Gå til innhold

PC til gamle Windows98-spill...!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en del gamle spill for Windows98 liggende, og kunne ha tenkt meg å få tak i en PC som ungene mine kunne ha spilt disse spillene på.

Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i noe slikt?

- Jeg har jo leita litt på finn.no og andre steder på nettet, og har sett flere eldre pc'er til salgs, men litt av problemet er at jeg ikke vet hvilken PC som kan egne seg. Jeg er usikker på om de ulike PC'ene rett og slett er FOR NYE for windows98.

Kan f.eks. en Pentium4 brukes til Windows98??? Hvor mye RAM takler Windows98? osv. osv. Dette er spørsmål som dukker opp!

Huff - det er så lenge siden jeg holdt på med dette, at jeg husker ingenting lenger!

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre Pentium 4 ja, og opp til 4GB RAM (3.2 i realiteten).

Men det du bør gjøre er å kjøpe en PC uten operativsystem, installere Linux og kjøre Windows 98 via VirtualBox (som er helt gratis).

Da kan du kjøpe hvilken som helst PC du vil og bare tweake på innstillingene til den virtuelle maskinen helt til ting fungerer som du vil.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om dos spill, så bruk dosbox.

Som også fungerer fint i Linux.

Poenget var;

* Han trenger ikke bry seg om å bruke penger på operativsystem når han skal bestille,

* Han kan kjøpe hvilken som helst hardware han vil.

Win98 kan kjøres i VirtualBox og DOSBox kan kjøres direkte. Og kjører du en ny distribusjon som Ubuntu eller Fedora så er det like lett å installere som noe annet. Deretter installerer du VirtualBox eller DOSBox, som ser helt likt ut uansett hvilket operativsystem du har under.

Så da, jeg vet ikke hva som er budsjettet til trådstarteren her, men han kan lett få en PC til 4000,- som kjører alt, og som i tillegg kan brukes som en vanlig kontor-PC og ikke bare gammel programvare.

Lenke til kommentar

Da jeg prøvde å få Commandos: Behind Enemy Lines til å fungere i en emulator for en stund siden, fikk jeg et uventet problem. Spillet gikk lynraskt til enhvert tid. Figurene brukte noen få sekunder på å bevege seg over hele banen. Dette kom av at prosessoren på PC-en min var altfor kraftig for spillet. Jeg lette en stund etter måte å fikse dette på, men jeg tror det endte med at jeg ga opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...