Gå til innhold

Xenoblade Chronicles

Haunts

Anbefalte innlegg

Leter selv etter det i hver bidige butikk jeg er innom uten å finne en dritt. Er litt småirritert. På tide å bestille det fra utenlandske butikker, I guess.

PS: Om noen vet om noen norske nettbutikker som har det på lager, do tell!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig gleder jeg meg veldig til Skyward Sword. Siden Wii ble annonsert har jeg drømt om et Zelda-spill hvor bevegelsene dine faktisk gir mening, og hvor ene hånden representerer Link sitt sverd og det andre hans skjold. Twilight Princess ga oss dette, men det var som flere har påpekt veldig grunt, og selv om jeg personlig likte å vifte for å slå, så er det forståelig at mange synes det var meningsløst når graden av vifting, retning og styrke ikke betydde noe. Skyward Sword vil imidlertid rette på dette, og noen vil helt sikkert ikke like det heller, men jeg kunne ikke vært mer hypet :)

Lenke til kommentar

Spiller noen Xenoblade enda eller:P? er jo ingen som skriver på denne tråden lengre:P

Kanskje spillet er litt oppskrytt?

jaja uansett....lurer på hvilken kontroll folk spiller med? wiimote eller classic? hvilken er best til dette spillet?

Jeg er selv en av de som ikke har fått tak i spillet enda, men jeg tror hovedgrunnen til at denne tråden ikke tar helt av, og at den generelle oppmerksomheten rundt dette spillet ikke er så stor har lite å gjøre med at spillet er oppskrytt å gjøre. Selv om jeg ikke har testet det selv, så virker det heller som om spillet er nedskrytt, da veldig mange spillinteresserte og folk som feks ville kastet seg over et nytt Final Fantasy, ikke bryr seg noe særlig om dette eller knapt har hørt om det. Det skyldes nok først og fremst at spillet er til Wii - en konsoll som i manges øyne er helt irrelevant nå, og som spesielt spillpressen bare med nød gidder å dekke, at spillet mangler HD-grafikk, og at spillet er et relativt tradisjonelt japansk rollespill - en sjanger som har fått mye kritikk for å være "gammeldags" i forhold til vestlige rollespill hele denne generasjonen, og slik nok har mindre hype enn ellers.

Jeg kan garantere at om dette spillet hadde vært en PS3-eksklusiv, så ville vi sett nettet florere av artikler om hvorfor Xenoblade redder den japanske spillindustrien, og forum som dette ville flommet over av ros på samme måte som da Demon Soul's dukket opp for to år siden.

Dette i fet skrift gjelder vel på andre plattformer også da. Ikke bare PS3 som sagt ;)

Wii spill har en tendens til å få lite oppmerksomhet, noe som er synd!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

TP er laget for Gamecube, wiimote-viftinga er derfor bare implementert fordi Wii var en ny konsoll og de "måtte" bruke featuren.

I går lærte jeg nye kamp-mekanikker som gir hele systemet enda et dypere lag. Med sverdet på coveret får man også muligheten til å se inn i fremtiden noen sekunder eller minutter. Disse øyeblikkene kommer plutselig i kamp med større monstre som også har skills, skjermen blir grå og man ser hva som kommer til å skje om noen sekunder, mot hvem, og hvor kraftig det kommer til å være. Så får man muligheten til å endre fremtida ved å aktivere riktig skill på deg selv, eller advare partymemberen og velge en skill han kan forsvare seg med. Dette må også times så det utløses når timeren går ut, ser det ut for. Man får også visjoner om hva som kommer til å skje med venner eller partymembers fremover i tid, du ser f.eks. at Reyn blir spiddet av en gigantedderkopp, men vet ikke når eller hvor.

Da vet du at det kommer en bossfight, og at du må greie å forhindre fremtiden. Veldig stilig mekanikk jeg ikke har sett før.

Det er uansett ikke noe rush om å GJØRE det, eventen trigges ikke før du kommer til riktig sted uansett om det er en unge som trues av 2 store monstre, står de og truer han helt til dere finner det for godt å dukke opp :)

Og jeg er ikke kommet til by nummer 2 engang (Colony 6). Så fort man kommer seg bort fra Colony 9, startområdet, gjennom gruva og ut på andre siden får man et typisk "Oblivion"-moment. Gaur plains bare strekker seg milevis utover i alle retninger, med steinbroer over bekker, enorme monstre med trær på ryggen lusker rundt (som er 50 levels høyere enn deg selv), alt blir bare ti ganger større. Fikk ei ny dame i partyet også, selvsagt det første jeg gjorde var å teste Svømme-klærne på henne så hun ble storbrystet bikinibabe :p

Og det faktum at verdenen din, Bionis, er situert på kroppen til en fossilert titanrobot fra oldtiden som er låst i kamp med en annen titanrobot (mechonis) blir virkelig understreket, vi ser at vi faktisk befinner oss på det ene kneet til bionis når alt zoomer milevis utover. Mechonis er den mørke plassen de mekaniske monstrene i spillet kommer fra.

Ble helt overrasket over størrelsen på alt, og hvor bitteliten jeg selv er i denne verdenen. Det er definitivt ikke korridorer man ledes rundt i.

Men som sagt, Colony 9 kan virke som en liten plass med noen trange tunneller. Akkurat som sewers i Oblivion, og når du kommer ut blir du blendet av sola og dyreliv og "uendelige" sletter og skog foran deg.

Det er heller ingen penalty for å dø, du beholder items og XP du fikk opp til du døde, blir warpet tilbake til forrige Landmark/savepoint og kan bare gå tilbake og prøve igjen, eller drepe monstre et annet sted for å få mere XP til du kommer tilbake og prøver igjen på storingen, kan også hoppe fritt mellom Landmarks, så du kan lett hoppe tilbake til byen og kjøpe/selge items og hoppe tilbake rundt der du var.

De har plassert ut noen skikkelig oversized monstre som ikke er aggressive rundt omkring, som for å taunte deg til å angripe dem og se om dere klarer det. Disse er type "elite"-monstre i WoW, og krever mere taktikk og arbeid for å ta livet av, og har et merke rundt navnet sitt.

Og klarer dere det, dropper en spesiell kiste med masse fat loot i.

Første monsteret er rett utafor startbyen, et stort piggete dyr som bare står stille som man blir besatt på å ta ned, selv om man dør med 2 slag første gangen. Sånne er visst i alle sonene. Får også Challenge-quests som ber deg ta ut spesielle monstre som plager bønder eller fiskere som er slike elite-monstre.

Og ja, alle monstre man dreper dropper en kiste man kan loote, noe ala Diablo-spillene blir du nedlessa med crap som kan selges. Og quests blir liberalt strødd utover som ber deg drepe X antall av X monster eller finne X antall planter etc som befinner seg rundt omkring i området, så du har alltid mange mål å strekke deg etter, grinder ikke bare for å grinde.

Nedetid mellom kamper er også helt borte, får max hitpoints igjen noen sekunder etter hver kamp.

Gjør dere selv en tjeneste og IKKE utsett å spille Xenoblade selv om det kom andre spill til PC/360 i samme periode.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Leter selv etter det i hver bidige butikk jeg er innom uten å finne en dritt. Er litt småirritert. På tide å bestille det fra utenlandske butikker, I guess.

Norge = mindre utvalg, senere utgivelser, høyere priser. Det gjelder forsåvidt ikke bare spill.

Lenke til kommentar

Norge = mindre utvalg, senere utgivelser, høyere priser. Det gjelder forsåvidt ikke bare spill.

Utlandet = lengre leveringstid (stort sett), risiko for toll som igjen resulterer i enda lengre leveringstid og høyere pris. Det er heller ikke alltid det hjelper å be nettbutikken man bruker å markere sendingen som gave/gift. Har opplevd at også dette blir stoppa i tollen.

Lenke til kommentar

Kan dere tro at dette er et wii-spill? :D

Har xenoblade til wii også, men velger allikevel å spille det på emulator. Det kjører knirkefritt i 1080p med 4xAA og 16xAF. Hadde aldri gjettet på at det var et wii-spill, ser jo helt rått ut! Og musikken <3<3<3

Vakkert.

Zelda TP, Zelda WW, Galaxy 2 er andre spill som tar seg meget godt ut i full HD.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Tja kan diskuteres, men smell opp Galaxy 2 i emulatoren og det vil se bedre ut enn 50% av de fleste 360 spill, IMO.

Sånn ellers lurer jeg på å teste dette, har ikke likt noe særlig 3dimensjonal J-RPG siden Gamecube tiden. Kanksje dette kan ordne det problemet.

Lenke til kommentar

Foreslår uansett at dere dropper Wii emulator-diskusjonen før mod kommer med modhammeren. Emulering er ikke populært på helt nye spill og systemer, da det blir rein piratkopiering selv om dere ikke har fått tak i spillet enda.

Greit med steingamle konsoller hvis eneste måte å få tak i fysiske spill er å kjøpe dem brukt av en random fyr. Men ikke når spillene kan kjøpes i butikken i dag.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja kan diskuteres, men smell opp Galaxy 2 i emulatoren og det vil se bedre ut enn 50% av de fleste 360 spill, IMO.

Alle 360 spill (med et par unntak) ser bedre ut enn Mario Galaxy, HD eller ei. Det kan egentlig ikke diskuteres, ikke fra et teknisk perspektiv, og det er det eneste perspektive som er verdt å diskutere i denne sammenhengen.

Å basere en diskusjon kun på subjektive preferanser er så vanskelig, og jeg gidder ikke å ta del i en slik diskusjon. Så "IMO" someone else.

Når jeg skriver at Xenoblade ser ut som PS2/last gen spill så snakker jeg kun om teknikalitetene, og uttalsensen forteller ingenting om hvordan jeg stiller meg til Xenoblade kunstnerisk.

Foreslår uansett at dere dropper Wii emulator-diskusjonen før mod kommer med modhammeren. Emulering er ikke populært på helt nye spill og systemer, da det blir rein piratkopiering selv om dere ikke har fått tak i spillet enda.

Hvis moderatorene skal være så lovlydige så for dem bare komme. Jeg har betalt 500 dyrebare, men heldigivis velinvesterte grunker i spillet og ser ikke hvorfor jeg ikke skal ha lov til å diskutere bredt rundt spillet. Ingen her som har direkte oppfordret til piratkopiering, er kun en diskusjon rundt spillets grafikk der bilder fra en emulator er brukt som eksempel på hvordan spillet optimalt kan se ut.

edit: Ser et at ArneMaiden skriver han spiller spillet på emulator. Oh well. :blush:

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Ikke nettbutikk, men Elkjøp Megastore på Lørenskog har hvertfall spillet (399,-).. for den som befinner seg i Oslo/Akershus og omegn. Ser det er utsolgt på elkjop.no.

Lenke til kommentar

Alle 360 spill (med et par unntak) ser bedre ut enn Mario Galaxy, HD eller ei. Det kan egentlig ikke diskuteres, ikke fra et teknisk perspektiv, og det er det eneste perspektive som er verdt å diskutere i denne sammenhengen.

Å basere en diskusjon kun på subjektive preferanser er så vanskelig, og jeg gidder ikke å ta del i en slik diskusjon. Så "IMO" someone else.

Når jeg skriver at Xenoblade ser ut som PS2/last gen spill så snakker jeg kun om teknikalitetene, og uttalsensen forteller ingenting om hvordan jeg stiller meg til Xenoblade kunstnerisk.

Greit nok det, prøv selv og se hva du syntes. Trenger en krafig CPU og ok GPU/RAM

Lenke til kommentar

Emulatordiskusjon er 100% tillatt på forumet, og jeg vil oppfordre de med kunnskap til å komme med en guide - i en egen tråd.

Diskusjon rundt hvordan laste ned spill derimot er ikke tillatt.

Ville ikke trodd noe annet. Man kan jo helt fint kjøpe et Wii spill og spille det på emulator. Er jo ikke noe ulovlig i det. Bruker forresten dolphin emulator. Xenoblades kan helt fint spilles med xbox360 kontroller, da det ikke bruker noe bevegelsekontroll. Man setter den opp som en emulert Wii-mote. Funker fjell.

Kjører med en 2500k på 4.7GHz. Det flyten var ikke helt god med 3.9GHz C2D, så det er tydelig at man trenger litt CPU-power!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...