en advarsel når videoen der vi synger kommer ? "Ikke for de med dårlig hørsel" elns :p

 

Heller "Ikke for de meg god hørsel".

 

EDIT: Melder meg som reserve, btw (med mulighet for å trekke meg om jeg kommer på bedre tanker).

 

Jeg prøver å nøytralisere skrålingen i miksingen, så trommehinnene vil forbli intakte.

 

Noterer deg som reserve! :)

Lenke til kommentar

Kort forklart:

Ta opp en gang tidlig i refrenget, og en gang til etter at refrenget har blitt lysere.

 

Mer utføllende:

Å kalle det høy og lav oktav er kanskje litt misvisende. En note som ligger ett oktav høyere enn en annen vil ha dobbelt så høy frekvens/antall svingninger. Et oktav er i systemet vi vanligvis bruker i vesten delt opp i 12 like halvtoner, hver halvtone har da chart?cht=tx&chl=\sqrt[12](2) ganger høyere frekvens enn den forrige.

I midten av refrenget blir melodien transponert opp noen halvtoner (gjort lysere), så det som menes med å synge i høy og lav oktav, er at du må synge det to ganger, da den ene delen er lysere enn den andre. Først en gang over refrenget før transponeringen, så en gang over refrenget etter transponeringen.

Endret av oln
Lenke til kommentar

Legger du til artistvalget bak nicket mitt i førsteposten?

 

Vil du ha vokalen heeelt tørr eller kan jeg legge på litt forsiktig klang?

 

Satser på å levere mitt bidrag til helgen. :)

 

 

Du må gjøre hva du føler for. Jeg skal ta en titt på artistvalget ditt.

 

Jeg lurer bare så veldig på hva som er lav og høy oktav og slikt. For jeg fulgte aldri med i musikktimene..

 

Ikke tenk så mye på oktaver og slik. Bare hør gjennom sangen og prøv å finne den delen der de tar det et hakk høyere.

 

[/url]

 

 

Som sagt så er det med oktaver bare rot, for det er ikke en oktav.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...