Fiske Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Hei! Jeg sitter med en nyinnkjøpt PC med Ubuntu nå. Asus U36JC Før så fant jeg tak i CPU governoren veldig lett men i 11.04 finner jeg den ikke. Jeg vil gjerne få så mye ut av batteriet mitt som mulig, så jeg har slått av nVidia Optimus, redusert harddiskaktiviteten. Men nå har jeg ett siste ønske av maskinen min, få til passiv kjøling, slik at jeg får en musestille PC! Er det noen innstilling for dette som ligger skjult inne i menyene, eller må jeg inn og redigere kjølingsinnstillingene manuelt? Endre Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Du kan stikke en nål inn i vifta, da blir det stille med en gang! Fra spøk til alvor; hva i all verden er det du prater om? Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Passiv kjøling, slik at prosessoren klokker seg ned til et nivå der viftne ikke trenger å jobbe for å kjøle PC-en. Jeg får til å sette det opp i Windows. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 På MacBooken min kan jeg manuelt overstyre rotasjonshastigheten til vifta, men dette varierer fra PC til PC, avhengig av ACPI-implementasjonen osv.. du kan jo håpe at noen med samme PC og "the know how" poster her, eller så kan du forsøke å google det, men det har du kanskje allerede gjort? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 På min laptop stiller jeg dette i BIOS hvor jeg kan låse CPU-frekvens til omtrent 40% når på batteri og dynamisk etter behov ved nettstrøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå