klxm Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Har tenkt å investere i eit studio kit til heimebruk. Men eg har dessverre ingen erfaring innen slike kit, og heller ikkje innen studio fotografering. Men no er det på tide å prøve det også Eg treng difor litt hjelp med å velge kva kit eg skal gå for. Det er til hobby-bruk, kanskje av familie, venner o.l. Har funne eit her på finn.no. Er dette noko å satse på? Kva med noko frå ebay, feks dette. Vil det lønne seg å handle via ebay når det gjeld slike foto kit? Mitt noværande utstyr : Canon EOS 550D 430EX II blitz 15-85mm is 50mm 1.8 55-250mm is Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Kva med noko frå ebay, feks dette. Det vil nok ikke fungere noe særlig i Norge siden det er på 110 volt, du må finne et som kompatibel med 220 volt. Hvis du skal har billige blits-sett vil jeg anbefale Linkdelight, for eksempelt dette komplette settet. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Anbefaler noen av de billige settene til Elinchrome, de har ekstremt bra value for money. Prefererer Profoto selv, men det blir en helt annen prisklasse igjen Lenke til kommentar
klxm Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 So det eg linka til på finn.no er ikkje noko tess? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Det du linker til ser er ikke en gang ut til å være blits - det er nok konstant lys til videofilming eller noe. Det er sannsynligvis crap som bestilles på eBay eller importeres selv, og deretter videreselges på Finn. Endret 24. august 2011 av Trondster Lenke til kommentar
klxm Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Kva med noko frå ebay, feks dette. Det vil nok ikke fungere noe særlig i Norge siden det er på 110 volt, du må finne et som kompatibel med 220 volt. Hvis du skal har billige blits-sett vil jeg anbefale Linkdelight, for eksempelt dette komplette settet. So dette er eit kit eg kan satse på ? Vil ikkje kjøpe noke dårlige greier berre for å spare på krona. Og her må eg kjøpe bakgrunn i tillegg sant? Finne ingen på ebay som sender til Norge Lenke til kommentar
klxm Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Det du linker til ser er ikke en gang ut til å være blits - det er nok konstant lys til videofilming eller noe. Det er sannsynligvis crap som bestilles på eBay eller importeres selv, og deretter videreselges på Finn. Ah! Snakk om å følge med i timen... Takk for det : Lenke til kommentar
egilh Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hvor mye penger kunne du tenke deg å bruke? Dette kitet fra Elinchrom er veldig fint, og inneholder alt du trenger. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Eg hadde nok brukt rundt 4000 viss eg hadde funne noko bra til den prisen... Kanskje fem også. Men jo billigare jo bedre sjølv om det er eit dårlig slagord når det gjeld kvalitet då... det settet du linka til her er uten bakgrunn, men viss vi ser feks her :: so er dette bakrunner eg kunne tenke meg, som går litt fram på golvet der man står. Men er de so dyre? Og det er.utan stativ. Får ikkje vi kit med både blitz,bakgrunn og heile pakka til ein "rimelig" (4-5000,-) penge? Eller er det best/lurast å kjøpe det separat? Endret 26. august 2011 av klxm Lenke til kommentar
tvister Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Her er et Studiosett som ser greitt ut, vurderer selv dette settet når jeg etterhvert får plass til å holde på. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Gjør deg selv en tjeneste og velg Elinchrom e.l sine sett. Kaffebrus og ebay sett = 90% crap med ustabil light output, manglende evne til å stille lysstyrken, ser og føles som leketøy og bare generelt dårlig. De har ofte også ikke heeelt patent på mountene for å bruke feks Elinchrom / Bowens sitt ekstrautstyr så ting sitter også generelt litt dårlig der - ihvertfall på de jeg har brukt som har reklamert med å kunne Elinchrom ekstra utstyr. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Fotoklubben jeg er med i har det Elinchrom-settet som er linket til over her. Enkelt å bruke, lett å sette opp og justere, lett å transportere. Jeg har selv et sett med 2x200wx Visico blitser kjøpt på fotoexperten. Prisen for dette var under 4000, og til mitt bruk er de mer enn tilfredsstillende. Dette settet har de samme mulighetene som Elinchrom-settet mtp justering av blitsstyrke. Jeg er godt fornøyd med disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå