Morfeo Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Fikk leveringsbekreftelse fra Gamezone nå. Blir luksusproblem med både Xenoblade og Deus EX:HR en stund fremover. Ser den! Jeg tror faktisk jeg ville gått i gang med Deus Ex først, da det er kortere, og jeg egentlig er mer spent på det. Forventer dog at Xenoblade er et bedre spill alt sett under ett, men har lyst til å ha en ferie på meg når jeg spiller det. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Fikk leveringsbekreftelse fra Gamezone nå. Blir luksusproblem med både Xenoblade og Deus EX:HR en stund fremover. Samme her tidligere idag (Trivia: Så en plukka det opp på Gamestop idag, så +1 til den personen) 1 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har ikke hatt noe tid å spille det selv. Syns nesten synd på de som sitter og venter og springer i butikker daglig og leiter, også har jeg hatt det siden lørdag og bare rukket å spille en times tid Halve helga ryker også, imorgen er det en fest/event med jobb, lørdag skal jeg til en kompis i oslo. Slike sosiale ting er viktigere å være med på enn å sitte og spille, så skjønner godt at du nedprioriterer spillingen. Holder selv på med flytting, så har ikke all verdens tid jeg heller. Fikk leveringsbekreftelse fra Gamezone nå. Blir luksusproblem med både Xenoblade og Deus EX:HR en stund fremover. Ser den! Jeg tror faktisk jeg ville gått i gang med Deus Ex først, da det er kortere, og jeg egentlig er mer spent på det. Forventer dog at Xenoblade er et bedre spill alt sett under ett, men har lyst til å ha en ferie på meg når jeg spiller det. Tror faktisk jeg gjør det. Rett og slett fordi Deus EX er kortere. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Angrer sånn på at jeg ikke bestilte Xenoblade på cdon i dag. De hadde det inne i dag morges, og var utsolgt når jeg sjekka i 16.00-tiden. Det ser bare så interessant ut, sjeldent et JRPG er nytenkende. Kan dere som har spillet prøve å fortelle hvordan kampsystemet er, vanskelig å tolke det gjennom gameplay videoer synes jeg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Les litt bakover i tråden, både jeg og g.i.r.l har sagt masse om kampsystemet. Vi har spillet. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Angrer sånn på at jeg ikke bestilte Xenoblade på cdon i dag. De hadde det inne i dag morges, og var utsolgt når jeg sjekka i 16.00-tiden. Det ser bare så interessant ut, sjeldent et JRPG er nytenkende. Kan dere som har spillet prøve å fortelle hvordan kampsystemet er, vanskelig å tolke det gjennom gameplay videoer synes jeg Bytex har en god beskrivelse på første side i tråden, men jeg kan jo kort oppsummere likevel etter 30 timer med spillet (har blitt en del spilling ja ). Kampene er i sanntid, men minner mer om WoW enn demon's souls. Du vil hele tiden vente på at cooldowns skal gå ned, og alt som skjer i kampene baserer seg på stats. Spillet bruker mange typiske mmo-elementer slik som bruken av en tank, mye buffs, debuffs, aggro osv. Du styrer kun EN person i kamp. Du kan selv velge hvem du vil styre, men det går ikke an å skifte lagleder eller medlemmer i kamp. I kampene velger du angrep ut fra en horisontal liste. Du kan kun ha med deg 8 angrep(kalt "arts" i spillet) inn i kamp, men figuren vil også angripe med et fysisk angrep automatisk når du ikke bruker noen av disse 8 angrepene(venter på cooldowns). Hver figur har også et superangrep som må lades opp ved å angripe med vanlige angrep først. Dette superangrepet er alltid plassert midt i angrepslisten. Du har liten kontroll over lagmedlemmene, men kan av og til bruke et såkalt chain-attack der du på tur velger ut et angrep fra hvert medlem sin liste. Det er også et kampelement til som innebærer at du kan overstyre en av de andre figurene i nød, men helt konkret hva det går ut på får dere finne ut av selv Sistnevnte er uansett et storyelement i tillegg. Det som er litt kult med Xenoblade er at det er såpass godt balansert. Alle figurer har sitt bruksområde, og de fleste angrepene også. Det er ikke slik som i mange andre JRPG spill der en har hauger med angrep som er så gimpa at en begynner å lure på hva i helvete utviklerne tenke når de la til akkurat det angrepet (ser på deg FF12). Endret 26. august 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg har funnet ut at det er JÆVLIG fort gjort å dø på de "challenge" questene. Jeg er bare i Colony 9 enda og rundt der, level 10. Sånne elite-monstre spawner ut av jorda med masse adds som går rett på deg. Og partyet mitt chipper bort litt og litt hp fra den store og blir spist på av de små. Plutselig er Fiora eller Reyn død. Wipe. Taper heldigvis ingenting på å dø annet enn tiden å springe tilbake til der man var. Nå er jeg inne i en tunnell for å skaffe ether flasker, og ble wipet to ganger av et sånt elite-monster som var lvl 8. Litt annoying, er som å stange mot en murvegg føler jeg. Nytter ikke å springe fra dem, siden mange andre har "attack-on-sight" så du springer bare inn i flere monstre som angriper da. Tok også en stund før jeg skjønte at quester autocompleter når man dreper riktig antall monstre eller finner riktig item. Så jeg sprang rundt i distriktene i evigheter og leita etter røde utropstegn for å "levere" questen, som man gjør i WoW. Men de var selvsagt ikke der siden questen allerede var fullført. Er det best å bruke en anna leader enn Shulk så tidlig? Syns ikke jeg får brukt backstab/side strike ofte nok og ender med å fyre dem av forfra som waster all bonusen. En annen ting med combatsystemet, er at selv om man kan springe rundt som man vil, dodger man ikke attacks på samme måte som Zelda eller andre action-rpg. Når fienden slår, treffer han uansett om du er foran, på siden eller backer bakover. Også som i WoW, man kan springe langt nok unna så snur de og springer tilbake. Så sysmet er sånn litt-over-halvveis-sanntid egentlig. Endret 26. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Fant spillet på en lokal gamestop butikk. ser meget lovende ut så lang. PS: Jeg har ikke fått prøvd det enda. Endte opp med at junior på 10 år ble spontan forelsket i spillet så jeg får nøye meg med å se litt på. Men, historie, stemning, etc syns jeg er på et høyt nivå. Endret 26. august 2011 av firberblad Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Er det best å bruke en anna leader enn Shulk så tidlig? Syns ikke jeg får brukt backstab/side strike ofte nok og ender med å fyre dem av forfra som waster all bonusen. En annen ting med combatsystemet, er at selv om man kan springe rundt som man vil, dodger man ikke attacks på samme måte som Zelda eller andre action-rpg. Når fienden slår, treffer han uansett om du er foran, på siden eller backer bakover. Også som i WoW, man kan springe langt nok unna så snur de og springer tilbake. Så sysmet er sånn litt-over-halvveis-sanntid egentlig. Er ikke noe stort poeng å skifte ut Shulk enda. Det virker som om du fortsatt er helt i begynnelsen av spillet. Vent til du får 5-6 figurer før du begynner å bry deg for mye om å bytte om på lagmedlemmer og posisjoner. Det bør ikke være noe problem å få brukt backstab,men det er uansett ikke så farlig fra eller til enn så lenge. Som sagt, du er fortsatt helt i begynnelsen, så bare go with the flow for now. Det er fortsatt en del ting som skal introduseres både med kampsystemet og i historien. All dodging, blokkering baserer seg på stats. Det er veldig lurt å ha mye agility. Tanken min nå har mye av det, og det gjør at jeg slipper å heale noe særlig siden han hopper unna sikkert nærmere 80/90% av angrepene. Endret 26. august 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Da kom spillet i posten (sammen med Kingdom Hearts 2). Desverre tror jeg at jeg venter til imorgen med å spille, har noen andre ting på lista idag. :)Men jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg har funnet ut at det er JÆVLIG fort gjort å dø på de "challenge" questene. Jeg er bare i Colony 9 enda og rundt der, level 10. Sånne elite-monstre spawner ut av jorda med masse adds som går rett på deg. Og partyet mitt chipper bort litt og litt hp fra den store og blir spist på av de små. Plutselig er Fiora eller Reyn død. Wipe. Taper heldigvis ingenting på å dø annet enn tiden å springe tilbake til der man var. Nå er jeg inne i en tunnell for å skaffe ether flasker, og ble wipet to ganger av et sånt elite-monster som var lvl 8. Litt annoying, er som å stange mot en murvegg føler jeg. Nytter ikke å springe fra dem, siden mange andre har "attack-on-sight" så du springer bare inn i flere monstre som angriper da. Tok også en stund før jeg skjønte at quester autocompleter når man dreper riktig antall monstre eller finner riktig item. Så jeg sprang rundt i distriktene i evigheter og leita etter røde utropstegn for å "levere" questen, som man gjør i WoW. Men de var selvsagt ikke der siden questen allerede var fullført. Er det best å bruke en anna leader enn Shulk så tidlig? Syns ikke jeg får brukt backstab/side strike ofte nok og ender med å fyre dem av forfra som waster all bonusen. En annen ting med combatsystemet, er at selv om man kan springe rundt som man vil, dodger man ikke attacks på samme måte som Zelda eller andre action-rpg. Når fienden slår, treffer han uansett om du er foran, på siden eller backer bakover. Også som i WoW, man kan springe langt nok unna så snur de og springer tilbake. Så sysmet er sånn litt-over-halvveis-sanntid egentlig. Hvilket challenge monster du har tatt? Kan ikke huske å ha møtt ett challenge monster som har spawna fiender under bakken. Jeg vil prøve! Husket jeg hoppet utfor ett stup ved den parken og kom i kamp med en hel horde pirayaer og flaggermus. Sleit som pokker. hadde 10 hp igjen på shulk, og Reyn var dau. Skikkelig flaks D: Endret 26. august 2011 av Jikla Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kunne godt tenkt meg ett kvinnfolk som heala /s og lagde mat til meg ja../s Håper du mener i spillet? Har ikke fått spilt noe særlig mer selv pga Age of Empires Online og Dirt 3, men skal gi det en ny sjanse i natt. Jeg tenker å bli sittende til jeg sovner, så vi får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Kan jo si at spillet ble endel kulere og enklere når jeg fikk Teh Sword, når jeg ga faen i sidequests og fulgte mainquesten en stund. Og 3 partymembers. Digger at kampene er et eneste virrvarr av tall og status meldinger. Og Metal Face virker som en herlig ond skurk, selv om han ikke sier et pip. Endret 27. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Alt i alt virker det som et greit nok JRPG som går på tomgang store deler av tiden, men har en del interessante finesser som gjør det morsomt likevel. Det kan ligne litt på Hotel Cæsar på et vis. Det er noe møl, men det er noe underholdende møl. Har nå kommet inn i den første hulen og har to stk på laget. Så langt er historien ekstremt full av klisjéer, komplett med mannfolk som ikke vil ha damene med på laget og så videre. Grafikken er ganske svak, og ærlig talt ser jeg ikke hva som er så spesielt med dette. Jeg har begynt å levle skills og sliter litt med å finne ut hvilket skilltree jeg bør satse på til hver karakter, men det er positivt. Alt i alt er andreinntrykket at dette er et helt greit spill til PS2, men ikke det helt store. Kampene er for så vidt morsomme, men jeg har bare sloss mot en og en fiende, stort sett. Reyn presterte på ett eller annet vis å angripe feli fiende, så har sloss mot to på en gang en eneste gang. Men som sagt har jeg nå kommet til hulen og blitt advart av tutorialen om fiender som angriper når de ser meg, så det tar seg vel opp. Jeg har ikke engang hatt en bosskamp ennå, eller hatt noen grunn til å bruke skills, for den saks skyld. Det er et bra spill, men ikke så fantastisk som alle sier. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Ikke slakt et 50-timers spill etter å ha spilt i 2 timer, da Dropp alle de kjedelige småquestene og følg mainstoryen litt, så du får tilgang til "sverdet". Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Jeg vil nå ikke si at å kalle et spill helt greit er å slakte det. Det er svært bra på mange måter, og selv om det "bare" er et JRPG liker jeg at utstyret vi bruker endrer utseendet på karakterene. Fiora startet som en vanlig, standard griente jente, men nå har hun sorte bukser og sort BH, og det sammen med de to knivene hun bruker får henne til å virke rimelig badass. Men jeg sliter med to stort problemer. Jeg har Shulk som healer, men han healer svært sjelden? Og når karakteren jeg spiller med dør blir jeg sendt tilbake til forrige checkpoint? Hvorfor kan jeg ikke bare styre en av de andre i stedet og fortsette kampen? Men som sagt, jeg spiller fortsatt, og det har kommet seg en god del. Jeg sitter faktisk litt fast i hulen pga en idiotfiende jeg ikke klarer å ta. Men på den annen side kom jeg forbi en fiende ved å gå en omvei og komme opp på en bruk over den, og så hoppe ned bak den. Final Fantasy og Dragon Quest har noe å lære. Endret 28. august 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dei andre karakterane kan redda deg når du er fallen, om dei barre spring burt til deg tidsnok. Du får også oppgradert healing-magien ganske snart slik at cooldown-tida vert kortare, men det er visst ikkje meininga at du skal bruka det så ofte. Men merk at eg har spela i 6 timar, så eg er ingen ekspert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Jeg droppa den store "special" fienden i hula, er bare å springe forbi og ikke aggroe noen rundt han. Det beste er å bruke shulk som backstabber enn healer. Styr ham selv. Reyn er flink å taunte og ta aggro vekk fra deg. Da kan du back og sidestabbe, plus heale når det trengs. Oppgrader heal-skillen også. Når dere er 3 kan du også bruke combos når den blå linja er helt full, da får du velge 3 specials fra alle i partyet og gjøre dem etter hverandre. Du MÅ ikke drepe hvert eneste monster, altså Nyt Fiora så lenge du har henne.. Endret 28. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Du MÅ ikke drepe hvert eneste monster, altså Jo, jeg må faktisk det. Nyt Fiora så lenge du har henne.. Du vet spoilere blir konvertert til ren tekst når man quoter en post? Men takk for tips, det gir meg et annet spørsmål. Tar det i en spoiler for sikkerhetsskyld. To spørsmål, egentlig, men det går ut på det samme. Kan vi ha mange karakter til sammen, og er det mulig å bygge et lag som holder hele veien gjennom uten at vi blir tvunget til å skifte karakterer? Det verste jeg vet i et RPG er å bli tvunget til å ta en eller annen fjott med meg en stund og dermed bli tvunget til å droppe en annen jeg har fokusert på. Det var i hovedsak derfor jeg droppet Dragon Age 2, uten å gå nærmere inn på det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg må seriøst lære meg å ikke trykke spoilere . Uansett, spillet virker fantastisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå