Crazy Joe Davola Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det kunne vært interessant å vite hvorfor de unnlot å ta det med i spillet. Var det fordi det ikke var plass på discen? Var det fordi de ikke hadde nok historie til å dekke området? Skulle gjerne sett at det var med, selv om det ikke var en del av historien. Å utforske, gjøre sidequests og finne unike monstre hadde vært nok for min del. Lenke til kommentar
datajesus Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det kunne vært interessant å vite hvorfor de unnlot å ta det med i spillet. Var det fordi det ikke var plass på discen? Var det fordi de ikke hadde nok historie til å dekke området? Skulle gjerne sett at det var med, selv om det ikke var en del av historien. Å utforske, gjøre sidequests og finne unike monstre hadde vært nok for min del. Det er nok en mulighet ja, at det var plassproblemer på discen. Tror de fleste er enige med deg om at utforsking, sidequests og unike monstre hadde vært mer enn nok. Hovedquesten er for meg underprioritert. Kunne dog tenke meg å gå gjennom spillet på nytt senere med større fokus på hovedquesten. Lenke til kommentar
almazy Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Noen som kan nevne noen bra byttehandler (trades) som de har funnet ut av selv? Selv har jeg utført null så jeg er helt fersk i dette selv om jeg har spilt i raske 40 timer nå. I tillegg vil informasjon som forklarer gemcrafting være flott. Har spilt spillet såpass lenge nå, slik at randomtrykking blir litt feil. Er det f.eks Shulk og Sharla som lager de beste kapslene, mens Shulk og Reyn er de beste til å lage gems. Dette er mitt inntrykk, men det er ikke stort mer enn et inntrykk heller. Post alt dere har av info som dere har slitt for å få tak i Er nesten håpløst å finne ut av alt i dette spillet på egenhånd. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg har aldri satt meg helt konkret inn i alle de forskjellige elementene innen gemcrafting. Jeg bare setter sammen to steiner med høyest mulig verdi. F.eks. Agility up 86+76, også bruker jeg det figurparet som har det beste forholdet. Ofte så har en bare steiner med lav verdi og da kan det være lurt å sette sammen disse for å prøve å få en sylinder med veldig høy verdi. Det viktigste er jo å få så mye over 200 som mulig i prosessen slik at en ender opp med en Gem Lv. høyere enn det en startet med.(F.eks. en lv.4 stein når en bruker lv.3 steiner). Lenke til kommentar
xenogear Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Sweet spill, def. bedre enn Xenosaga... men lite måler seg med gode gamle psone-klassikern, though:) Lenke til kommentar
datajesus Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Noen som kan nevne noen bra byttehandler (trades) som de har funnet ut av selv? Selv har jeg utført null så jeg er helt fersk i dette selv om jeg har spilt i raske 40 timer nå. I tillegg vil informasjon som forklarer gemcrafting være flott. Har spilt spillet såpass lenge nå, slik at randomtrykking blir litt feil. Er det f.eks Shulk og Sharla som lager de beste kapslene, mens Shulk og Reyn er de beste til å lage gems. Dette er mitt inntrykk, men det er ikke stort mer enn et inntrykk heller. Post alt dere har av info som dere har slitt for å få tak i Er nesten håpløst å finne ut av alt i dette spillet på egenhånd. Som sagt nedenfor, gemcrafting bruker ikke jeg heller alt for mye tid på. Setter sammen de krystallene som passer og kjører ofte mange krystaller med lav verdi sammen for å produsere sylindere med bra verdi. Har funnet noen byttehandler på egenhånd, bla en frukt man trenger i Makna Forest. Tror det var bitter kiwi, eller noe lignende. Ellers jukser jeg litt i ny og ne. Synes quest-forklaringene av og til er ganske dårlig, og skulle ønske at de var litt mer tydeligere i hvor man skulle og hvor de man leter etter holder til. Jeg elsker å utforske verdenen og å finne nye steder, men av og til føler jeg at jeg bruker litt for mye tid på tull. Har også begynt et quest hvor jeg skal ha 5 orluga grass skirts, noe man visstnok kan trade, men det er ikke før man har kommet enda lengre i spillet enn jeg har(47t). Tar en halv evighet å få de fra monstere, og jeg er tydeligvis ikke den eneste som har hatt problemer med det. Kanskje noen av dere har gjort det selv? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Fikk endelig begynt på Xenoblade Chronicles i går og ble helt tatt på senga av hvor bra det er. Jeg hadde en mistanke om at spillet kunne være i overkant hypet av alle amerikanerne som forsøker å få det utgitt i Nord-Amerika, men dette ser faktisk til å kunne bli en av de store navnene innenfor sjangeren, og det er bare rart å tenke på at det er på Wii og kun utgitt i Europa utenfor Japan. Alt er jo bakvendt! Jeg fikk egentlig en umiddelbar magefølelse av at dette kom til å bra bare å se tittelskjermen og høre den usedvanlig smakfullt komponerte musikken. Ble også sittende i underkant av seks timer i strekk før jeg måtte avslutte, og det er så mye å gjøre i dette spillet at jeg knapt nok avanserte historien på den tiden. Vanligvis er jeg ikke den som gidder å bry meg med sidequests og lignende, men når man faktisk får exp for alt man foretar seg så blir det avhengighetsdannende og en suveren erstatning for kjedelig grinding. Liker også hvordan kampsystemet balanserer det å være taktisk med å holde et høyt tempo, og at man (stort sett) selv velger når man skal slåss, så det går an å utforske uten å bli avbrutt hvert tiende steg. Nå kan jeg ikke si så mye om karakterene og historien ennå, men synes det var veldig kreativt av Monolith Soft å la verden bestå av kroppen til en kjempe. Jeg kan ikke unngå å tenke at de kanskje har hentet inspirasjon fra Ymir i norrøn mytologi der. Sweet spill, def. bedre enn Xenosaga... men lite måler seg med gode gamle psone-klassikern, though:) Jeg synes de har klart å gjenskape noe av Xenogears-følelsen i Xenoblade, iblandet elementer fra Final Fantasy XII og Rogue Galaxy. Jeg vet ikke om Monolith Soft hadde disse to i bakhodet, men det er mange fellestrekk. Xenosaga har jeg prøvd hardt å like uten hell. Jeg var såpass sikker på at Xenosaga var min greie at jeg kjøpte hele trilogien, og det var etter at spillene begynte å bli sjeldne og dyre (særlig treeren som jeg måtte ut med over tusenlappen for en ny kopi av). Dessverre kom jeg ikke lenger enn 10-12 timer ut i eneren og da hadde jeg tvingt meg selv mesteparten av tiden. Toeren og treeren ligger fortsatt i plasten. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 men når man faktisk får exp for alt man foretar seg så blir det avhengighetsdannende og en suveren erstatning for kjedelig grinding. Jeg husker ikke hvordan det var i begynnelsen av spillet, men min erfaring var likevel at det generelt var få oppdrag som ga en ekstra xp gevinst. Nettopp derfor jeg nesten ikke gjorde noen sideoppdrag, men kanskje jeg bare ikke fant de riktige oppdragene. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ja, jeg vurderer å kutte ut oppdragene selv nå. Det er bare altfor mange av dem og nå som jeg er i høyere level gir mange bare 1exp. Har spilt ti timer og er på vei til Colony 6, men kunne glatt brukt fem timer til i Colony 9 hvis jeg skulle gjort alt utenom. Sidequestene er heller ikke spesielt interessante; ofte synes jeg de bare består av å snakke med en person, gå og snakke med en annen person, for så å gå tilbake og snakke med den første personen igjen. Da foretrekker jeg heller en time eller to med god, gammeldags grinding. Lenke til kommentar
almazy Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ja, jeg vurderer å kutte ut oppdragene selv nå. Det er bare altfor mange av dem og nå som jeg er i høyere level gir mange bare 1exp. Har spilt ti timer og er på vei til Colony 6, men kunne glatt brukt fem timer til i Colony 9 hvis jeg skulle gjort alt utenom. Sidequestene er heller ikke spesielt interessante; ofte synes jeg de bare består av å snakke med en person, gå og snakke med en annen person, for så å gå tilbake og snakke med den første personen igjen. Da foretrekker jeg heller en time eller to med god, gammeldags grinding. Husk; når du gjør oppdrag et sted øker din affinity på det stedet. Egentlig noe av det viktigere man gjør på stedet, så jeg vil ikke anbefale noen å kutte ut sidequest. Det er spennende å samle spindelvevet, som er det eneste ordet jeg finner beskrivende nok, for steder som bl. a. colony 9. Mitt tips er å snakke med alle, gjøre alle oppdragene og fungerer ikke det, så snakker du med alle 2 ganger. Trenger selvfølgelig bare å snakke med npcer som er navngitt. Det jeg sliter med nå er å huske hvem som skulle ha hva. For å forklare det jeg mener, tar jeg det i spoiler for sikkerhetsskyld. Når man har monado, og man plukker opp enkelte utvalgte collectables får man en framtidsvisjon som sier at når shulk har f.eks 3 grønne gresskar burde jeg gi det til Jan. Mitt problem er at på begynnelsen ga jeg litt eff i hva disse fortalte, så jeg skrev de aldri opp. Nå har jeg spilt i lang tid, og forstår at jeg muligens kunne fått et par virkelige godbiter hvis jeg hadde husket dette. Noen som har skrevet opp en liste med disse eventene? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det gjør det bare mer frustrerende...jeg vil vite hva som skjer videre i historien og slåss mot nye fiender, ikke bruke fem timer til på å snakke med NPCer. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tatt runden i Colony 9, og jommen dukker det ikke opp nye NPCer og quests fremdeles. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Det burde heller vært færre, men mer omfattende sideoppdrag. Det blir for mange "klipp og lim" oppdrag som har den samme intetsigende oppdragstrukturen. Kampsystemet og Historien er det største argumentet for å spille Xenoblade. Det er kult å se ut over spillverdenen rent visuelt sett, men den er for innholdsløs når en går den nærmere etter i sømmene, ihvertfall hva angår reelt givende innhold. Endret 9. november 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Helt enig med hvordan du beskriver sideoppgradene. De er mitt eneste store ankepunkt så langt. I stedet for å ha et utall identiske småoppdrag kunne man gjort de langt færre og gjennomført dem slik at de tilførte noe til hovedhistorien. Lenke til kommentar
almazy Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Tja, jeg kan vel si meg enig i det til en hvis grad, men questene i col 9 stopper automatisk når man ikke får tatt bossen på battery 3. Altså; hvis man ikke har stukket videre fra col 9 innen man er level 20, da har du en grinde-tålmodighet som leker seg med min. Vanligvis er man ute og trasker på beinet når man er rundt level 15-18. Folk vil klage. Hadde spillet hatt mindre innhold hadde sikkert en annen person kommet inn på dette forumet og klagd. "Perfekte spill" blir slitsomt å kreve i lengden. Samtidig er noe av de mest interessante i spillet et sidequest (subjektiv mening uten å ha rundet spillet). Og eneste måten man forstår hva man skal svare i enkelte heart-to-heart situasjoner kommer fram i enkelte sidequest. Jeg er imponert over at de har fått den kabalen med historier til å gå opp. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Folk vil klage. Hadde spillet hatt mindre innhold hadde sikkert en annen person kommet inn på dette forumet og klagd. Og poenget er ...? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg klager fordi jeg er interessert i spill. Å analysere dem og se hvilke elementer jeg synes fungerer og ikke fungerer er en stor del av hobbyen for min del og noe jeg gjør automatisk i hodet mens jeg spiller. Å diskutere hva man mener med andre, som kanskje har fått andre perspektiver, er også en interessant del av det. Jeg ser ingen verdi i at alle skal nikke, smile og være enige om at et spill enten er søppel eller hevet over enhver kritikk, slik det ofte blir når denne hobbyen er så preget av umodne fanboys. Jeg liker Xenoblade men selv i favorittspillene mine er det mye jeg kunne endret på. Jeg er level 18 nå. Har med fare for livet utforsket det meste av Gaur Plain. Jeg liker hvordan styrken på monsterne varierer så stort innenfor et område og tenker det skal bli deilig å komme tilbake hit engang for å gi juling til alle som tok meg før. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Level 27 og 19 timer playtime. Nettopp ankommet Satorl Marsh. ps: Er dette grei/normal level å være for å ha nettopp ankommet dette stedet? Ang sidequest, så prøver jeg å gjøre alle, men jeg er flink å veksler mellom de. Tar noen ganger "finn x item", deretter "drep x monster". MEN, når jeg går "lei" tar jeg neste main story quest og hvis det forårsaker at jeg mister for alltid 1 eller 2 sidequest, then so be it. Lever meg bare inn i spillet og prøver å se alle stedene/møte alle fiende. Endret 10. november 2011 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Level 27 og 19 timer playtime. Nettopp ankommet Satorl Marsh. ps: Er dette grei/normal level å være for å ha nettopp ankommet dette stedet? Jeg husker ikke hvilken level jeg var i der, men fiendene var alltid i noenlunde samme level som meg når jeg kom til et nytt område. Lenke til kommentar
almazy Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Og poenget er ...? Gi deg noe å spørre om. Endret 10. november 2011 av almazy Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Er på level 41 og er i Eryth Sea Det eneste som irriterer meg er at de prøver å gjøre hovedhistorien tyngre enn den trenger å være. Og at noen quest NPCer i "gå å prater" questene er veldig vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå