Morfeo Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det er definitivt noe som ble regionlåst på DSi, men jeg tror ikke det gjelder vanlige spill som likevel virker på DSlite fra andre regioner. Jeg har ihvertfall brukt mitt ntsc Contra 4 på min kamerats DSi. Uansett, dette er sikkert enkelt å finneut av, støtter anbefalingen av Radiant Historia dog! Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Enda en norsk anmeldelse av spillet er ute. Spill.no gir full pott. http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=1829 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Godt å se at ikke mangelen på HD og online multiplayer er like viktig for alle anmeldere der ute Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Xenoblade går mot strømmen og gjør det bra. Selv trekker jeg på skuldrene av grafikkhysteriet og kunne ikke brydd meg mindre om Xenoblade så ut som et SNES-JRPG så lenge resten var på plass. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Selv trekker jeg på skuldrene av grafikkhysteriet og kunne ikke brydd meg mindre Hvilket "hysteri"? Spillet har jo bare fått toppkarakterer og ingen dårlig karakter på grafikk engang! Håper ikke at du mener "hysteri" pga en 7av10 på grafikk nå vertfall! Er tross alt et wii spill! blir vanskelig å få en 10av10 når ikke engang stortitler på pc får det for tiden:P Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg mener det generelle grafikkhysteriet, men det er garantert nok av dem som vil kritisere Xenoblade pga. grafikken. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg mener det generelle grafikkhysteriet Hmmm har ikke hørt noe om det jeg:P Er jo alltid noen folk som klager på grafikk når det gjelder ds og wii:) Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Jeg liker egentlig "last gen" grafikken veldig godt. Noen liker SNES grafikk med sine detaljerte fargerike 2D sprites, jeg liker PS2-ish grafikk. Men jeg er sucker for bildekvalitet og hater aliasing, særlig på HD skjermer, og synes den dårlige bildekvaliteten tar vekk noe fra opplevelsen. Det er litt synd at det er de med kraftig PC og piratversjon som får den beste opplevelsen bare fordi Nintendo ikke ville gjøre selv den minste oppgradering av maskinvaren når de lanserte Wii (okay da, bortsett fra litt tweaking og overclocking). Selv trekker jeg på skuldrene av grafikkhysteriet og kunne ikke brydd meg mindre om Xenoblade så ut som et SNES-JRPG så lenge resten var på plass. Xenoblade hadde vært et helt annet spill hvis det skulle vært laget i 2D. Kunne sikkert vært et bra spill, men det hadde likevel vært et helt annet spill. Godt å se at ikke mangelen på HD og online multiplayer er like viktig for alle anmeldere der ute Basert på inntrykket jeg får fra anmeldelsene til Xenoblade er det ingen som bryr seg om HD eller online MP, og jeg tror generelt også det er et større krav hos forbrukerne enn hos anmeldere. Endret 2. september 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Xenoblade går mot strømmen og gjør det bra. Selv trekker jeg på skuldrene av grafikkhysteriet og kunne ikke brydd meg mindre om Xenoblade så ut som et SNES-JRPG så lenge resten var på plass. Dagens klokeste ord! Deilig å se at det finnes andre der ute med såpass fornuftige meninger Edit: Når det er sagt, jeg elsker 2D sprites som de vi så til snes, men jeg er enig med GIRL i at spillet ville vært helt annerledes om det gikk for det, og jeg er selvsagt glad for at det har lagt seg på en åpen 3D-verden vi kan utforske - og at det har PS2ish-grafikk. Er forøvrig enig med det med bildekvalitet også, spilte litt Klonoa i forgårs, og selv om spillet egentlig er fint så er det noe med bildekvaliteten spesielt når jeg spiller det spillet som bare gjør meg kvalm. Er nødt til å sitte skikkelig langt unna for å ikke legge merke til hvor blurry det er. Jaja, gameplayet fikk meg heldigvis raskt på andre tanker Endret 2. september 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Er det forresten noen som har klart å skaffe seg limited edition-utgaven av dette? Ble det toll? Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Er det forresten noen som har klart å skaffe seg limited edition-utgaven av dette? Ble det toll? JA og JA! såklart" vi lever tross alt i Norge:P er noe billigere i utlandet så blir det dyrere i Norge! Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Spiller noen Xenoblade enda eller:P? er jo ingen som skriver på denne tråden lengre:P Kanskje spillet er litt oppskrytt? jaja uansett....lurer på hvilken kontroll folk spiller med? wiimote eller classic? hvilken er best til dette spillet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Jeg foretrekker wiimote+nunchuck. Spillet utnytter ikke wiimote på noe spesiellt vis, men jeg synes det er mere behagelig å ha hendene separat, så jeg kan ha venstrehånda oppå armlenet og høyrehånda på låret eller i sofaen mens jeg spiller. Slipper "claw hand". Det er ikke så mye bygget på combo-attacks og sånt, du velger skills med d-paden og executer dem med A-knappen. Det er det samme uansett kontrollmetode. I spill som Monster Hunter Tri er det større forskjell, der forskjellige swipes med wiimote trigger forskjellige attacks med sverd/øks. Endret 4. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Enig der, klassisk kontroller hadde sikkert vært kjekkere med knappeplassering osv, men er utrolig behagelig å kunne la hendene hvile på hver sin side av kroppen når jeg ligger på sofaen ^^. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Men er det slik at du må "slå" med wiimoten for å gjør angrep osv? er egentlig det jeg ikke vil:S Vil liksom slappe av i sofaen å kose meg isteden for å måtte vifte urealistiske bevegelser med kontrollen hele tiden:P som i Zelda: Twilight Princess feks. konge spill men noe dritt å måtte vifte med kontrollen hele tiden:P burde vertfall vert valgfritt:) Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Foretrekker classic controller, men mest på grunn av styring av kamera. Men, jeg er helt enig med de som syns det er mer avslappende med henda "dinglende" til hver sin side. Styrespakene på classic controlleren er etter min mening noe tett plassert. Uansett, et fantastisk spill så langt. Og jeg er bare lvl 14 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Men er det slik at du må "slå" med wiimoten for å gjør angrep osv? er egentlig det jeg ikke vil:S Vil liksom slappe av i sofaen å kose meg isteden for å måtte vifte urealistiske bevegelser med kontrollen hele tiden:P som i Zelda: Twilight Princess feks. konge spill men noe dritt å måtte vifte med kontrollen hele tiden:P burde vertfall vert valgfritt:) Er ingen som helst vifting med wiimoten. Kampsystemet ligner mere på World of Warcraft, man har en rekke med skills på ei linje nederst på skjermen, og velger blant disse mens de andre har "cooldown". Også har hver karakter sin egen special skill som fylles opp etterhvert som du angriper. Du auto-attacker hele tiden bortsett fra når du aktiverer skills. Og skills kan være hva som helst som Backstab som gir ekstra bonus bakfra, eller Side strike, mere bonus fra siden, eller diverse status-hemmende angrep. Sånn sett det mye mere RPG enn spill som Zelda. Her kan du ikke sidesteppe eller rulle unna angrep. Kan også sammenligne med active time battle-systemet fra final fantasy-spillene, bare at du ikke må inn i menyer for å finne spesialangrepene. Og monstrene står ikke stille og venter på å få slå. Du velger på flekken med d-paden og aktiverer med A-knappen. Angriper du alene snur monsteret seg etter deg uansett hvor fort du sidestepper, så du må ha flere i party som tar aggroen bort fra deg før du kan bruke bakfra-angrepet f.eks. Enig med deg i spill som like godt kunne droppa vifting, som Twilight Princess. Han gjør jo det samme uansett hvilken vei du vifter, så det kunne like godt vært en attack-knapp. Men TP var jo en av de tidligere Wii-titlene, da måtte jo alle ha vifting. Endret 4. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Spiller noen Xenoblade enda eller:P? er jo ingen som skriver på denne tråden lengre:P Kanskje spillet er litt oppskrytt? Jeg tror det er mange som enda ikke har fått tak i det, og mange som enda ikke har fått tid til å begynne, men er nok også en del som spiller andre spill framfor Xenoblade. Men ja jeg føler nok litt at spillet ikke har fått den helt store oppmerksomheten, selv fra de som før lansering hypet dette stort opp. Virker ikke som om det er et spill som så veldig mange løper til butikken for å kjøpe og sperrer seg inne for å spille på lansering. Mer et sideprosjekt. Men TP var jo en av de tidligere Wii-titlene, da måtte jo alle ha vifting. Desverre ser det ut til og være enda værre i Skyward sword, der brukes det jo motion+ i tilegg, og basert på mine opplevelser fra red steal 2 kan det fort bli en slitsom affære. Endret 4. september 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Skyward Sword blir nok veldig annerledes, der styrer du jo hele sverd-armen med wiimote, ikke bare om han skal slashe venstre eller høyre eller opp og ned. Så vinkler blir like viktig som å huske hva slags slashes som tilhører en kombo. Red Steel2 er vel en av ekstremt få actionspill som bruker Motion+ fornuftig. Det første Red Steel var launch-tittel til Wii og var helt forferdelig. Alle sverdkamper kunne vinnes med å sitte og runke med kontrolleren, og 80% av spillet var ren FPS-shooter med wiimote-sikting. Sverdet kom bare frem på bossfights. Endret 4. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Spiller noen Xenoblade enda eller:P? er jo ingen som skriver på denne tråden lengre:P Kanskje spillet er litt oppskrytt? jaja uansett....lurer på hvilken kontroll folk spiller med? wiimote eller classic? hvilken er best til dette spillet? Jeg er selv en av de som ikke har fått tak i spillet enda, men jeg tror hovedgrunnen til at denne tråden ikke tar helt av, og at den generelle oppmerksomheten rundt dette spillet ikke er så stor har lite å gjøre med at spillet er oppskrytt å gjøre. Selv om jeg ikke har testet det selv, så virker det heller som om spillet er nedskrytt, da veldig mange spillinteresserte og folk som feks ville kastet seg over et nytt Final Fantasy, ikke bryr seg noe særlig om dette eller knapt har hørt om det. Det skyldes nok først og fremst at spillet er til Wii - en konsoll som i manges øyne er helt irrelevant nå, og som spesielt spillpressen bare med nød gidder å dekke, at spillet mangler HD-grafikk, og at spillet er et relativt tradisjonelt japansk rollespill - en sjanger som har fått mye kritikk for å være "gammeldags" i forhold til vestlige rollespill hele denne generasjonen, og slik nok har mindre hype enn ellers. Jeg kan garantere at om dette spillet hadde vært en PS3-eksklusiv, så ville vi sett nettet florere av artikler om hvorfor Xenoblade redder den japanske spillindustrien, og forum som dette ville flommet over av ros på samme måte som da Demon Soul's dukket opp for to år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå