Pixl. Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Heisann. Jeg har en golf iv 98' 1.6i som jeg er meget glad i, men skulle gjerna hatt litt mere lyd en det orginalmotoren og eksosanlegget gir. Har da planer om og sette på nytt luftfilter samt ny eksos tipp. har da sett på bla denne : http://www.streetdesign.no/?id=4791 og noen av disse : http://www.thansen.dk/products.asp?c=5709065482&n=1429229104 lurer på om dette vil gi noe merkbar lydfoskjell og om det er komplisert og motere. og: vil lyden komme noe i nærheten av dette : http://www.youtube.com/watch?v=FWAoPyXmlJM Ser frem til svar Mvh Meg Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det vil gi grommere lyd, men ikke grommere bil. Ville droppet det. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Lydforskjellen blir merkbar ja, ivertfall hvis du går for både åpent filter og eksos. Men ville nok gått for en mer diskre potte med dobbet enderør, mega-loffgrill-endepotte ville jeg holdt meg langt unna. Luftfilteret er plug and play, men eksosen krever enten at du kjenner noen som kan sveise eller at det er en direkte tilpasset sportspotte der du skifter ut den bakerste delen av eksosanlegget. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Beklager å måtte spre kvalm i tråden. Men det blir litt for dumt med en slik lyd på så små motorer. Det får bare lyden til å høres ut som en gressklipper. Skal du ha mer lyd så anbefaler jeg heller å sette på trim-utstyr, så får du ytelse som passer med lyden også. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Ser den,men har ikke behov for noe mer motor. Syntes bare orginal lyden pinglete. Kommer heller til og kjøpe ny Bil etter hvert ettersom det koster svin og trimme en 1,6 liter til ett merkbart resultat. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ikke for å være kjip, men det virker bare harry for å være ærlig, blir skuffa hver gang jeg hører grom lyd, bare for å se en liten bil putre forbi Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Ser den,men har ikke behov for noe mer motor. Syntes bare orginal lyden pinglete. Kommer heller til og kjøpe ny Bil etter hvert ettersom det koster svin og trimme en 1,6 liter til ett merkbart resultat. Sett på en åpen trim-eksos, og et nytt luftfilter, så har du både en kul lyd og en grunn til å ha det. Endret 23. august 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Ser den,men har ikke behov for noe mer motor. Syntes bare orginal lyden pinglete. Kommer heller til og kjøpe ny Bil etter hvert ettersom det koster svin og trimme en 1,6 liter til ett merkbart resultat. Sett på en åpen trim-eksos, og et nytt luftfilter, så har du både en kul lyd og en grunn til å ha det. link til nettside som selger åpen trim-eksos? får kikke litt rundt på dette og se om det blir aktuelt Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Simons sports eksos, komplett fra kat. og bakover med 2x80mm utløp. Kjøp på bilxtra, koster ikke så mye. Kjøpte det på min gamle Audi 80, 2liter. Ble mye bedre lyd. Merket ikke noe på effekten, men ble tøffere lyd ... mer harry Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Dette er harry og unødvendig. I tilegg går bilen verdi ned i de flestes øyne. Hvis du vil ha høy lyd kan du legge strake rør fra motoren så blir lyden grom, men det er harry når man har 1,6L. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) strake rør drar jo ned prisen enda mer da. Modell tilpasset eksos anlegg ser bra ut på bilen. Godkjente er dem å, med tanke på støy. Endret 25. august 2011 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå