Gå til innhold

Har nettopp kjøpt ny PC, men mistet interessen. Har jeg angrerett?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg stasjonær til 12250, men innså fort at jeg ikke er like interessert i spill lenger. Vurderer å kjøpe meg en laptop jeg kan koble eksterne skjermer til når jeg er hjemme i stedet.

Er det muligheter for å få igjen omtrent det jeg gav for den stasjonære tro, i alle fall rundt 11000?

GTX 580, i7-2600k, 8gig minne, vertex 3 120GB..

Endret av Stulle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop. Må vel ut med en egenandel siden det er produksjonsvare.

Hos netshop gjelder vanlig angrerett som er lovfestet, altså 14 dager.

Du må bare betale frakten tilbake til butikken, og passe på at alle dokumenter og ALT du fikk i pakken er med tilbake.

Lenke til kommentar

Om PC-en er bygd av Netshop ut frå delar du har spesifisert er dette eit tilvirkingskjøp, og angreretten gjeld dermed 14 dagar frå bestilling, og ikkje 14 dagar frå mottatt vare. Om du har bygd sjølv, eller kjøpt fabrikkbygg (frå HP, Acer o.l.) har du angrerett 14 dagar etter mottatt vare.

Kvifor skulle ikkje angreretten verte godkjent? Det som er viktig er å rydde skikkeleg opp etter seg, nullstille alt, fjerne alt du har lagt inn av programvare o.l. Eg har m.a. fått godkjent angrerett utan spørsmål på ein mobiltelefon, sjølv om den var brukt meir enn det retningslinjene tilseier (X antall minutt, X antall meldingar). Pakk fint sammen, slik det var då du opna det, og rydd opp fysisk og virtuelt. Du må kanskje betale for å sende varene tilbake, men den kostnaden er ingenting mot tapet ved å selje vidare.

Lenke til kommentar

Har fremdeles angrerett, men er redd den ikke skulle blitt godkjent. Er vel ingen som gidder å kjøpe den av meg ellers, de kjøper heller nytt.

Klart den er godkjent, så lenge du har alt du fikk.

Da får du jo full pris tilbake (- frakt), så det bør du absolutt gjøre så kjapt som mulig.

Lenke til kommentar

Gjelder fra du hentet ut varen.

Angrl. § 11

Netshop. Må vel ut med en egenandel siden det er produksjonsvare.

Slik eg forstår dette sitatet er dette ein PC bygd av Netshop, etter spesifikasjon (konfigurering) frå kunde. Angrefristen gjeld dermed frå tidspunktet angreskjema er mottatt. Sist eg kjøpte noko på Netshop sendte dei angreskjema saman med ordrestadfesting, det ville vere rart om dei slutta med det.

Lenke til kommentar

Bedre å tape 1000kr enn 3-4k ved å selge til annen person.

Aldri mer impulskjøp!

Noen forslag til hvordan jeg fjerner windows fra SSD-en, linux usb-boot eller noe?

Bare et viktig tips:

Send inn epost til butikken der du sier at du vil benytte deg av angreretten ASAP! (innen fristen ihvertfall). Så lenge du gjør dette innen fristen så er det bare å sende inn varen innen "rimelig tid" deretter. De må ikke ha varen i hende etter 14 dager altså, men altså bare beskjed om at du velger å bruke angreretten.

Det kan være de krever at du fyller ut angreretts-skjema (som de i så fall sender til deg).

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er ingenting i lovdata, netshop.no eller angrefristskjemaet som tilsier annet enn at den gjelder fra du henter ut pakka. Heldigvis.

Nei det er korrekt. I de fleste tilfeller om det blir noen tvist om det så er det posten sine data om når pakken ble hentet som avgjør saken.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...