spetwols Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 yoo var borte i noen dager nå, og når jeg skulle starte pcen igjen starta alt som vanlig. og rett før der den skal begynne å loade xp, så blir alt helt svart og den står bare og blinker, en sånn " - " tegn. et sånt strek står bare og blinker. og så begynner det å pipe i pcen. en bindene pipe lyd. ikke så høy men man hører den godt vist man åpner kabiennete. så står den bare sånn. å jeg vet ikke hvor den kommer fra er vanseklig og høre men kanskje fra cpu. har sjekka bios og alt er riktig. hardiskene er også kobla til. tusen takk! Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 yoo var borte i noen dager nå, og når jeg skulle starte pcen igjen starta alt som vanlig. og rett før der den skal begynne å loade xp, så blir alt helt svart og den står bare og blinker, en sånn " - " tegn. et sånt strek står bare og blinker. og så begynner det å pipe i pcen. en bindene pipe lyd. ikke så høy men man hører den godt vist man åpner kabiennete. så står den bare sånn. å jeg vet ikke hvor den kommer fra er vanseklig og høre men kanskje fra cpu. har sjekka bios og alt er riktig. hardiskene er også kobla til. tusen takk! Den pipelyden er at maskinen sjekker at alt er i orden før start. En selvsjekk om du vil. Noe med harwaren er galt. Sjekk RAM først ville jeg sagt. Mer kan jeg desverre ikke si uten mer info Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Streken du så på skjermen er trolig "innlastningen" av operativsystemet. Synes likevell det er merkelig at HK begynner med pipelydene sine, så ville prøvd å resette CMOS. Vis dette ikke virker, tror jeg disken din kan være fucked. Good luck! Heigren Endret 23. august 2011 av Heigren 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå