Gå til innhold

Får ikke kommet på live, "unsufficient MTU settings", har virket perfekt inntil i dag.

Insomniatic

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Xbox 360 siden februar nå, og har fint vært online, men i dag får jeg ikke kommet meg på. Får denne feilmeldingen når jeg ønsker å teste connection;

"Your network doesn't have a sufficient MTU setting. Xbox LIVE requires a minimum MTU setting of 1364.

On your PC, go to your router configuration webpage and set the MTU to auto, or 1364 or higher. If that doesn't work, disconnect your console from the router and connect directly to the modem."

Jeg får samme meldingen enten jeg er på trådløst eller med ethernetkabel. Dette er da en Xbox 360 Slim.

Har gjentatte ganger prøvd å slå alt av router, modem og xbox av og på, og jeg har prøvd å tilbakestille nettverkskonfigurasjoner på xboxen.

Synes det er rart at dette bare skulle skje i dag, da det har funket perfekt tidligere.

Har noen vært borti dette før? Finner ikke noen MTU innstillinger i kontrollpanelet på routeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Noen som da vet hvordan man endrer MTU innstillinger på Telenors ZyXEL multimodem P2602HWT?

Da må du gå inn på IP-addressen til ruteren. Litt usikker på hvor du finner denne i farten... Da vil du spurt om brukernavn og passord. Som regel er dette satt til "Admin" og "Password" eller noe sånt. Burde stå i manualen til ruteren. Deretter kommer du til et kontrollpanel, hvor du blant annet kan endre på MTU-settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...