Gå til innhold

Xenoblade Chronicles


Haunts

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror også veldig mange Wii-eiere er folk som har vokst opp med Sega eller Nintendo, så sluttet å spille på konsoll på en stund (bortsett fra litt casual Buzz og Singstar-spilling på PS2) og så kommet tilbake igjen da Wii virket å ha den samme enkeltheten som Nes og Snes - og slik appellerte til disse gruppene.

 

Åja. I dag er det et privilegium å kunne kjøpe et nytt spill, slenge det i maskinen og spille, uten å måtte oppdatere systemprogramvare, installere spillet og laste ned patcher. Det hender hele tiden med PS3n at jeg setter av et par timer til å spille en kveld, så går en av dem bort i å bare se på baromtere som fyller seg opp. :nei:

Lenke til kommentar

Jepp. Du kan være hvilken som helst i partyet. Du velger leader på partyskjermen. Den som er i midten styrer du. Da blir de andre AI. Mener du fikk en popup tutorial om det ganske tidlig.

 

Mente det skulle være mulig ja. Spillet har jo også hintet sterkt om det, men jeg kan ikke huske den tutorialen. Det har poppet opp så mange at det allerede har gått i surr. Har vært inne i menyene og prøvd uten å lykkes, men skal nok få det til nå. Hvis ikke kan jeg alltids se den tutorialen på nytt :)

Lenke til kommentar

Skal vi se om jeg husker det i farta. Tror man holder C på party managment skjermen og velger frem og tilbake hvem som skal være i midten.

 

Det er mulig det må "unlockes" først i historien, men det tar ikke lange tida hvis du følger storyquesten en liten stund, bare ta en pause i alle de monster hunt questene :)

Mulig det ikke var mulig før man var 3 i partyet.

 

AI'n er forbausende flink til å gjøre riktige ting i combat, og komboer er fordelt over skillene til de forskjellige karakterene, en veldig kjekk kombo er Break+topple. Break knuser armor, topple får dem til å falle.

 

Men en karakter har ALDRI begge angrepene. Så en må gjøre break, og en annen topple-movet sitt. Og de gjør det riktig nesten alltid, så nødvendigheten for å swappe frem og tilbake mellom folkene er heldigvis lik null.

 

Men det er jo artig å bytte til en anna member innimellom når man går lei av å kjøre de samme skillene om og om igjen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare å ta av dem alt utstyr så løper de rundt i undertøyet. Veldig komisk i enkelte kuttscener. Det er i tillegg en del annet utstyr som er identisk med swim suit, og det er også en del annet nokså "avslørende" utstyr en kan få utover i spillet.

 

Personlig liker jeg...

best Sharla i undertøy/oil eller "panter" utstyr, Hubba Hubba Jiggle Jiggle :dribble:

 

Ikke les resten hvis du ikke har fått alle 8 lagmedlemmer...

 

 

 

Fiora sin speed frame viser også passe med rumpe og tits for å si det slik :dribble: .

 

 

 

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Bossfights krever ofte litt mere taktikk enn å bare trigge alle angrep når de har cooldowns. Spesiellt slitsomt med de "fremtiden"-eventene som spretter opp ofte når bossen kommer til å bruke en skill. Har ikke skjønt det systemet helt enda. Når skal jeg aktivere mot-trekket hos meg? Like før timeren går ut? Med en gang timeren starter?

 

Må prøve å få gjort komboer som break+topple, og hvis det er mechons er det såklart viktig med Monado-skillene til å buffe partyet for å treffe mechons. Husker noen tutorials som nevnte at enkelte monstre gikk kun an å drepe etter en gjennomført kombo.

Lenke til kommentar

Hvordan en får forhindret angrepet kommer helt an på situasjonen og det er ingen fasit hverken på hvilke angrep/teknikk en bør bruke eller når en skal bruke det. Å få fienden inn i en "topple" tilstand kan være en mulighet, bruke en form for "art seal" en annen mulighet, andre ganger er det like greit å bare fylle opp litt HP, trekke aggro over på en annen figur osv. osv. Det kommer helt an på situasjonen...som sagt.

 

Det er heller ikke slik at en alltid vil ha en mulighet til å redde seg unna en knipe, noen ganger er en dømt til å dø. framtidsfunksjonen tar så vidt jeg vet ikke hensyn til om en faktisk har en reell mulighet til å forandre utfallet. Den forteller deg kun hva som vil skje.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg har spilt i litt over en time. Føler at dette er et spill jeg kunne ha likt ganske så godt etterhvert, spesielt med tanke på hvordan det ikke har vært noen fullgod JRPG denne generasjonen (selv om jeg likte både Tales of Vesperia og FFXIII, så var de ikke på høyde med jrpg fra forrige generasjon som Tales of Symphonia og FFXII feks), men Wii's svake grafiske kapabilitet og elendige kontroll (jeg elsker Nintendo, men kan ikke fordra Wiimote) ødelegger veldig mye for meg.

 

Sikkert mange som vil være uenige, men det er nå min ærlige mening. Jeg skulle ønske at det ikke var slik, da jeg som sagt gjerne vil spille dette spillet, men alt er så uoversiktlig grafisk. Når jeg feks bekjempet de første monstrene i spillet, så forsto jeg at jeg drev og slo noen med sverdet, men eksakt hva det var, var for meg nærmest umulig og kunne fastslå.

 

Jeg har nå classic kontroller, og kan heldigvis komme utenom Wiimote, men uoversiktligheten vil for alltid være der.

Lenke til kommentar

Fantastisk, jeg klarte bossen. Gikk helt tilbake til Colony 9, gjorde noen flere quests og drepte fiender for mer xp, gikk opp til level 27, oppgraderte partyet mitt i arts-menyen, kom tilbake til bossen og hadde da full kontroll. Herlig!

 

Funker som regel det. Et annet tips er også å bytte party til noen med mer helse og bedre healing, sånn at man holder seg i live til meteret er fullt :-).

 

Noen som har besøkt -minor spoiler-

Nopon village ennå? Sær gjeng :-P. Har kommet meg til neste sted etter dette (en stor sjø), så sinnsykt vakre disse to områdene er!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...